Citat:
Ursprungligen postat av
megapolarbear
Hallå FB. Jag har fått en gitarr av en polare vid flyttstäd och har nu spelat i en vecka och följt en youtube-guide, och kan väl ackorden E, Em, A, Am, D, G rätt hyfsat, men guiden jag följer (
denna) börjar nu komma med en massa konstiga plocktekniker och skit som jag inte känner ligger helt rätt i utvecklingen. Är det inte bättre att lära sig spela mer ackord och så "normalt" innan man börjar med dessa tekniker?
Om någon har en bättre youtube-guide utan allt lull-lull den här Andy Crawley har (jävla intron och skit) så är jag idel öra. tacksam! puss
Sent svar, men jag kan rekommendera justinguitar.com. Han har en gratiskurs där han går igenom alla saker från grunden som en nybörjare behöver med rätt bra struktur och uppdelning, det finns väldigt mycket bra material på den sidan.
När det kommer till betalsidor så har guitartricks.com ett bra rykte och även dem en tydlig struktur. Utöver det så finns det väldigt mycket bra material på Youtube överlag, men det svåra är nog som nybörjare att veta
vad man ska lära sig och
när i sin utveckling. Men när man har en god grund att utgå ifrån så finns det mycket man kan snappa upp där också.
Det bästa är så klart att ha en privat duktig lärare, men det är ju inte alla som har möjlighet till det. Annars är väl tipset att hitta någon/några att lira med under tiden du lär dig, att spela tillsammans och utbyta erfarenheter med andra kan ta en till nya nivåer om man kört fast.