Citat:
Ursprungligen postat av superangel
Har kört Diablo II för första gången. (Lite sen kanske.) (:
Undrar vilken karaktär som rekommenderas? Kör med paladin nu. Undrar också vad de olika karaktärerna är för nått, dvs om de är magiker eller svärdskämpar eller dylikt.
tack

Ehm alla kan mer eller mindre användas till magier eller slå ihjäl sina fiender.
Bestäm först om du vill göra en pvp (player vs player) eller en pvm (player vs monster) char.
Anyways så trollar sorcen mest och förlitar sig till eld, is och el medans barbaren trollar minst utan slår ihjäl monstren allt som oftast. Necromancern reser döda och kastar curses, amzonen skjuter pil eller slår/kastar spjut/javas. Druid kan kalla till sig naturkrafter som vargar eller vind samt att han kan förvandlas till björn och varulv. Assassin slåss med katarer(?) om man inte satsar på traps. Som Paladin kan använda sig av auror som antingen stärker honom och gruppen eller försvagar fienden samtidigt som han slåss med svärd, sköld eller trollar hammare eller blixt från himlen.