2008-06-30, 13:53
Medlem
Nemans avatar
Eftersom detta kan räknas som en större release från Apples sida, så hoppas jag att admin tycker att detta förtjänar att ha en egent råd.

Ja, då var nästa version av OS X påväg. Har läst information om Snow Leopard och det verkar enbart vara presetanda nyheter. Snow Leopard skall enbart stödja Mac-datorer med en Intel-platform. Det skall leda till att man skrotar stödet för PPC i programen och därmed bantas de ordentligt. Verkar lovande för oss med mindre HDD

Har sett en release figurera på scenen och undrar vad det är för version. Vågar man prova den?
Citera
2008-06-30, 20:36
Medlem
skinner5000s avatar
Självklart att detta ska ha en egen tråd!

Har inte hängt med i macsvängarna den senaste tiden pga tidsbrist men nu blir jag nyfiken. Har du mer info att länka till?
Citera
2008-06-30, 20:41
Medlem
Nemans avatar
Här kommer lite länkar:

http://www.apple.com/macosx/snowleopard/ Allmän info.
http://www.appleinsider.com/articles...king_apps.html Info om storlek på apps.
Citera
2008-06-30, 20:47
Medlem
deliverers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neman
Snow Leopard skall enbart stödja Mac-datorer med en Intel-platform. Det skall leda till att man skrotar stödet för PPC i programen och därmed bantas de ordentligt. Verkar lovande för oss med mindre HDD
http://monolingual.sourceforge.net/
Citera
2008-06-30, 20:55
Medlem
Nemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliverer
http://monolingual.sourceforge.net/

Tack, men det är inte riktigt så illa.

Låt oss hädanefter stanna vid ämnet Snow Leopard.
Senast redigerad av Neman 2008-06-30 kl. 20:58.
Citera
2008-06-30, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neman
Ja, då var nästa version av OS X påväg.

Inte säker på att jag fattat det rätt. Kommer det vara en ny version av OS X, dvs en som kostar pengar eller en större uppdatering som man kommer åt genom programuppdateraren? Det var inte länge sedan OS X Leopard kom.

Vill man bara banta storleken på program tycker jag Xslimmer fungerar bra.
Citera
2008-06-30, 21:00
Medlem
Nemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tofsen
Inte säker på att jag fattat det rätt. Kommer det vara en ny version av OS X, dvs en som kostar pengar eller en större uppdatering som man kommer åt genom programuppdateraren? Det var inte länge sedan OS X Leopard kom.

Detta är alltså en ny version av OS X kallat OS X 10.6 Snow Leopard. Den kommer alltså köpas i butik (eller laddas ned ).

Apple har ju tidigare sagt att man kommer att försöka släppa ett nytt OS X 1 gång per år. Det är det som sker nu. Dock skall man inte glöma att det på det exstetiska planet kommer se exakt ut som 10.5 Leopard.
Citera
2008-06-30, 21:37
Medlem
miklons avatar
Jag hoppas återigen på en rejäl uppgradering av Finder, men det är förmodligen att hoppas på för mycket.

Lite synd att de dumpar PPC-stödet redan, det finns säkert många PPC kvar i bruk (jag har en hemma), men sån är väl utvecklingen, det är bara att gilla läget.
Citera
2008-06-30, 21:49
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Jag hoppas återigen på en rejäl uppgradering av Finder, men det är förmodligen att hoppas på för mycket.

Lite synd att de dumpar PPC-stödet redan, det finns säkert många PPC kvar i bruk (jag har en hemma), men sån är väl utvecklingen, det är bara att gilla läget.

Leopard finns och kommer att finnas för PPC.
Snow leopard är i princip ett optimerat leopard för intel-macar.
Citera
2008-07-05, 15:41
Medlem
urcurcs avatar
Nån som har testad APPLE.MAC.OSX.SNOW.LEOPARD.V10.6.WWDC.PREVIEW-iGNiTE annu ?.
Tankte sjalv testa snart måste ha kopa en DL skiva forst.
Citera
2008-07-06, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av urcurc
Nån som har testad APPLE.MAC.OSX.SNOW.LEOPARD.V10.6.WWDC.PREVIEW-iGNiTE annu ?.
Tankte sjalv testa snart måste ha kopa en DL skiva forst.
Kör från Ipod/Extern disk
Citera
2008-07-08, 04:04
Ska bli intressant och se om man kommer märka någon direkt skillnad mellan snö leoparden och den vardagliga leoparden, eller om det helt enkelt är en vanlig leopard som är körd i ex xSlimmer men kostar lite mera.

Hur tror ni att ram minnes användningen kommer ändra prestandan för oss MB användare? Kommer vi kunna smyg trycka in mera ram än de 4gb som är max nu eller är detta bara en detalj som Apple använder för att skryta?

OT: Hoppas mina meningar går att läsa, ligger helt nyvaken jätte tidigt på morgonen och väntar på att det är dags att gå till jobbet och öppna så jag är lite virrig i huvudet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in