2008-09-29, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Ken Lennard måste ju vara den störste skrävlaren som någonsin gått i ett par skor. Väldigt mycket snack och väldigt liten verkstad kring honom. Fuskare dessutom. Att ens nämna honom i ett sammanhang som svensk pokerelit är ju bara för tragiskt. Lennard är en skrävlare som inte har presterat ett skit när det har bränt till. Bara att se på hans insatser i de tv-sända tävlingarna. En gång hade han en fjantig anka med sig för att psyka motståndarna, inte f-n gick det bättre för honom på grund av det. Jag förstår att Baren-puckot Anna Dabrowski är tillsammans med honom. Där har hon hittat en själsfrände.

Det mest patetiska var ju när Lennard sa i Aftonbladet att han åkte till Las Vegas och hade "väldigt stor chans" att vinna WSOP i Las Vegas. Hur det gick? Han åkte redan första dagen. Duktig på poker? Nej! Skrävlare? Ja!

Inte för att jag gillar Ken på något sätt, men du kan ju inte bygga dina slutsatser på argument som "han vann inte pokermiljonen" & "Han åkte redan första dagen i WSOP". Var nog några hundra andra fullblodiga proffs som också åkte ut just samma dag. Pokerskicklighet handlar inte om enstaka tävlingar utan om hur det går för en i det långa loppet. Däremot vet jag inte/inte orkat kolla upp hur mycket/vad han har vunnit i sin pokerkarriär.
Citera
2008-09-29, 14:33
Medlem
thereins avatar
Är Legato gammal Starcraftspelare?
Citera
2008-09-29, 16:34
Medlem
Citat:
Ken Lennard måste ju vara den störste skrävlaren som någonsin gått i ett par skor. Väldigt mycket snack och väldigt liten verkstad kring honom. Fuskare dessutom. Att ens nämna honom i ett sammanhang som svensk pokerelit är ju bara för tragiskt. Lennard är en skrävlare som inte har presterat ett skit när det har bränt till. Bara att se på hans insatser i de tv-sända tävlingarna. En gång hade han en fjantig anka med sig för att psyka motståndarna, inte f-n gick det bättre för honom på grund av det. Jag förstår att Baren-puckot Anna Dabrowski är tillsammans med honom. Där har hon hittat en själsfrände.

Det mest patetiska var ju när Lennard sa i Aftonbladet att han åkte till Las Vegas och hade "väldigt stor chans" att vinna WSOP i Las Vegas. Hur det gick? Han åkte redan första dagen. Duktig på poker? Nej! Skrävlare? Ja!

Vad gäller hans pokerkunnande har du fel - han är en jävligt duktig spelare med djup förståelse för spelet. Att han också har resultat att backa upp det med kan du se här:
http://pokerdb.thehendonmob.com/player.php?a=r&n=148

Och nej, jag är verkligen ingen kompis till honom. Tvärtom förefaller han avsky mig, antagligen för att jag rapporterade om Kengate på min blogg
http://www.indipoker.se/2006/10/when-shit-hits-fan.html
Citera
2008-09-29, 16:45
Bannlyst
Citat:

Har han snott din flickvän?
För helvete, inget du säger har substans, kom med fakta om vi ska tro på dej, nu låter du bara som en avundsjuk liten bitch.
Citera
2008-09-29, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Indiscreet
Vad gäller hans pokerkunnande har du fel - han är en jävligt duktig spelare med djup förståelse för spelet. Att han också har resultat att backa upp det med kan du se här:
http://pokerdb.thehendonmob.com/player.php?a=r&n=148

Det har han ju lyckats dölja väldigt väl i så fall. Nej, han lever mycket på myten om sig själv. Den dag han kan vinna en stortävling (WSOP kan han ju börja med exempelvis) utan att snacka så mycket får han min fulla respekt. Innan dess är han bara en skrävlare som tror han är mycket bättre än vad han egentligen är. Länken sa ju inte så mycket om hans storhet. Lyckats vinna ett par småtävlingar i Wales kan ju vilken habil lirare som helst göra. Dessutom verkar de inte ha alla tävlingar med, som pokermiljonen exempelvis. Han har ju säkert deltagit i betydligt fler tävlingar än som står där och blivit utslagen tidigt.
Citera
2008-09-29, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rotunda
Har han snott din flickvän?
För helvete, inget du säger har substans, kom med fakta om vi ska tro på dej, nu låter du bara som en avundsjuk liten bitch.

