2013-05-16, 18:37
Citat:
Ursprungligen postat av nicken89
Köpte min i tisdags, det är en helsvart också (hade inte färgad) och gjord i indonesien den också, tvillingar
!
Tycker den är riktigt skön att spela riffs på, har spelat lite for whom the bell tolls och am i evil? hittils och det låter riktigt köttigt när jag ställer förstärkaren på metal.
Köpte förresten inte Vox Pathfinder 10 då den inte görs längre utan skaffade istället en Line 6 Spider IV 15 W amp som jag även är nöjd med.
Det enda som behövdes var att justera halsen lite på guran för att få bort fret buzzen och nu är den helskön!

Tycker den är riktigt skön att spela riffs på, har spelat lite for whom the bell tolls och am i evil? hittils och det låter riktigt köttigt när jag ställer förstärkaren på metal.
Köpte förresten inte Vox Pathfinder 10 då den inte görs längre utan skaffade istället en Line 6 Spider IV 15 W amp som jag även är nöjd med.
Det enda som behövdes var att justera halsen lite på guran för att få bort fret buzzen och nu är den helskön!
Grattis! Säger bara en sak, ta väl hand om den!

Jag tror hur som helst de Indonesiska, Koreanska och Japanska modellerna (kanske någon mer som jag glömt nämna) kommer stiga i värde i framtiden. Alla utom kineserna förstås.
Jag fick också justera min hals lite i början, men det räknar jag med att behöva göra på vilken gitarr som helst då årstid och annat kan spela en viss roll. Träet sväller och krymper ju med temperatur, luftfuktighet osv.
EDIT: Förresten, har du inte Insane channel på din förstärkare? Det är inte samma förstärkare som jag har (jag har en Spider III) men teste dessa settings på Insane-kanalen och se om det blir bättre:
Full vol på gitarr, och använd stallpickupen -> Drive på kl 12:30 -> Bass på kl 12:30 -> ingen Mid alls -> full Treble -> Full Channel Vol.
Nu så! Testa gärna lite palm mutade "chugs" också.

Jo eeeen sak till förresten:
På min gitarr står det "Rhythm" och "Treble" där man väljer pickup/er.
Ställer jag den på Treble så är stallpickupen igång, vilket lämpar sig betydligt bättre för rytmspel, och ställer jag den på "Rhythm" så får man igång halspickupen (sen finns ett mellanläge också då båda pickuperna är igång) som lämpar sig betydligt bättre till solon och annat. Kort sagt - det är typ... ehm... bakvänt.
Är du osäker på vilken/vilka pickuper som är igång så kan du ta ett metallföremål och försiktigt nudda pickupernas magnetpoler, då ska du höra ett tydligt "klopp-ljud" direkt den nuddar. Man behöver inte knacka på pickupen, bara nudda den lite lätt.
Ställer jag den på Treble så är stallpickupen igång, vilket lämpar sig betydligt bättre för rytmspel, och ställer jag den på "Rhythm" så får man igång halspickupen (sen finns ett mellanläge också då båda pickuperna är igång) som lämpar sig betydligt bättre till solon och annat. Kort sagt - det är typ... ehm... bakvänt.

Är du osäker på vilken/vilka pickuper som är igång så kan du ta ett metallföremål och försiktigt nudda pickupernas magnetpoler, då ska du höra ett tydligt "klopp-ljud" direkt den nuddar. Man behöver inte knacka på pickupen, bara nudda den lite lätt.

Senast redigerad av Krafse 2013-05-16 kl. 18:50.
Senast redigerad av Krafse 2013-05-16 kl. 18:50.