• 1
  • 2
2003-08-01, 10:25
äldre konto (old)
Ej medlem

Kan berätta en lite jobbig grej. Var och kollade på denna bil förra sommaren. Vi var inne i en liten "utställningshall" och titta på denna (dock en grå) När vi stått och beundrat bilen en halvtimme bestämmer vi oss för att ge oss ut och titta på tillverkningen. När vi når utgången vänder sig killen om ,som jobbar där, och säger:
- Jajuste den där ska krocktestas nästa vecka.

VAAAAAAAAAAA!!!!! Lite jobbigt? Vi var tvugna att supa oss fulla den kvällen och gråta ut.[/img]
Citera
2003-08-02, 02:53
äldre konto (old)
Ej medlem
Hehe då kunde ju ni lika gärna fått ta en liten provtur
Citera
2003-08-02, 15:58
äldre konto (old)
Ej medlem
har svårt att tro att han var allvarlig när han berättade att den skulle krocktestas, jag ser inte riktigt meningen med att krocktesta en sån bil. Den kommer ju ändå inte att klara nån certifiering, det är ju som att sitta i en banankartong om man skulle krocka.
Citera
2003-08-02, 17:44
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubizek
Den kommer ju ändå inte att klara nån certifiering, det är ju som att sitta i en banankartong om man skulle krocka.
Vet du eller gissar du? Varför skulle inte Koenigsegg klara ett krocktest?
Citera
2003-08-02, 22:51
äldre konto (old)
Ej medlem
svårt att tro det

Jag har tyvärr också svårt att tro på det....Han sa det nog bara för att ni skulle supa er fulla och skoja lite
Citera
2003-08-02, 22:59
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag har också väldigt svårt att tro det, i en krock skulle nog den där bilen knycklas ihop som en aluminiumburk.
Citera
2003-08-02, 23:00
äldre konto (old)
Ej medlem
Grabbar, jag har en film som är 1min lång i slowmotion under 10sek tid där de krockar den från sidan.. den gråa CC85 bilen =)

29,3mb
Citera
2003-08-02, 23:02
äldre konto (old)
Ej medlem
OCH.. den trycks inte ihopa alls ge mig en server så kan jag tanka upp den..
Citera
2003-08-03, 10:06
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag med mina vänner tyckte också att det verkade idiotiskt att krocka en bil, med den prislappen. Men killen som visade oss förklarade att klarar inte bilen krocktesten får min inte sälja den som "personbil". Vi försökte med att dom kunde väl åtminstone plocka bort motorn och stoppa dit lite tegelstenar.......... men nej, allt måste vara precis så som när den ska säljas........

Trist men sant
Citera
2003-08-03, 16:03
äldre konto (old)
Ej medlem
men motorn skadades inte vid den krocktesten. Endast sidan vid dörren som trycktes in 2-3dm kanske... den är styv som pansar!
Citera
2003-08-04, 16:55
äldre konto (old)
Ej medlem
Nog borde Koenigsegg klara ett krocktest när exempelvis lilla Lotus Elise har gjort det. Kraven för godkännande är tydligen löjligt låga. Det är ju bl.a. därför Euro Ncap testerna har kommit till. En helt annan sak är huruvida Koenigsegg är att anse som säker eller inte vid en krock. Med tanke på hur ofantligt mycket pengar stora biltillverkare lägger på att utveckla säkra bilar torde Koenigsegg inte vara en särskilt säker bil. Men godkänd det blir den säkert.
Citera
2003-08-04, 18:57
äldre konto (old)
Ej medlem
Läser ni inte mina inlägg? Har ju sagt att den klarade det kanonbra!

HÄR ÄR FILMEN: http://cleany.sportbilen.se/filmer/koenigsegg_crash.avi

Tanka o njut..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här