2008-06-28, 11:34
Medlem
Jo det är så att datorn har börjat lagga som f** på sistone. Är det pga. allt jag installerat på senare tid eller börjar den bara bli gammal? Är det något virus som gör att det laggar, eller är det bara nätet som krånglar?

Jag spelar ett spel som heter tibia och den senaste veckan så har jag laggat som jag aldrig förr gjort. Jag kan gå runt men jag har såna där små-freeze varje 2 sekunder som är jättestörande. Jag undrar vad detta kan bero på, jag har många gissningar.

Antingen så har jag samlat på mig något virus som får hela datorn att lagga, eller så har det med nätet o göra. Jag hade problem med trojan förr och då laggade det lite, och när jag sen tog bort det så försvann lagget (jag fick då hjälp från flashback) Nu vet jag inte hur man använder virusprogrammet som jag fick från någon på forumet, så om det är någon vänlig själ som skulle kunna erbjuda sin hjälp så skulle jag bli jättetacksam.

Jag provade idag att ta bort en massa stora program och filer från datorn om hopp att lagget skulle försvinna, men inget hände. Jag vill att ni ska veta att jag har en gammal dator, men jag förstår inte varför det skulle påverka att det laggar, just nu.

Tack på förhand
Senast redigerad av tiz 2008-06-28 kl. 11:36.
Citera
2008-06-28, 14:24
Medlem
Aja Bajas avatar
Du kan ju köra något anti-virusprogramm och testa om den hittar någonting.
Annars om det bara laggar i spel kan det kanske vara så att den blir överhettad pga. att det har samlats för mycket damm inne i fläktarna. Bara att göra rent.
Citera
2008-06-28, 18:53
Medlem
jag dammsög faktist datorn för en vecka sen efter att inte ha gjort det på flera ÅR. och jag hade aldrig i mitt liv sett så mycket damm, det var helt otroligt va mycket det var. hur som helst, när det gäller antivirus o sånt så har jag testat att scanna datorn (har nod). men jag vill veta om jag har trojan eller någon spyware eftersom jag tror att det är DET som kanske är orsaken till allt laggande. jag har ett program som tar bort trojan men jag vet inte hur jag använder det (jag fick hjälp om det för nåra månader sen här på forumet) så om någon kanske kan hjälpa mig få igång programmet så skulle jag bli tacksam

föresten så tror jag att problemet ligger inom nätet. jag skulle uppskatta om det finns nån som kan hjälpa mig att checka igenom mitt nät för problem osv.

tack på förhand
Citera
2008-07-01, 14:43
Medlem
snälla hjälp mig nån, behöver verkligen hjälp. den blir sämre och sämre vör varje dag!
Citera
2008-07-01, 22:55
Medlem
det som går snabbast (enligt min åsikt iaf då felsökning kan ta hur lång tid som helst) är att spara undan viktiga filer och dokument på en extern hårddisk eller usb sticka och formatera hårddisken och installera om windows. Det löser de flesta problem och ger i de flesta fall en mycket snabbare dator.

mvh
Citera
2008-07-01, 22:57
Medlem
om lagget är kvar efter en nyinstallation så beror det förmodligen på nätet och då är du iaf ett steg närmare lösningen
Citera
2008-07-02, 11:22
Medlem
först, jättetack för att du valde att svara och hjälpa mig.

jag tror helt enkelt att felet ligger inom nätet, å jag undrar om man skulle kunna söka igenom det på något sätt, göra det bättre eller något.

uppskattar all hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in