Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-06-27, 00:04
Medlem
rävflickans avatar
Har gått runt med en nokia 6234, en urkass mobil som har krånglat sedan jag fick den för två år sedan. Nu gick on/off knappen sönder i eftermiddags så nu får det vara bra med alla problem som har varit med denna telefon.

Har inte så stora krav. Det ska vara en telefon som
- Går att snacka i.
- Schysst kamera med autofokus.
- Har en knappsats som inte är helt platt.
- Kabel mellan telefon och dator som gör det lätt att överföra data.

Det jag använder nallen till är att tjöta i, att sms och att ta lite kort. Allt annat är orelevant för mig. Har dock använt Nokia sedan 8 år tillbaka så SE känns lite obekväm men är dock villig att testa denna nya värld om det är det bästa alternativet. Men har hört att SE har dålig mjukvara men det kanske inte stör med tanke på att jag inte är en sådan avancerad användare? Men vad har SE för bra egenskaper och hur har nokian utvecklas på de senaste två åren?
Citera
2008-06-27, 13:00
Medlem
puffen_83s avatar
jag skulle definitivt rekomendera en SE...
just av den anledningen att den har överlägsen batteri tid..
och med dom få kraven du har så är det bara att välja o vraka egentligen.
Citera
2008-06-27, 14:47
Medlem
pagerunes avatar
Osäker på vad du menar med "knappsats som inte är helt platt". Menar du platt ala Motorola Razr?

I vilket fall som helst finns ju Nokia 6220 Classic - http://www.nokia.se/link?cid=PLAIN_TEXT_873064 , men den kanske är lite väl avancerad?
Citera
2008-06-27, 16:13
Medlem
majken_60s avatar
Sitter här med en Nokia 6220 Classic och jag är KÄR!

Grymt bra telefon och för att inte snacka om kameran, totalt överlägset allt jag sett i telefoner...

Den enda kanske är att knappsatsen är platt och inte alla gilla tryckmotståndet men jag gillar det skarpt iaf
Citera
2008-06-27, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majken_60
Sitter här med en Nokia 6220 Classic och jag är KÄR!

Grymt bra telefon och för att inte snacka om kameran, totalt överlägset allt jag sett i telefoner...

Den enda kanske är att knappsatsen är platt och inte alla gilla tryckmotståndet men jag gillar det skarpt iaf

Är det inte en likadan kamera i den som i N95?
Citera
2008-06-28, 01:12
Medlem
qwertas avatar
Mitt val i ditt fall skulle vara SE K810i,
tror du kommer bli impat!!
Citera
2008-06-28, 11:45
Medlem
Martinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerta
Mitt val i ditt fall skulle vara SE K810i,
tror du kommer bli impat!!

En av de mest prisvärda och hållbara telefonerna på marknaden idag. Mycket bra kamera!
Citera
2008-06-28, 14:58
Medlem
rävflickans avatar
Tack för all hjälp! :)

Har varit och kollat i stadens olika mobilåterförsäljningsbutiker och det har väl varit sådär matnyttigt.. Hittat en SE modell C902i med go knappsats och schyssta specifikationer. K810i känns inte lika rolig som K850i som jag oxå har tittat på fast dessa två knappsatser har väldigt små knappar.

6220 känns dock väldigt bra men de hade den inte i butikerna. Är detta en ovanlig modell eller har dom dåligt sortiment? Kan man jämföra knappsatsen på 6220 med någon annan modell? Hur fungerar det med meny och C knapparna? De ser ut att vara lite svårt att komma åt. Är det lätt att man slinter?

En platt knappsats som jag pratade om är t.ex. SE W910i, Nokia 6500 slide är på gränsen. Nokia 6120 är oxå precis på gränsen till användarvänlig för mig, Motorolans Razr är rätt ok ändå eftersom det är ganska stora knappar på den knappsatsen..
Citera
2008-06-29, 14:27
Medlem
Köpte min Nokia 6220 Classic på www.katshing.se,tog 2 dagar att få hem den.

Är väldigt nöjd med denna.
Citera
2008-06-29, 20:10
Medlem
Ironghosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rävflickan
Har varit och kollat i stadens olika mobilåterförsäljningsbutiker och det har väl varit sådär matnyttigt.. Hittat en SE modell C902i med go knappsats och schyssta specifikationer. K810i känns inte lika rolig som K850i som jag oxå har tittat på fast dessa två knappsatser har väldigt små knappar.

6220 känns dock väldigt bra men de hade den inte i butikerna. Är detta en ovanlig modell eller har dom dåligt sortiment? Kan man jämföra knappsatsen på 6220 med någon annan modell? Hur fungerar det med meny och C knapparna? De ser ut att vara lite svårt att komma åt. Är det lätt att man slinter?

En platt knappsats som jag pratade om är t.ex. SE W910i, Nokia 6500 slide är på gränsen. Nokia 6120 är oxå precis på gränsen till användarvänlig för mig, Motorolans Razr är rätt ok ändå eftersom det är ganska stora knappar på den knappsatsen..

c902 och k850 är ett skämt, passa dig för dom.
Citera
2008-06-29, 20:51
Medlem
endymions avatar
Ska slänga iväg en beställning på K850i nu, kan ge en recension när jag fått hem den. Jag tycker den verkar grymt nice då föregångaren var riktigt grym.
Citera
2008-06-29, 21:24
Medlem
.D.N.A.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinson
En av de mest prisvärda och hållbara telefonerna på marknaden idag. Mycket bra kamera!

k800i har mkt skönare knappar =)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in