Blir lite jobbigt för myndigheterna eftersom hampafrön ingår i många fågelfröer, inklusive dom för parakiter o papegojor. För att se om det är nån fet thc-halt i plantan måste man odla den o sedan kolla o jag är tveksam om myndigheterna har lust att gå så långt.
Jag tror tvärtom att hampa snart kommer odlas bland sveriges bönder. En så pass energirik o lättodlad växt borde användas mer än vad den gör till andra områden än bli stenad.
Men de svenska bönderna som odlar Hampa, begår ett brott. I vårt land är
det olagligt att odla växten, hur låg THC-halten än är. En lagändring måste
ske ... helst så att man får odla Hampa med höga halter.
8O 8O sveriges bönder VILL få odla hampa....och det har gjorts en utredning som visar att den hampan som dom odlar har såppas lite thc värde att man itne kan få nått rus...hampan används till mycket...papper, kläder, rep och lite andra grejer..Peace!! 8O 8O
Under andra världskriget fick sveriges bönder order från militären att odla hampa, marinen behövde hamprep som då var den överlägset bästa sortens rep, om vi ser till organiska rep kan fortfarande inget mäta sig med hamprep...
Tänkte nästan det. Jag tycker ju det är ganska smart att ha lite kunskap om något innan man köper det i alla fall. :] Men det verkar ju som om det ordnade sig ändå!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!