• 1
  • 2
2008-06-27, 13:48
Medlem
Johannes34s avatar
Hej! Jag har många födelsmärken som jag vill ta bort med laser, då jag tror att laser är bäst.

Var kan man göra det och vad kostar det? Blir det billiggare om man tar bort många?

Är det bra?

pew pew
Citera
2008-06-27, 13:49
Medlem
Johannes34s avatar
Kan man ta bort dem själv?

Finns det någon "huskur" ?

Hur tar man bort dem själv?
Senast redigerad av Johannes34 2008-06-27 kl. 14:30.
Citera
2008-06-27, 14:33
Medlem
RaZoR1394s avatar
Läkaren min tog bort ett med vad jag antar var en skalpell. Jag hade en på kanske 7mm i diameter i ansiktet. När jag nämnde laser för läkaren sa han att det skulle bli en röd prick kvar. Nu har jag ett ärr men är trots allt nöjd.
Citera
2008-06-27, 19:06
Medlem
joppes avatar
Skalpell var det som gällde för mig. Gratis. Har fått ett litet ärr, men annars inga problem. Om jag ville ha laser, skulle jag själv betala för det.
Citera
2008-06-27, 20:01
Medlem
-Dr-s avatar
Finns minsta lilla misstanke om att det är något annat än ett "födelsemärke" skall man alltid använda kniv. Man når ju inget att skicka till patologen annars.
Citera
2008-06-27, 22:51
Medlem
Nennenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaZoR1394
Läkaren min tog bort ett med vad jag antar var en skalpell. Jag hade en på kanske 7mm i diameter i ansiktet. När jag nämnde laser för läkaren sa han att det skulle bli en röd prick kvar. Nu har jag ett ärr men är trots allt nöjd.

Jag har tagit bort några stycken med laser och jag har då inga röda prickar efter det!! Det ser precis ut som min övriga hud.
Citera
2008-06-27, 22:56
Medlem
Nennenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Dr-
Finns minsta lilla misstanke om att det är något annat än ett "födelsemärke" skall man alltid använda kniv. Man når ju inget att skicka till patologen annars.

Man kan skära bort en bit o skicka för koll....resten kan tas med laser.
Citera
2008-06-27, 23:07
Medlem
C64s avatar
Borde det inte gå att använda en sån där frysgrej som jag sett reklam för på tv som man använder mot vårtor?.
Citera
2008-06-28, 10:49
Medlem
Voffelstjernas avatar
Vafan, födelsemärken och skalpeller låter inte som en bra kombo, hörde att en tjej fick cancer och dog efter att hon tog bort ett födelsemärke. Skars bort på ngt vis.
Citat:
Ursprungligen postat av C64
Borde det inte gå att använda en sån där frysgrej som jag sett reklam för på tv som man använder mot vårtor?.
Det är huden som har mer pigment i ett område, vafan har det med vårtor att göra?
Citera
2008-06-28, 11:24
Medlem
Jag har tagit bort några själv.
Hur? 2,5 mm Diamant (runt huvud) och en 20 000 v /Min dremel
Sedan är det bara att slipa...
Citera
2008-06-29, 00:43
Medlem
abcabcs avatar
Det är förbjudet att använda laser för att ta bort födelsemärken (dvs naevi). Finns beskrivet i socialstyrelsens författningssamling SOSFS 1991:8.

Så om någon vill använda laser på födelsemärken så kan man lugnt utgå från att den personen är okunnig och/eller oseriös.

Orsaken enligt socialstyrelsen är att diagnos på hudcancer försvåras. Sedan påstår dom också att läkningstiden förlängs jämfört med att skära.
Citera
2008-07-02, 18:23
Medlem
Livsfarliga födelsemärken?

Hej, jag har 2 väldigt konstiga födelsemärken! som jag har haft ett bra tag nu.

Och det jag undrar över först å främst är ifall någon utav dessa kan vara farliga födelsemärken?

För det andra undrar jag vars jag ska vända mig nånstans för att ta bort dessa?
"om det nu är möjligt"?

HÄR är iallafall 2 länkar på dom olika födelsemärkerna.

Där den ena födelsemärket sitter alldeles "ovanför bröstet", som ni ser på denna bild
http://img119.imageshack.us/my.php?i...lsemrkelh6.jpg

Och den andra som sitter "mitt över på bröstvårtan", som ni ser på denna bild
http://img353.imageshack.us/my.php?i...pigmentum2.jpg

Väldigt tacksam för svar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem