Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
http://www.sdkuriren.se/blog/index.php/inrikes/2008/05/18/sverigedemokrater_firade_israels_60_arsd
Ja, varför egentligen.
Vad tjänar SD på att vurma för Israel? Är det ett alibi för att inte bli anklagade för antisemitism, eller vad handlar det om.
Jag beundrar partiet ganska mycket, men skulle känna mer sympatier för dem om de förhöll sig neutrala.
Jag säger inte att hamas är felfria, och jag gillar inte heller islam. Men Israel är en förtryckande stat som sysslar med brott mot mänskliga rättigheter. Vad tjänar SD på att hylla en sådan stat, jag tror att det ger mer skada än nytta.
Varför?
Mvh
Tja Israel är en demokrati som byggt upp ett välfungerande samhälle.
Det gör inte omgivningen.
Förr var jag av åsikten att man skulle atombomba skiten med en smutsig bomb så att ingen kunde bo där på flera hundra år,men faktum är att Israeliska folket försöker leva ifred,men det finns grupper både bland ortodoxa judar som definitivt inte är för fred,men framför allt bland araberna.
palestinerina har inte mer existenberättigande till en egen stat än vad de skulle ha om de krävde en i rosengård,ändå är israelerna villiga att hjälpa till att bilda en palesinsk stat om det blir fred.
Som tack blir det inskjutet raketer i Israel,och de fega kräken som skjuter gömmer sig vid skolor ,sjukhus och liknande platser.