Hej.
Nu är det så att jag är väldans sugen på att införskaffa mig min egen gitarr efter att spelat på en nylonsträngad ett tag (ren skit för övrigt), men jag har i alla fall tagit mig tid att lära mig en hel del ackord, byten och sånt mellan ackorden börjar flyta på osv. Men i alla fall, min ekonomi är inte så stark för tillfället och man kommer inte långt på 1000 kronor i månaden.
Frågan är alltså, jag tänkte åka in till stan nu i veckan och titta runt lite. Jag vet att Hobbex(haha) har en stålsträngad gitarr för 600kr. Min undran är alltså, skulle en sådan duga för mig att lära mig spela någorlunda på, eller är det totalt bortkastade pengar? Är det så att, om jag köper den från hobbex, i alla fall lär byta ut alla strängar på den, så närmar sig priset i alla fall 1000kr. Och då är min tanke såhär, att då känns ju en Fender CD-60,
http://www.thomann.de/se/fender_cd60_sb.htm , mer prisvärd. Denna skulle kosta 1165 ink. frakt. Jag har en kompis som har en sådan och tycker den känns väldigt skön.
Så, slutsats:
1. Kommer Hobbexgitarren inte hålla måttet på något plan? (Kan ana vilka svar jag får, men jag vågar fråga iaf!

)
2. Kommer jag behöva byta strängarna på den i alla fall?
Tacksam för lite hjälp