• 2
  • 3
2008-07-06, 23:24
Medlem
snömannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farlig!
Du är uppenbarligen en sån enerverande jävel som tror du är djup och intelligent. Du borde hålla käften istället.

Vi antar att du syftar på TS?
Citera
2008-07-06, 23:39
Medlem
Seijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shado79
Välkommen till Verkligheten!

DU sitter säkert alldeles ensam bakom andra sidan skärmen och trycker och scrollar dig vidare på saker som ANDRA har gjort. Saker som du jämnt gör och inte ibland tänker på varför du överhuvudtaget gör dem, antagligen bara för att (som det brukar låta) ALLA ANDRA GÖR JU DET! Det är här du faller offer för samhället, precis som alla dina nära o kära, som inte heller har åstadkommit någonting i sina liv. Vaknar, äter, bajsar, duschar och borstar tänderna och fixar till looken och så beger du dig ut på dagens äventyr, som du absolut inte har planerat eller ens tänkt på vad du får utav! DU är en stjärna i din egen värld! men har du någonsin tänkt på vad du har åstadkommit? vem är du? NOBODY???!!! JA, precis. Du har inte åstadkommit någonting i ditt liv och kommer förmodligen inte att göra det heller. Det som lurar dig var dag för dag är HOPPET som säger att "det kommer ordna sig!" ! Men tror du verkligen att det kommer göra det??? Om ditt liv vore en oljemålning som var vackrast vid din födsel så måste du ju förstå att den bara blir mörkare, dunklare och fulare, ju mer tiden går, och inte heller ökar sannolikheten till att du ska lyckas åstadkomma någonting i ditt liv! Så ta och fundera på om du verkligen är det du drömde om som liten, om du ens gjorde det! Är du inte det?, försök göra något åt det eller fortsätt vara offret som de som byggt upp samhället vill att vi alla ska vara! sanningen är så himla vacker.

Jag tyckte det verkade bra, en bra inledning på motivation. Men allt förstördes när du började gaggla om åstadkommandet. Det är ju det som gör att man blir deprimerad. Gagglandet om att man måste åstadkomma och uträtta något "värdefullt".
Jag tror på lycka, sanningen kan vara vacker, min verklighet är vacker. Jag njuter av varje stund. Jag har inga förväntningar om denna verklighet, därför uppskattar jag allt.
Citera
2008-07-07, 00:01
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSeriös
Orka åstadkomma något. Orka bry sig. Om 100 år är man död ändå.

Precis den inställningen har jag också. Dock är det mindre än 100 år kvar, max 40 år till.

Varför bry sig om en löneförhöjning på 2 kr hit eller 3 kr dit?
Vad fan är det för mening att bry sig vilken hemförsäkring man har?
Varför bry sig om vad som händer runt om i världen som ändå inte påverkar mig någonting?
Tidningarna varnar jämt om nya faror, terror attacker, naturkatastrofer, barn blir kidnappade, ungdomar mördas ute på gatan efter en vanlig utekväll. Man blir avtrubbad till slut och orkar inte bry sig mer.
Allting kan summeras med två ord: Skit samma! (om 40 år är jag död och inget kommer betyda ett skit, även om jag åstdakommit någonting)
Citera
2010-04-28, 17:51
Medlem
Jag vill bara säga....en mycket lärorik och insikt på vardagen i det Svenska samhället....

Jag kan bara intyga och hålla med om att ingen dom senaste 50 åren kommer och minnas om 400 år
Citera
2010-04-28, 18:22
Medlem
Ännu en som trots att både belägg och bevisning saknas säger sig ha den enda korrekta beskrivningen av vardagsproblematiken. Vad är det att åstadkomma något? Livet saknar egenvärde för den som inte lever, men frågar du någon som har fått möjligheten att leva är det få som förkastar den. Vem säger att jag har något annat ansvar än att just leva?