Varför ska jag vara avundsjuk på en av Sveriges största skrävlare alla kategorier? Som sagt, han kan komma tillbaka och snacka när han vunnit WSOP. Innan dess är han bara en skrävlare som snackar mycket och levererar lite.
Citera
2008-09-29, 17:35
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Det har han ju lyckats dölja väldigt väl i så fall. Nej, han lever mycket på myten om sig själv. Den dag han kan vinna en stortävling (WSOP kan han ju börja med exempelvis) utan att snacka så mycket får han min fulla respekt. Innan dess är han bara en skrävlare som tror han är mycket bättre än vad han egentligen är. Länken sa ju inte så mycket om hans storhet. Lyckats vinna ett par småtävlingar i Wales kan ju vilken habil lirare som helst göra. Dessutom verkar de inte ha alla tävlingar med, som pokermiljonen exempelvis. Han har ju säkert deltagit i betydligt fler tävlingar än som står där och blivit utslagen tidigt.

Jag förstår inte varför du konstant ska vara inne och tramsa i trådar där det är pinsamt uppenbart att du saknar grundläggande förståelse för ämnet.

Nej man mäter inte hur skicklig man är i poker genom vem som vunnit WSOP eller ens i turneringar överhuvudtaget.

Antar att Ken berör dig då du skriver så mycket om honom, Ken berör. Du minns ju även gamla aftonbladetcitiat, har du möjligtvis en idolvägg full med utklipp på Herr Lennard? eller samlar du dom i en pärm?
Citera
2008-09-29, 17:58
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Mikael Norinder hoppar på anonyma forumråttor men har uppenbarligen inga problem att hylla sig själv under anonymt nick.

http://valterego.blogg.se/2008/september/bad_ip.html

Detta påpekande fick Norinder att fullständigt tappa fattningen och skriva besynnerliga hot mot valterego om 'den dag han "halkar" på gatan':
http://www.mickenorinder.com/post/2008/09/Jag-har-blivit-anklagad-for-datafusk!.aspx

Andra hotfullheter och angrepp finns dokumenterade här, och leder till att valterego tar timeout.
http://valterego.blogg.se/2008/september/timeout.html
"Timeout är ett skitlöjligt ord så vi kan väl kalla det firvillig frånvaro på obestämd tid. Jag kan inte påstå att jag är så där jätterädd, men när saker och ting börjar övergå till diverse hot känner jag att det inte är värt det längre."
Citera
2008-09-29, 18:36
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
En känd pokerlirare körd kortet i äss. Vad betyder det.
Citera
2008-09-29, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Detta påpekande fick Norinder att fullständigt tappa fattningen och skriva besynnerliga hot mot valterego om 'den dag han "halkar" på gatan':
http://www.mickenorinder.com/post/2008/09/Jag-har-blivit-anklagad-for-datafusk!.aspx

Andra hotfullheter och angrepp finns dokumenterade här, och leder till att valterego tar timeout.
http://valterego.blogg.se/2008/september/timeout.html
"Timeout är ett skitlöjligt ord så vi kan väl kalla det firvillig frånvaro på obestämd tid. Jag kan inte påstå att jag är så där jätterädd, men när saker och ting börjar övergå till diverse hot känner jag att det inte är värt det längre."

Valterego är i och för sig känd för att vara otroligt konflikträdd, men detta tar ändå priset.
Citera
2008-09-29, 21:23
Medlem
Hertigens avatar
Jag förstår inte hur det kan vara så att Unibet inte har sparkat Norinder för länge sen? Är de så mediakåta att de tycker att det är ok att deras avlönade hotar andra personer?
Citera
2008-09-29, 21:36
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Jag förstår inte hur det kan vara så att Unibet inte har sparkat Norinder för länge sen? Är de så mediakåta att de tycker att det är ok att deras avlönade hotar andra personer?

Jag kanske borde ha betonat att det knappast är riktiga hot, snarast en slags retorik eller dåliga skämt. Det ligger nog i linjen med att Micke ska vara ngn slags pokerns schulman-broder. 'Jamen det är ju Micke, det ska storma lite, ha ha ha'.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in