2023-10-04, 21:26
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Dom förföljde honom och bevakade hans hem i flera timmar den kvällen? Jaha? Och sen då? Ja sen kommer han på efter fyrtio år att det kan ha varit Olle Högbom? Och nu vågar han gå till polisen och även peka ut misstänkta?
Nej, det är inte troligt, denna historia som han påstås hållit tyst om i 40 år...
Citera
2023-10-04, 22:29
Medlem
Speciellt också att gå ut i media så här. Tips till polisen är en sak, att uttala sig tvärsäkert i nyheter en helt annan..
Citera
2023-10-04, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag tänker på de två poliser som hade rykte om sig att vara grisar, som var misstänkta från vissa håll

Sånt är ju inte otroligt. Dom såg honom ta en piss dom sa till honom han försökte ta sig ur situationen. Dom går igång som fan och slår honom och olycklitsvis så får dom in ett dödande slag. De får panik kör honom till ett ställe (sannolikt inte så långt in i skogen då det tar tid och är tungt och riskabelt) vidare så flyttar de honom någon dag senare.
Citera
2023-10-05, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturen2021
Sånt är ju inte otroligt. Dom såg honom ta en piss dom sa till honom han försökte ta sig ur situationen. Dom går igång som fan och slår honom och olycklitsvis så får dom in ett dödande slag. De får panik kör honom till ett ställe (sannolikt inte så långt in i skogen då det tar tid och är tungt och riskabelt) vidare så flyttar de honom någon dag senare.

Troligtvis har de även använt hans kropp i sexuella syften. Fy fan, poliser är så jävla vidriga!
Citera
2023-10-05, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej, det är inte troligt, denna historia som han påstås hållit tyst om i 40 år...

100% uppdiktat, om han inte själv är inblandad och vill lätta på samvetet genom att dra en osannolik historia, nej så korkad kan ingen vara att p g a "fel dag" inte trodde på sammanhang med Olles försvinnande.

Olle försvann, var förvirrad och ev liftade med sin GM och de kom lång bort någonstans - är mitt tips!
Citera
2023-10-05, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
100% uppdiktat, om han inte själv är inblandad och vill lätta på samvetet genom att dra en osannolik historia, nej så korkad kan ingen vara att p g a "fel dag" inte trodde på sammanhang med Olles försvinnande.

Olle försvann, var förvirrad och ev liftade med sin GM och de kom lång bort någonstans - är mitt tips!
Liftade och slängde samtidigt av sig glasögonen o cykellnyckeln på platsen där han senast sågs?
Citera
2023-10-05, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steffe71
Liftade och slängde samtidigt av sig glasögonen o cykellnyckeln på platsen där han senast sågs?

Ja, "förvirrad" skrev jag, hans beteende tyder väl att han inte var i normala gängor? Men, bara en teori bland andra, inget jag vet så klart. Ibland kanske man skall tänka utanför boxen.

Liftade kan även tydas som upplockad, erbjuden lift!
Citera
2023-10-05, 04:50
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Hela historien är påhittad. Mannen ifråga är känd för mytomani.

”Vittesmålet” faller redan på inledningen med cykeln. Känd på vilket sätt?

Citat:
Ursprungligen postat av Naturen2021

Pissandet var redan avklarat längs vägen från festen. Däremot eftersöktes inbrottstjuvar från gamla flickskolan.

Citat:

Var förvirrad?
Citera
2023-10-05, 06:24
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
”Vittesmålet” faller redan på inledningen med cykeln. Känd på vilket sätt?

Pissandet var redan avklarat längs vägen från festen. Däremot eftersöktes inbrottstjuvar från gamla flickskolan.

Var förvirrad?

Skrev jag inte att han är känd som en mytoman?
Citera
2023-10-05, 11:21
Polisen skyddar "sina egna i detta fall?
Dessa två borde det väl att kunna få fram namnen på?

Var dom inspirerade av den tidens GVG(gatuvåldsgrupper) I Stockholm där man härjade fritt och slapp undan med det mesta.Typ Rolf Machnow-fallet.Där Leif *ell och *homas Piltz stod åtalade.

*T

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...g-rolf-machnow
Citera
2023-10-05, 12:02
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ja, "förvirrad" skrev jag, hans beteende tyder väl att han inte var i normala gängor? Men, bara en teori bland andra, inget jag vet så klart. Ibland kanske man skall tänka utanför boxen.

Men nu hörde ju ett vittne en bil som tvärnitade och bildörrar som slogs igen, någon som ropade aj aj... på platsen där Olle senast sågs, glasögonen Olle hade satt fast rejält på huvudet och skulle inte åkt av om han endast ramlade.
Dessutom var det många poliser i närheten, men ingen såg den halvblinde Olle virra runt och började lifta menar du? Jag tycker man borde utgå från logik i detta fall och kolla på vad vi redan vet och utgå från det.
Senast redigerad av rubin22 2023-10-05 kl. 12:07.
Citera
2023-10-05, 12:04
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Vad var konstigt med hans beteende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in