2008-06-27, 14:50
Medlem
Jag har försökt ansluta till Relakks genom Backtrack, både med "pptp linux" och OpenVPN, men kan inte få det att fungera. Jag provade läsa några guider för just programmen men det vill inte fungera.

Finns det nån här som kör Linux och vet ett bra sätt att ansluta tilll ett VPN-nätverk som Relakks? Har ni fler alternativ än de två programmen jag nämnde ovan?

Tack på förhand!
Citera
2008-06-27, 15:41
Moderator
tobess avatar
Nu har jag inte anslutit till relakks men väl andra vpn-nätverk med OpenVPN .. fast där kom ju och andra sidan alla konfigurationsfiler med.

Annars finns det ju OpenVPN till NetworkManager också att ta ner som man kan försöka med, det har jag däremot inte av någon oförklarlig anledning fått att fungera trots att köra OpenVPN via terminalen fungerar som sagt.
Citera
2008-06-27, 18:28
Medlem
eyyYos avatar
Relakks kan vara oåtkomligt "för tillfället", tänk på det. Funkar för mig var tionde dag, ungefär. Anledning: Troligtvis för hög belastning.
Citera
2008-06-28, 00:44
Medlem
RollerBoySEs avatar
IT-säkerhet -> Linux

/Mod
Citera
2008-06-28, 11:22
Medlem
Prova modprobe ppp och mppe om de inte redan är laddade, försök sedan med din ppp-klient igen, annars får du konfiguera om din kernel och ladda de moduler som krävs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in