• 1
  • 2
2008-06-28, 21:44
Medlem
Ireqoms avatar
allright ska göra det när jag orkar. Tack för hjälpten. Vad ska jag göra på deras sida sen då? Bara leta efter uppdatering från 1.0 till USB 2.0?
Citera
2008-06-28, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ireqom
allright ska göra det när jag orkar. Tack för hjälpten. Vad ska jag göra på deras sida sen då? Bara leta efter uppdatering från 1.0 till USB 2.0?

Man ska inte behöva öppna datorn för att kolla vilket moderkort man har...

Googlade och hittade Everest.

http://www.download.com/Everest-Ulti...dlPid=10832752
Citera
2008-06-28, 22:24
Medlem
Von Drakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHC
Man ska inte behöva öppna datorn för att kolla vilket moderkort man har...

Googlade och hittade Everest.

http://www.download.com/Everest-Ulti...dlPid=10832752

Det var ett bra program, testade det på min dator nu. Allt verkade stämma.
Citera
2008-06-28, 22:29
Medlem
Von Drakes avatar
Citat:

Om man går till tillverkarens sida brukar det finnas Download eller Support för att hämta drivrutiner. Där kan man välja vilket kort man har, och vilka drivrutiner som behövs till det moderkortet. Min erfarenhet är att det bästa är att installera alla, de funkar oftast bättre än de generella som MS XP tillhandahåller.

USB- drivrutinen tror jag ligger under Bios drivrutinen, men där är jag osäker, eftersom detta kan variera mellan tillverkare. På cd-skivorna brukar de ligga separat, men jag tror de bakar ihop det på websidorna.
Senast redigerad av Von Drake 2008-06-28 kl. 22:31.
Citera
2008-06-30, 13:10
Medlem
Ireqoms avatar
Jag har nu kollat med everest va jag har för moderkort.
Och det visade sig att jag har gamla godingen "Abit KG7-RAID (6 PCI, 1 AGP, 4 DIMM)"

Kan någon hjälpa mig att hitta drivers för 2.0 USB? Jag kan inte hitta någonting. Och har letat efter BIOS uppdateringar utan resultat.
Citera
2008-07-05, 01:52
Medlem
Von Drakes avatar
Citat:
Jag har nu kollat med everest va jag har för moderkort.
Och det visade sig att jag har gamla godingen "Abit KG7-RAID (6 PCI, 1 AGP, 4 DIMM)"

Kan någon hjälpa mig att hitta drivers för 2.0 USB? Jag kan inte hitta någonting. Och har letat efter BIOS uppdateringar utan resultat.

Jag tittade på www.abit.com.tw. Jag tror inte att detta kort stöder USB 2.0. Det finns bara drivrutiner till USB 1.1, och när jag hämtade ner manualen, nämns bara USB. Troligen är det så gammalt, så att det bara fanns USB 1.0. I nyare manualer brukar man skriva ut USB 2.0, om detta stöds.
Citera
2008-07-05, 11:54
Medlem
Jepp, det verkar inte stödja USB 2. Moderkortet är 7-8 år gammalt. Du kan dock köpa en s.k. USB-kontoller vilka använder PCI (ditt moderkort har 6-PCI platser).

http://prisjakt.nu/kategori.php?k=62...ms=k=s19893273
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in