Citat:
Ursprungligen postat av MummaPappa
vet inte om det är alkoholpsykos riktigt, men under nolleperioden då jag druckit mycket kunde jag se onda ansikten vända sig mot mig såfort jag stängde ögonen. Men detta hände dagen efter, kommer inte ihåg att jag upplevde något liknande kvällen innan. Men jag tror det var en kombination av alkohol, sömnbrist och för lite mat.
Det är oftast "dagen efter", när alkoholen börjar gå ur som man får psykoserna.
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Aldrig haft delirium själv, men en gammal granne (som är råalkis) berättade en gång att han faktiskt sett rosa elefanter åka dresin i Angered centrum.
Jag undrar varför det är så vanligt med just rosa elefanter!?
Citat:
Ursprungligen postat av LillGreven
Förra midsommarhelgen (vilken jag var alkoholpåverkad rakt igenom) så slutade med psykosliknande tillstånd. Mer alkohol än vad jag är van vid plus olycklig kärlek ledde till att jag satt och snackade med en soffa i någon kvart. I tron att en polare satt där. Var som ett drömliknande tillstånd där man vet att något är åt helvete men inte kan sätta fingret på vad. Jag glömde också bort att jag var full och hur det kändes att vara nykter
Det har hänt mig också. Jag stod och snackade med en sten som låg brevid en lägereld i tron om att det var en kompis som låg däckad alldeles för nära elden. Dagen efter så däckade samma kompis in i elden så jag kallar mig efter det för Lennart "Saida" Hyland!