Citat:
Ursprungligen postat av urandom
Amarok sög dyngkuk förut och kraschade rätt friskt då och då, men jag ville bara påpeka för er som minns hur illa det var i början och nu är Amarok stabilt, det har alltså skett en bra utveckling av Amarok.
Amarok suger fortfarande dyngkuk är jag rädd. Har använt skiten i flera år eftersom jag har svårt att hitta en ersättare men jag avskyr skiten med hela mitt hjärta. Det är utan tvekan det mest instabila programmet jag använder. Ständiga krascher plus att databasen blir korrupt varannan månad.
För några år sedan då jag hade mer energi satt jag faktiskt och debugga och submitta patchar till buggar jag hitta och det var inga små buggar. Hela databaskoden är helt förjävlig om jag ska vara ärlig. Koden är inte alls så trådsäker som den borde vara. Det finns till och med ett haxx i bootkoden som sätter amaroks CPU affinity till bara en cpu för att undvika de värsta krascherna. Ni kan själva prova att go wild och klicka runt massa i playlisten. Den kommer krascha inom några sekunder. Race condition av den typen är då dryga att hitta då jag orkar inte bry mig längre.
För bara någon vecka sedan rasera databasen igen. Jag gjorde en harmlös ändring i fstab vilket gjorde att amarok ej kunde hitta min media device utan i stället hitta en ny media device. Gissar på att kde's mediamanager hade numrerat om devicerna. Amarok fixa inte detta utan fick i stället för sig att korrumpera sin databas.