2008-06-30, 10:29
Medlem
hej, jag har en ganska ny dator och kpte den med vista. och nu vill jag nergradera till Xp men den hittar inga "hdds" och jag vet inte vad jag ska gra ;(

Datorn r en Fujitsu siemens XI2528
Citera
2008-06-30, 11:01
Medlem
devtonixs avatar
ndra instllningen fr SATA i BIOSet fr att kunna installera.
Citera
2008-06-30, 11:11
Medlem
Fujitsu siemens har typ begrnsat tillgngligheten i bios grejjen s jag kan inte ndra ngra instllningar dr inkluderar sata instllningarna
Citera
2008-06-30, 12:06
Medlem
devtonixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jipo1234
Fujitsu siemens har typ begrnsat tillgngligheten i bios grejjen s jag kan inte ndra ngra instllningar dr inkluderar sata instllningarna

Testa att ladda ner en nyare utgva av WinXP som mjligtvis inkluderar SATA-drivisar. Annars r det ganska krt, tror jag.
Citera
2008-06-30, 17:14
Medlem
Fixa SATA-drivrutiner frn Fujistu-Siemens hemsida och lgg in p ett usb-minne, nr du ska installera XP finns det ett alternativ fr att ladda in drivrutiner. Nr du laddat in SATA-drivrutinerna borde det inte vara ngra problem. Fungerade utmrkt fr mej iallafall
Citera
2008-07-01, 23:06
Medlem
gr som wyi165l sger och ladda ner SATA drivrutiner. Sen precis i brjan av xp installationen str det nt i stil med "Press F6 to install additional drivers bla bla bla" tryck d p f6 s fr du ladda in dina drivers senare under installationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in