Man är den man gör sig till, en tro på något annat skulle innebära en begränsning i min valfrihet som ändå skulle säga att mitt liv inte är mitt eget och att jag därför inte kan klandras för reflektion, dessutom hade en annan inställning troligen slutat i självömkan. Vem denna någon är och vad denna någon har för betydelse för omvärlden blir dock först viktigt då du väljer att göra det viktigt, varför dina tankar mycket väl kan vara en sanning för dig medan de är totalt intetsägande för mig.
Citera
2010-04-28, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seiji
Jag tyckte det verkade bra, en bra inledning på motivation. Men allt förstördes när du började gaggla om åstadkommandet. Det är ju det som gör att man blir deprimerad. Gagglandet om att man måste åstadkomma och uträtta något "värdefullt".
Jag tror på lycka, sanningen kan vara vacker, min verklighet är vacker. Jag njuter av varje stund. Jag har inga förväntningar om denna verklighet, därför uppskattar jag allt.
Vad säger att det är vad jag uträttar och inte mina värderingar jag behöver ändra på för att kunna säga att jag gör något värdefullt? Kanske att det skulle finnas ett egenvärde i bekräftelse, dock så tror jag även att detta bottnar mer i synsätt än i något annat.
Citera
2010-04-28, 18:39
Medlem
Citat:
Välkommen till Verkligheten!

DU sitter säkert alldeles ensam bakom andra sidan skärmen och trycker och scrollar dig vidare på saker som ANDRA har gjort. Saker som du jämnt gör och inte ibland tänker på varför du överhuvudtaget gör dem, antagligen bara för att (som det brukar låta) ALLA ANDRA GÖR JU DET! Det är här du faller offer för samhället, precis som alla dina nära o kära, som inte heller har åstadkommit någonting i sina liv. Vaknar, äter, bajsar, duschar och borstar tänderna och fixar till looken och så beger du dig ut på dagens äventyr, som du absolut inte har planerat eller ens tänkt på vad du får utav! DU är en stjärna i din egen värld! men har du någonsin tänkt på vad du har åstadkommit? vem är du? NOBODY???!!! JA, precis. Du har inte åstadkommit någonting i ditt liv och kommer förmodligen inte att göra det heller. Det som lurar dig var dag för dag är HOPPET som säger att "det kommer ordna sig!" ! Men tror du verkligen att det kommer göra det??? Om ditt liv vore en oljemålning som var vackrast vid din födsel så måste du ju förstå att den bara blir mörkare, dunklare och fulare, ju mer tiden går, och inte heller ökar sannolikheten till att du ska lyckas åstadkomma någonting i ditt liv! Så ta och fundera på om du verkligen är det du drömde om som liten, om du ens gjorde det! Är du inte det?, försök göra något åt det eller fortsätt vara offret som de som byggt upp samhället vill att vi alla ska vara! sanningen är så himla vacker.
...

Alla ligger vi i rännstenen. Men några av oss blickar mot stjärnorna. Oscar Wilde.

Well, he should know. Han hamnade själv i rännstenen. Dog i armod i landsflykt år 1900.
Citera
2010-04-28, 18:46
Medlem
adamthekings avatar
Jag bryr mig knappast vad som händer med livet. Jag har ingen ork att bry mig heller, varför skulle jag egentligen? Vi kommer alla här vara döda inom dom närmsta 100 åren, som någon nämnde förut i tråden.

I'm just enjoying the flow. Ser vart livet tar mig. Bryr mig inte speciellt vilket jobb jag har, så länge jag kan försörja mig. Vardags flummare och helg knarkare, kan det blir bättre?... Säkert, men vem fan orkar slita arslet av sig för ingenting.

Även fast jag är i ett pissigt ställe i mitt liv, dåligt med jobb, räkningar som stackar upp sig, osv. Äsch jag bryr mig inte, fortsätter bara flowa.
Citera
2010-04-28, 18:50
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Så ta och fundera på om du verkligen är det du drömde om som liten, om du ens gjorde det! Är du inte det?, försök göra något åt det eller fortsätt vara offret som de som byggt upp samhället vill att vi alla ska vara!

Måste man bli det som man ville som barn? Barn har ju inte en så god verklighetsförståelse. Om vi nu ska snacka verklighet.

Eller måste jag sent sadla om till att bli en Indiana Jones-arkeolog menar du?

Tänkvärt =)
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in