• 1
  • 2
2008-06-30, 11:51
Medlem
LgOchLngsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sniffdog
Tack fr info! Du har mjligtvis inga andra tips? Kan tas via PM!/sniffdog.

Nepp, jag r nmligen inte hemmahrande i de trakterna. Har bara ett stort intresse fr fortifikation, dr av vetskapen om att anl. 153 r plomberad.
Citera
2008-06-30, 11:58
Medlem
sniffdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LågOchLångsam
Nepp, jag r nmligen inte hemmahrande i de trakterna. Har bara ett stort intresse fr fortifikation, dr av vetskapen om att anl. 153 r plomberad.
Tack nd!
Citera
2008-06-30, 16:37
Medlem
koopas avatar
Om du ska till Nitta kan du flja banvallen p cyckel eller inlines mot Ulricehamn. Banvallen r gamla jrnvgen mellan Bors och Ulricehamn som dom har lagt ett fint lager asfalt p. Gr ven frbi Gnghester om du kr mot Bors och d har du bara nn km till tidigare nmnda platser. r nog bttre n att leta lngs R:40.

Lycka till.
Citera
2008-07-01, 00:04
Medlem
sniffdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koopa
Om du ska till Nitta kan du flja banvallen p cyckel eller inlines mot Ulricehamn. Banvallen r gamla jrnvgen mellan Bors och Ulricehamn som dom har lagt ett fint lager asfalt p. Gr ven frbi Gnghester om du kr mot Bors och d har du bara nn km till tidigare nmnda platser. r nog bttre n att leta lngs R:40.

Lycka till.
Tackar! Banvallen som du talar om(tror jag eftersom det mig veterligen inte finns andra spr dr)Gick alldeles bakom(man fick g over en bro)Brogrden dr jag var sommarbarn!Har dom lagt asfalt dr???r det en vg eller???MVH-sniffdog.PS gamla "syfabriken i Nitta r det ngon som vet om den finns kvar ellker r riven???
Citera
2008-07-01, 16:23
Medlem
koopas avatar
Citat:
Tackar! Banvallen som du talar om(tror jag eftersom det mig veterligen inte finns andra spr dr)Gick alldeles bakom(man fick g over en bro)Brogrden dr jag var sommarbarn!Har dom lagt asfalt dr???r det en vg eller???MVH-sniffdog.PS gamla "syfabriken i Nitta r det ngon som vet om den finns kvar ellker r riven???
Cyckelbana r det. Den gr lngs med Viskan som rinner strax sder om Nitta. Sen vidare frbi tv sjar, rsj heter en av dom.
Citera
2008-07-01, 22:16
Medlem
sniffdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koopa
Cyckelbana r det. Den gr lngs med Viskan som rinner strax sder om Nitta. Sen vidare frbi tv sjar, rsj heter en av dom.
Stort tack for info!Man gick ver Nissan p en gammal trbro o kom direkt p jrnvgen.Dr la man 5-ringar som liten fr att sedan i bsta fall hitta dom o se hur platta dom blev av tget!HEHE!!!
Citera
2009-05-27, 10:32
Medlem
Citat:
PS gamla "syfabriken i Nitta r det ngon som vet om den finns kvar ellker r riven???

Kpte hus i Nitta fr ett par mnader sen. Antar att syfabriken r den stora vita byggnaden p fabriksvgen. Den str kvar, men vergiven ser det ut som
Citera
2009-05-29, 00:49
Medlem
sniffdogs avatar
syfabriken

hej o tack fr upplysningen!
min fasters man gde den. Villan som ligger allldeles bredvid var dr dom bodde. Kul att det bor EU-are i nitta.
MVH sniffdog.
Citera
2025-05-13, 19:52
Medlem
Har kt frbi Nitta ngon gng - kan inte pst dr r mycket att titta p.
Enligt gamla dokument ska det finnas en avrttningsplats i Nitta - men aldrig sett ngon skylt.
Finns dremot en del gamla sgverk , som ligger mellan Nitta och Hkerum - Hrna tror jag det heter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in