2008-06-28, 18:20
Medlem
Brukar vanligtvis inte hnga i dom hr delarna av Flashback men jag hoppas att ngon hr inne kan hjlpa mig. Kan absolut ingenting om datorer.

Har kpt en brbar dator fr ngra mnader sen och nu fr jag upp medelande om att jag mste registrera mig inom 2 dagar och att jag ska ta kopier p min hrddisk. vad hnder om 2 dagar?

Killen som jag kpte datorn av sa att han installerat om Windows men uppenbarligen inte registrerat sig. Hur ska jag lsa det hr problemet?

tacksam fr ett snabbt svar
Citera
2008-06-28, 19:36
Medlem
Jag har hittat produktionsnykeln. frgan r bara vart jag kan registrera mig?
Citera
2008-06-28, 19:53
Moderator
MondoBizarros avatar
Alldeles fr lite info fr att kunna hjlpa dig, tyvrr.
Vad r det fr Windows? XP? Vista?
rligt?
Pirat?
Citera
2008-06-28, 20:10
Medlem
Om du har Vista s > Hgerklicka p den hr datorn > egenskaper > lngst ner str det Windows-aktivering. Dr kan du fylla i din nyckel och sedan aktivera.
Lycka till.
Citera
2008-06-29, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Que?
Om du har Vista s > Hgerklicka p den hr datorn > egenskaper > lngst ner str det Windows-aktivering. Dr kan du fylla i din nyckel och sedan aktivera.
Lycka till.

Tack fr hjlpen! Underligt str att Windows r aktiverat s str ett Produkt Id men det r inte samma siffror som jag hittade under datorn under rubriken product key
Citera
2008-06-29, 00:39
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Alldeles fr lite info fr att kunna hjlpa dig, tyvrr.
Vad r det fr Windows? XP? Vista?
rligt?
Pirat?
Om du lser TS rubrik s ser du klart och tydligt att det r MS Windows Vista det handlar om.
Citera
2008-06-29, 00:40
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaedecke
Tack fr hjlpen! Underligt str att Windows r aktiverat s str ett Produkt Id men det r inte samma siffror som jag hittade under datorn under rubriken product key
Det beror p att key och ID r tv skilda saker.
Citera
2008-06-29, 09:29
Medlem
Verkligen tacksam fr er hjlp. Fick upp ett medelande imorse nr jag startade datorn dr det str. "Din licens fr Windows upphr att glla om 2 dagar, skerhetskopiera dina filer och installera sedan ngon utgva av Windows vista"

Windows vista r ju redan installerat? Windows har aktiverats.
Citera
2008-06-29, 11:40
Medlem
Starclub Psychos avatar
Om du vet att din nyckel r OK (vanligtvis finns p mrkesdatorer en klisterlapp med nyckeln under datorn) gr det alltid att ringa till Microsoft fr att registrera/registrera om.
Citera
2008-06-30, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starclub Psycho
Om du vet att din nyckel r OK (vanligtvis finns p mrkesdatorer en klisterlapp med nyckeln under datorn) gr det alltid att ringa till Microsoft fr att registrera/registrera om.

16 h kvar tills datorn stngs av. Har ringt till microsoft dr jag fr prata med ett telefonsvar som sger mig att jag ska g in i aktiveringsguiden och dr hittar jag ngra siffror som jag mste knappa in i min telefon. Vart hittar jag aktiveringsguiden i min dator? har kollat i kontrolpanelen men dr hittar jag ingenting.

Tacksam fr hjlpen jag fr. Inser nu hur sjukt lite koll jag har p datorer. visste frstss om det innan men det har inte bekymmrat mig speciellt mycket.
Citera
2008-06-30, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaedecke
16 h kvar tills datorn stngs av. Har ringt till microsoft dr jag fr prata med ett telefonsvar som sger mig att jag ska g in i aktiveringsguiden och dr hittar jag ngra siffror som jag mste knappa in i min telefon. Vart hittar jag aktiveringsguiden i min dator? har kollat i kontrolpanelen men dr hittar jag ingenting.

Tacksam fr hjlpen jag fr. Inser nu hur sjukt lite koll jag har p datorer. visste frstss om det innan men det har inte bekymmrat mig speciellt mycket.

Det var bara ett tomt hot. Nr jag hade 13 h kvar och 2 samtal till supporten som inte lyckats hjlpa mig s brjade datorn ominstallera en massa grejer och eftert s funka datorn som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in