Flashback bygger pepparkakshus!
2008-06-28, 15:53
Medlem
Hejsan varje gång jag försöker uppdatera mitt internet via Windows uppdate eller windows defender får jag felmedelande Windows Update error 80070422.
Sen när jnag går in på google så hittar jag följande instruckion som påstos fixa problemet.

A simple solution but one that works in most circumstances!
1. Click Start, click Run, type services.msc, and then click OK.
2. In the list of services, right-click Automatic Updates, and then click Properties.
3. In the Startup type list, click Automatic, and then click Apply.
4. If Service status is set to Stopped, click Start, and then click OK.

mitt problem är att när jag klickar på "starta" servicen så får jag ytterligare ett felmedelande som säger att de inte går :S

vad ska man göra?
tack på förhand
Citera
2008-06-28, 17:52
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Är det vista? Laglig version?
Citera
2008-06-29, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Är det vista? Laglig version?

japs det äör vista hom premium och det är lagligt :P detta är på min dator som är en HP Pavilion.

har du ngt svar till mig kanske ?

tack på förhand
Citera
2008-06-29, 01:20
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiiish
japs det äör vista hom premium och det är lagligt :P detta är på min dator som är en HP Pavilion.

har du ngt svar till mig kanske ?

tack på förhand
ring HP:s support.dom har faktiskt lite koll ibland
Citera
2008-06-29, 01:32
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Nepps Vista ger jag mig inte in på. Dock har jag samma typ av problem i xp. Får inte uppdatera ett skit där heller.
Citera
2008-07-03, 16:01
Medlem
Sickboys avatar
Lånar tråden. Har precis samma problem. Efter att jag formaterat om och installerat om så fungerar inte Windows Update längre.
Den funkade direkt i början när Windows var nyinstallerat, så jag kunde uppdatera till sp3 och dra ner lite annat.
Men så helt plötsligt efter att jag startat om datorn så kan jag inte köra uppdateringar längre.
Jag har ett crackat windows men det funkade med samma crack innan formateringen.

Jag har letat via Google och Microsofts hemsida och hittat en del men inget löser mina problem.
Jag kör en crackad win xp pro.

Finns det någon alternativ nedladdningssida för Windows update annars?
Citera
2008-07-03, 16:32
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickboy
Lånar tråden. Har precis samma problem. Efter att jag formaterat om och installerat om så fungerar inte Windows Update längre.
Den funkade direkt i början när Windows var nyinstallerat, så jag kunde uppdatera till sp3 och dra ner lite annat.
Men så helt plötsligt efter att jag startat om datorn så kan jag inte köra uppdateringar längre.
Jag har ett crackat windows men det funkade med samma crack innan formateringen.

Jag har letat via Google och Microsofts hemsida och hittat en del men inget löser mina problem.
Jag kör en crackad win xp pro.

Finns det någon alternativ nedladdningssida för Windows update annars?
Att hämta säkerhetsuppdateringar till Windows från något annat ställe än Microsoft känns kanske inte helt genomtänkt. Ett bra steg på vägen är att berätta vad du får för felmeddelande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in