• 1
  • 2
2008-06-28, 13:24
Medlem
Hylands avatar
Jag har och det var ingen höjdare. En liten "gubbe" som studsade upp och ned och skrattade elakt åt mig med sina blinkande, röda ögon. Det var senaste gången jag grät förresten. Jag var uppriktigt rädd och visste inte vad som pågick. Det slutade med att chefen skickade mig till Maria så jag fick en spruta i röven.
Hur har era alkoholpsykoser sett ut? Rosa elefanter kanske?
Citera
2008-06-28, 16:17
Medlem
norrlandssnubbes avatar
Tack och lov har jag aldrig upplevt nåt sådant.. Men jag blev lite nyfiken på bakgrunden varför du kom till det "stadiet" om man säger så.
Vad och hur mycket drack du den kvällen?
Citera
2008-06-28, 17:55
Medlem
reddevil666s avatar
Fan Vad Det Spökade

Citat:
Ursprungligen postat av norrlandssnubbe
Tack och lov har jag aldrig upplevt nåt sådant.. Men jag blev lite nyfiken på bakgrunden varför du kom till det "stadiet" om man säger så.

HADE DILERIUM FÖR EN MÅNAD SEN FAN VAD DET SPÖKADE
Citera
2008-06-28, 17:56
Medlem
reddevil666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reddevil666
HADE DILERIUM FÖR EN MÅNAD SEN FAN VAD DET SPÖKADE

DÅ OCHSÅ DRUCKIT 3 VECKOR STRECK
Citera
2008-06-28, 18:30
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandssnubbe
Jag hade varit på festival. Alltså supit i minst 5 dagar i sträck utan mat i kroppen. Jag har haft mindre psykoser sedan dess men inte någon så klar som den jag hade då. Skrämmande minst sagt.
Citera
2008-06-28, 19:08
Medlem
MummaPappas avatar
vet inte om det är alkoholpsykos riktigt, men under nolleperioden då jag druckit mycket kunde jag se onda ansikten vända sig mot mig såfort jag stängde ögonen. Men detta hände dagen efter, kommer inte ihåg att jag upplevde något liknande kvällen innan. Men jag tror det var en kombination av alkohol, sömnbrist och för lite mat.
Citera
2008-06-28, 20:28
Medlem
Slumlords avatar
Demoniska drömmar har man ju ofta efter ett par dagars fyllesession. Ah, vad det är härligt att ligga och svettas, slumra och kasta sig hit och dit när man vet att man måste till jobbet om några timmar...

Sedan brukar jag kunna se som stroboskop-blixtrande så fort jag sluter ögonen också. En kompis har berättat om samma sak efter tjack så jag gissar att det har något med sömnbristen att göra.
Citera
2008-06-28, 20:39
Medlem
WoWbaggers avatar
Aldrig haft delirium själv, men en gammal granne (som är råalkis) berättade en gång att han faktiskt sett rosa elefanter åka dresin i Angered centrum.
Citera
2008-06-29, 00:33
Medlem
LillGrevens avatar
Förra midsommarhelgen (vilken jag var alkoholpåverkad rakt igenom) så slutade med psykosliknande tillstånd. Mer alkohol än vad jag är van vid plus olycklig kärlek ledde till att jag satt och snackade med en soffa i någon kvart. I tron att en polare satt där. Var som ett drömliknande tillstånd där man vet att något är åt helvete men inte kan sätta fingret på vad. Jag glömde också bort att jag var full och hur det kändes att vara nykter
Citera
2008-06-29, 03:39
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MummaPappa
vet inte om det är alkoholpsykos riktigt, men under nolleperioden då jag druckit mycket kunde jag se onda ansikten vända sig mot mig såfort jag stängde ögonen. Men detta hände dagen efter, kommer inte ihåg att jag upplevde något liknande kvällen innan. Men jag tror det var en kombination av alkohol, sömnbrist och för lite mat.
Det är oftast "dagen efter", när alkoholen börjar gå ur som man får psykoserna.

Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Aldrig haft delirium själv, men en gammal granne (som är råalkis) berättade en gång att han faktiskt sett rosa elefanter åka dresin i Angered centrum.
Jag undrar varför det är så vanligt med just rosa elefanter!?

Citat:
Ursprungligen postat av LillGreven
Förra midsommarhelgen (vilken jag var alkoholpåverkad rakt igenom) så slutade med psykosliknande tillstånd. Mer alkohol än vad jag är van vid plus olycklig kärlek ledde till att jag satt och snackade med en soffa i någon kvart. I tron att en polare satt där. Var som ett drömliknande tillstånd där man vet att något är åt helvete men inte kan sätta fingret på vad. Jag glömde också bort att jag var full och hur det kändes att vara nykter
Det har hänt mig också. Jag stod och snackade med en sten som låg brevid en lägereld i tron om att det var en kompis som låg däckad alldeles för nära elden. Dagen efter så däckade samma kompis in i elden så jag kallar mig efter det för Lennart "Saida" Hyland!
Citera
2008-06-29, 03:43
Medlem
Psyko Dads avatar
Har sett en polare snacka med ett tomt säte på t-banan & det var bara alkohol han hade fått i sig den kvällen. Men han kunde få många mindre lattjo spel på fyllan.
Själv blir jag bara grymt aggresiv av för mkt alkohol & håller därför mitt drickande nere.
Citera
2008-06-29, 09:17
Medlem
LillGrevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Har sett en polare snacka med ett tomt säte på t-banan & det var bara alkohol han hade fått i sig den kvällen. Men han kunde få många mindre lattjo spel på fyllan.
Själv blir jag bara grymt aggresiv av för mkt alkohol & håller därför mitt drickande nere.

Sådana vanföreställningar verkar vara relativt vanliga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in