2003-07-31, 22:06
äldre konto (old)
Ej medlem
Vore intressant med ett Israel-Palestina forum.
Det är trots allt ett ämne som diskuteras i de flesta forum.

Gärna utan IDF som moderator.
Citera
2003-07-31, 23:34
Bannlyst
Det finns redan ett forum för utrikespolitik. Men visst kan jag tänka mig att även moderera ett forum som "arabvärlden mot demokratin Israel"

Lite intresant att det i sammanhanget nämns det hebreiska språkbegreppet "Palestina", En sådan moderator borde ju med enkelhet kunna besvara åtminstonde 2/3 delar av lite elementära frågor med erkända vetenskapliga referenser och historiska källor?

Vad är en "Palestinier"?
Bokstäverna P & E finns inte inom arabiskan, så jag antar att det menas alstinir?

Alltså: araberna kan inte ens uttalla "sitt land" ordentligt.

Vad som alltid är lika förvånande är att vissa personer är så maniska i att fortsätta tro på lögnen om att Israel "stal" det brittiska protektioratet mandatet Palestina från "Palestinerna".

Men om/du ni är så säkra på att "Palestina, landet som kan spåras i den dokumenterade historien" förutsätter jag att ni kan svara på ett par enkla bas frågor om landet "Palestina"?

1. När grundades det och av vem?

2. Var vad dess gränser?

3. Vilken huvustad hade de?

4. Vilka var deras övriga städer?

5. Vilken grund hade dess ekonomi?

6. Vilken typ av styre det?

7. Kan ni nämna åtminstonde en palestinsk ledare före (Egyptienfödda)Arafat?

8. Var "Palestina" någonsin erkänt av något land vars existens, då eller nu, inte lämnar något utrymme för alternativ tolkningar?

9. Vilket var språket i "Palestina"?

10.Vilken var den framträdande religionen i "Palestina"?

11. Vad hette dess valuta? Välj vilket datum som helst i historien och försök finna det ungefärliga växlingskursen av den palestinska mot övriga nationers kurser vid det datumet

12. Har "Palestinierna" lämnat några historiska fynd efter sig?

13. Nån som känner till något bibliotek som man kan hitta exempel på "Palestinsk" litteratur för 1967?

14. Och slutligen, eftersom det inte finns något sådant land idag, vad orsakade dess försvinnande, och när hände det?

15. Om ni menar folket ni av misstag kallar "Palestiner" så är det ju inget annat än etniska araber samlade från hela arabvärlden, om de verkligen har en genuin särskiljande entisk identitet som skulle ge dem rätt till självbestämmande, varför försökte de aldrig bli självständiga förrens efter sexdagarskriget som krossade den arabiska olagliga krigsförklaringen och efterföljande illegala agressionen mot den erkända suveräna demokratin Israel?
Citera
2003-08-01, 00:18
äldre konto (old)
Ej medlem
Nu blev nog Linkoln satt på pottan!

Jag är på IDFs sida här!
Citera
2003-08-01, 00:28
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oGGo
Nu blev nog Linkoln satt på pottan!

Jag är på IDFs sida här!

Varför skulle han bli satt på potten? Han gav ju inte ens sin åsikt i frågan. Han kanske också håller med IDF, fast avråder att man skulle ha en sådan partisk moderator.
Citera
2003-08-01, 00:38
äldre konto (old)
Ej medlem
.

partisk var ordet...
Citera
2003-08-01, 00:53
äldre konto (old)
Ej medlem
idf- hur utalar en amerikan "förenta staterna"? det finns ju inget ö i amerikanskan/engelskan?

det där är ett sådant fruktansvärt barnrumpeargument:

"Vad är en "Palestinier"?
Bokstäverna P & E finns inte inom arabiskan, så jag antar att det menas alstinir? "
Citera
2003-08-01, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hivmannen
idf- hur utalar en amerikan "förenta staterna"? det finns ju inget ö i amerikanskan/engelskan?

Oj sved det för hiv? försökte bemöta 1 enkelt inlägg, krashade och brann...Ditt inlägg är på Svenska, amerikaner talar sällan Svenska...
(psst glömde du de övriga frågorna på dagisnivå?)
-United States of America.

Hur bra är Herr hiv på arabiska?
P & E existerar inte inom arabiskan, så det kan inte ens på arabiska -sitt eget modersmål och vad som definierar en arab- uttalla "sitt land" ordentligt. 15 elemetära frågor/påståenden till som du "glömde" att ens försöka besvara. :roll:
Citera
2003-08-01, 01:30
Medlem
IDF! Hiven vill bara provocera, och sen "stila" sig på FH vilket inte är allt för ovanligt.. /ignore...
Citera
2003-08-01, 01:37
Medlem
%s avatar
Underligt att IDF är sån hejjare på arabiska...
Citera
2003-08-01, 11:34
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: .

Citat:
Ursprungligen postat av Michey
partisk var ordet...

Oja! Tur att vi inte har en admin med likadan attityd iaf.
Citera
2003-08-01, 12:40
Medlem
för mig spelar det absolut inte nån roll om en moderator är partisk så länge han kan administrera ett forum efter konstens regler ! med andra ord inte låsa trådar eller varna folk utefter sin partiska synvinkel utan kan vara lite mera global i sitt tänkande !
Citera
2003-08-01, 13:58
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: .

Citat:
Ursprungligen postat av Michey
partisk var ordet...
bättre det än partisk på den felaktiga sidan...

bja jobbat IDF!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in