2008-07-01, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endymion
Ta t.ex frozen orb, orbens synergi är ice bolt och den ger typ 2% mer damg (skit alltså egentligen). Och har du bara lagt en poäng i frozen orb= 50skada säger vi så lägger du en i icebolt så får du 2mer skada... alltså typ inget.

Och alla syneriger ger inte plus i skada så läs vad det står
Bifogar en fin liten skill planner http://www.d2items.com/skills.php

OBS! Klockan 21.00 så kommer endy ge lite free(ladder) i game tolik12//12 !!!! BE THERE!

Tack för skillplanner. När jag kunde leka runt med den så blev det tydligare hur synergy räknas.
Citera
2008-07-01, 20:57
Medlem
Fargashs avatar
Nu har jag installerat om D2 (LoD) och skulle behöva lite hjälp. Sist jag spelade var v. 1.09 och nu är det 1.12.

Då jag spelat Druid uteslutande sedan LoD släpptes så tänkte jag pröva på Barbarian och Paladin. Har kollat runt lite på nätet med guider angående builds, men det är för "mycket" information för att jag ska orka läsa igenom skiten.
Vad jag efterfrågar är en eller två builds för vardera två ovanstående klasser på följande vis: vilka skills ska jag välja, och NÄR ska jag välja dessa skills. Gear klurar jag ut på egen hand.

Vore jättekul om någon av er redan har färdiga builds att rekomendera. Posta här eller via PM.

Tack på förhand.
Citera
2008-07-01, 21:07
Medlem
askers avatar
Ny Diablo2-tråd? Men lägg den för guds skull inte i retro då.
Citera
2008-07-01, 21:41
Medlem
funkstars avatar
har lirat denna gejm ett tag sedan jag fick höra att laddern blivit reset:ad. Hittade en eth hellslayer.

Kör visserligen en baba med axe som huvudvapen. Vore skoj att behålla. Men problemet är ju att den kommer att gå sönder. En ZOD runa är ju som bekant omöjlig att hitta.

Är det värt att socka en sådan med ZOD?

Vad kan den tänkas vara värt i byte, eth hellslayern alltså. Jävlig trevli skada har den...
Citera
2008-07-01, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fargash
Nu har jag installerat om D2 (LoD) och skulle behöva lite hjälp. Sist jag spelade var v. 1.09 och nu är det 1.12.

Då jag spelat Druid uteslutande sedan LoD släpptes så tänkte jag pröva på Barbarian och Paladin. Har kollat runt lite på nätet med guider angående builds, men det är för "mycket" information för att jag ska orka läsa igenom skiten.
Vad jag efterfrågar är en eller två builds för vardera två ovanstående klasser på följande vis: vilka skills ska jag välja, och NÄR ska jag välja dessa skills. Gear klurar jag ut på egen hand.

Vore jättekul om någon av er redan har färdiga builds att rekomendera. Posta här eller via PM.

Tack på förhand.
Äh! specca själv, din char ska ju ha lite personlighet för tusan!
Citera
2008-07-01, 23:45
Medlem
truperts avatar
Efter att ha läst om diablo 3 tänkte jag köra lite diablo 2 igen! Dock har det dykt upp några problem.. Min LoD-skiva är trasig så jag laddade ner det istället, men använde min egen cd-key då jag har kvar fodralet. Men när jag försöker starta spelet och försöker ansluta till b-net så får jag fram följande felmeddelande:

http://img386.imageshack.us/img386/3718/123kk6.jpg

Aldrig varit med om tidigare!
Citera
2008-07-02, 00:27
Medlem
manwhor3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trupert
Efter att ha läst om diablo 3 tänkte jag köra lite diablo 2 igen! Dock har det dykt upp några problem.. Min LoD-skiva är trasig så jag laddade ner det istället, men använde min egen cd-key då jag har kvar fodralet. Men när jag försöker starta spelet och försöker ansluta till b-net så får jag fram följande felmeddelande:

http://img386.imageshack.us/img386/3718/123kk6.jpg

Aldrig varit med om tidigare!

Du använder LoD koden till grundspelet, eller tvärtom.

Såg samma ruta igår för första gången....
Citera
2008-07-02, 00:30
Medlem
truperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manwhor3
Du använder LoD koden till grundspelet, eller tvärtom.

Såg samma ruta igår för första gången....

Okej men då gör jag ett nytt försök med en ominstallation, tack för tipset!
Citera
2008-07-02, 00:34
Medlem
kavajmongots avatar
Jag fick ett konstigt felmeddelande. Laddade ner expansion, hittade inte skivorna. Installerade, använde min cd-key, men kan inte ansluta till battle-net. Det står bara att jag inte kan ansluta, ingenting om någon felaktig cd-key eller liknande. Har laddat ner alla patches och så, vad göra?
Citera
2008-07-02, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavajmongot
Jag fick ett konstigt felmeddelande. Laddade ner expansion, hittade inte skivorna. Installerade, använde min cd-key, men kan inte ansluta till battle-net. Det står bara att jag inte kan ansluta, ingenting om någon felaktig cd-key eller liknande. Har laddat ner alla patches och så, vad göra?

Du har förmodligen en brandvägg igång eller en router som låser dig från att komma ut.
Citera
2008-07-02, 11:04
Medlem
Awombhawhas avatar
har också lite problem... har installerat allt nu, men när jag sätter på spelet blir det bara svart och det tabbas ur, men man hör ändå ljudet från spelet, när jag klickar upp spelet igen tabbas det ur direkt, snälla flashback, varför blir det så?
Citera
2008-07-02, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awombhawha
har också lite problem... har installerat allt nu, men när jag sätter på spelet blir det bara svart och det tabbas ur, men man hör ändå ljudet från spelet, när jag klickar upp spelet igen tabbas det ur direkt, snälla flashback, varför blir det så?

Du kör säkert Vista va?

Annars kan du prova att ändra grafikinställningen till den andra som finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in