2008-06-30, 10:29
Medlem
hej, jag har en ganska ny dator och köpte den med vista. och nu vill jag nergradera till Xp men den hittar inga "hdds" och jag vet inte vad jag ska göra ;(

Datorn är en Fujitsu siemens XI2528
Citera
2008-06-30, 11:01
Medlem
devtonixs avatar
Ändra inställningen för SATA i BIOSet för att kunna installera.
Citera
2008-06-30, 11:11
Medlem
Fujitsu siemens har typ begränsat tillgängligheten i bios grejjen så jag kan inte ändra några inställningar där inkluderar sata inställningarna
Citera
2008-06-30, 12:06
Medlem
devtonixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jipo1234
Fujitsu siemens har typ begränsat tillgängligheten i bios grejjen så jag kan inte ändra några inställningar där inkluderar sata inställningarna

Testa att ladda ner en nyare utgåva av WinXP som möjligtvis inkluderar SATA-drivisar. Annars är det ganska kört, tror jag.
Citera
2008-06-30, 17:14
Medlem
Fixa SATA-drivrutiner från Fujistu-Siemens hemsida och lägg in på ett usb-minne, när du ska installera XP finns det ett alternativ för att ladda in drivrutiner. När du laddat in SATA-drivrutinerna borde det inte vara några problem. Fungerade utmärkt för mej iallafall
Citera
2008-07-01, 23:06
Medlem
gör som wyi165l säger och ladda ner SATA drivrutiner. Sen precis i början av xp installationen står det nåt i stil med "Press F6 to install additional drivers bla bla bla" tryck då på f6 så får du ladda in dina drivers senare under installationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in