• 1
  • 2
2003-07-31, 23:48
äldre konto (old)
Ej medlem
var går man in och redigerar vilka program som startar automatiskt med datorn? har för mig att jag gick in i regedit förr när jag skulle ta bort netbus. jag har massa dialers och adware och skit som jag vill ta bort
Citera
2003-07-31, 23:55
äldre konto (old)
Ej medlem
http://www.rayslab.com/startup_manager/startup_manager.html

Det programmet funkar fint, så slipper du krångla i registret.
Citera
2003-08-01, 00:19
Medlem
Raazs avatar
skaffa Ad-Aware oxå, det plockar bort dialers å skit...
http://www.lavasoft.de
Citera
2003-08-01, 10:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Du kan också skriva "msconfig" i "kör" sedan checka i "autostart" så har du allt som startas upp när du trycker på on.
Citera
2003-08-01, 22:55
äldre konto (old)
Ej medlem
jag har massa konstiga program som startar

ett av programmen har följande funktion:
när jag skriver in en felaktig adress i adresfsältet så brukar ju ett felmeddelande i stil med "DNS-error" komma upp. Men istället hamnar jag då på en sida som heter "internet optimizer"

Mystiskt!

En annan konstig sak är att när jag startar min dator så är alltid webläsaren inställd på en viss startsida som ö ppnar en liten kontrollpanel framför dem vanliga weblösaren

surt!
Citera
2003-08-02, 00:02
äldre konto (old)
Ej medlem
Det är nog adaware som gäller för dig trots allt.
Citera
2003-08-02, 00:25
äldre konto (old)
Ej medlem
Msconfig

Om du har Windows 9X och ME behöver du bara köra "msconfig"... Via Kör i startmenyn. Sen väljer du fliken startup... pilla inte med resten om du är osäker :P Checka inte av RUNDLL32 och sånt under startup... ta bara bort filer som heter typ dialer och sånt skräp som du kan identifiera! :!:

Om du har Win XP eller 2k t.ex. måste du ladda ner msconfig.exe från nätet och köra sen...
Citera
2003-08-02, 01:17
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
En annan konstig sak är att när jag startar min dator så är alltid webläsaren inställd på en viss startsida som ö ppnar en liten kontrollpanel framför dem vanliga weblösaren

Det är möjligen inte så att du nappat på detta Tjäna upp till 700 Us Dollar per vecka! erbjudande i Warez-forumet?

:roll:
Citera
2003-08-02, 01:36
äldre konto (old)
Ej medlem
Kolla i den nyckeln HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main, där kan man hitta en del startsidor som inte borde vara där. En annan avslöjande nyckel är HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Run, där kan en del "bränsle" till spy- och malware finnas.

Använd även sökfunktionen.

(Jag pratar alltså om Start > Kör > skriv "regedit" > enter)
Citera
2003-08-02, 11:59
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liftaren
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund

Det är möjligen inte så att du nappat på detta Tjäna upp till 700 Us Dollar per vecka! erbjudande i Warez-forumet?

:roll:

nej, absolut inte
Citera
2003-08-02, 16:58
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Msconfig

Citat:
Ursprungligen postat av sink
Om du har Windows 9X och ME behöver du bara köra "msconfig"... Via Kör i startmenyn. Sen väljer du fliken startup... pilla inte med resten om du är osäker :P Checka inte av RUNDLL32 och sånt under startup... ta bara bort filer som heter typ dialer och sånt skräp som du kan identifiera! :!:

Om du har Win XP eller 2k t.ex. måste du ladda ner msconfig.exe från nätet och köra sen...
Win XP professional har msconfig i sig, hurvida home edition har det vet jag inte!

2000 är rätt att man måste ladda hem till!
Citera
2003-08-03, 10:46
äldre konto (old)
Ej medlem
Så var det

Så var det nog!
Win NT och 2000 har icke Msconfig... men XP hade visst det :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera