2010-10-24, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodsLonelyMan
Det där är ju helt klart filmens bästa scen. Rolig film för övrigt. Kan rekommendera Mystics in Bali också, en annan indonesisk tramsfilm med ett flygande huvud som även den finns i en kanonfin utgåva från Mondo Macabro.

Finns för övrig en hel uppsjö fantastiska HK-filmer med svartmagitema om du gillar sådant. Typ Seeding of a Ghost, Black Magic 1 & 2, Boxer's Omen och Bewitched, Devil Fetus, The Rape After, etc. Oftast bra mycket bättre än de indonesiska rullarna.

Tjena!

Kul med folk som gillar samma skit. Mystics in Bali har jag hört talas om men inget jag har på inköpslistan just nu. Och visst är Mondo Macabro ett lysande bolag som vågar ge ut film som få andra gör. Äger 8st av deras utgåvor nu och planerar att innhandla deras släpp från Nikkatsu vilket jag äger ett par stycken av nu.
Lady Terminator är också en indonesisk film som inte är helt fel.

Tack för tipsen!
Citera
2010-10-25, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Som du kanske anar är inte jag någon som köper filmer direkt

Te.x Ashita no kioku a.k.a Memories of Tomorrow från 2006 hade varit kul att se men den kan jag inte få tag i....

Är väldigt sen, jag vet, vill bara påpeka att jag sett den och att den således finns med text där ute i world wide web-universumet. Bra är den dessutom.
Citera
2010-10-27, 17:59
Medlem
Någon här tipsade om Monga. Tack för det!
Citera
2010-10-31, 11:46
Medlem
Är det någon som vet någon cool sida där man kan köpa posters till gamla 70-tals rullar förresten? Reproduktioner är väll att föredra då originalen säkert är svindyra. Hade inte varit helt fel att sätta upp Girl Boss Geurilla på väggen precis
http://www.pinky-violence.com/imx/films/gbg/gbg_poster01.jpg
Citera
2010-11-01, 21:37
Medlem
NirvanAs avatar
Kommit en del intressanta rullar senaste dagarna

Dream Home (om hong kongs galna bostadspriser med en twist, om man säger så )

The Stool Pigeon (Verkar vara ännu en smart hong kong rulle)

Moss (några verkar ha dragit paralleller till Old Boy, verkar bra)

City Under Siege (verkar vara en cool rulle, varken mer eller mindre dock dåliga reviews har den fått)
Citera
2010-11-01, 21:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Kommit en del intressanta rullar senaste dagarna

För all del så glöm inte I saw the devil, väntar bara på undertexter till den.
Citera
2010-11-01, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerdyakov
Ikväll eller imorgon ska jag nog dra igenom Shichinin no samurai för första gången. Den har legat och dammat alldeles för länge.

Ah! Den kanske känns lite seg till en början (när jag såg den med farsgubben & brorsan för ett par år sen fick vi ta andra hälften av filmen följande dag då det var sent) men du kommer sen äkta klassiker. Sett mer av Kurosawa annars? Rashomon?

Citat:
Death Bell var ett riktigt bottennapp och så mycket plotholes att man inte orkade

Aha synd, sydkoreaner brukar vara ganska bra på att göra skräck & den här har sutitt i skallen ett tag
Citera
2010-11-01, 22:17
Medlem
Smerdyakovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Ah! Den kanske känns lite seg till en början (när jag såg den med farsgubben & brorsan för ett par år sen fick vi ta andra hälften av filmen följande dag då det var sent) men du kommer sen äkta klassiker. Sett mer av Kurosawa annars? Rashomon?
Nejdå, jag tyckte inte alls den var seg! Den var faktiskt bättre än väntat också, så jag är nöjd. Det är första Kurosawafilmen jag ser men det blir nog fler inom en snar framtid
Citera
2010-11-01, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerdyakov
Nejdå, jag tyckte inte alls den var seg! Den var faktiskt bättre än väntat också, så jag är nöjd. Det är första Kurosawafilmen jag ser men det blir nog fler inom en snar framtid

Härligt att du fått en bra introduktion till Kurosawa då! Jag kan starkt rekommendera att fortsätta med ovannämnda titel, Rashomon framöver
Citera
2010-11-01, 22:38
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
För all del så glöm inte I saw the devil, väntar bara på undertexter till den.
Är det en japansk film? är det en skum relle eller scen? man kan ju vänta år för en undertext till japanska och oftast är det fansubbade som dyker upp då japanerna inte inkluderar engelskt text i deras dvder
Citera
2010-11-01, 22:47
Bannlyst
"Hero" sög hästdolme samtidigt som hästen får utlösning. Massa kineser som flyger omkring och viftar med pinnar; nej tack, jag har bättre saker för mig än att titta på sånt. Grave of the fireflies var okej, lite lolvarning bara att karaktärerna inte såg ut som japaner utan mer som vita. Och att de amerikanska planen hade gett sig fan på att bomba byar där det bara bodde civila. KKND ftw.
Citera
2010-11-01, 23:04
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Är det en japansk film? är det en skum relle eller scen? man kan ju vänta år för en undertext till japanska och oftast är det fansubbade som dyker upp då japanerna inte inkluderar engelskt text i deras dvder

Det är en koreansk film som fått ganska mycket uppmärksamhet på grund av innehållet som fick klippas ned för att få en gräns på arton år, och det är en scenrelle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in