2015-04-22, 20:28
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Som jag har förstått det är Glasses lite utav en inofficiell uppföljare, med samma karaktärer.
Aha, jag fick lite av den känslan.

Citat:
Ska strax ta ett varmt bad och läsa lite, men efter det har jag planerat att se Made in Hong Kong av Fruit Chan som du tipsade mig om, ser bra ut efter ploten att utgå ifrån och verkar vara en ungdomsfilm med nihilistiskt tema, och sen är ju Sam Lee med också.
Gör det! Hollywood Hong Kong är mycket bra av den karln!
Citera
2015-04-22, 21:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Gör det! Hollywood Hong Kong är mycket bra av den karln!

Drar hem den och hans två senaste filmer, återkommer imorgon då jag sett Made in Hong Kong.
Citera
2015-04-22, 22:17
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Drar hem den och hans två senaste filmer, återkommer imorgon då jag sett Made in Hong Kong.
Gör så, Glasses åker på här nu.
Citera
2015-04-22, 22:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Gör så, Glasses åker på här nu.

Om du tycker om den så ser jag nog den också, men man kanske borde bocka av allting av Naoko Ogigami som hon regisserat. Rent-a-Cat blir det imorgon efter jag varit på Komvux.
Citera
2015-04-23, 11:45
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Om du tycker om den så ser jag nog den också, men man kanske borde bocka av allting av Naoko Ogigami som hon regisserat. Rent-a-Cat blir det imorgon efter jag varit på Komvux.
Det blev inte att jag såg den igår heller, jag fastnade här och gick igenom ca: 80 sidor av den här tråden som jag missat. Idag ska jag dock verkligen se den, och jag hittade även en hel del tips när jag gick igenom dessa åttio sidor. Två av de mest intressanta jag hittade var två dokumentärer som du tipsat om. Seishin och August Without Him. Hade du sett dessa?

Sen hittade jag såklart många fler tips, men jag kan inte räkna upp allihop eftersom jag antecknade i princip varenda film som nämndes som jag inte sett. The Fetist och love & loathing & lulu & ayano var två av dem som verkade mest intressanta. Dessa var det också du som nämnt. Sen:

Som sagt hur mycket filmer som helst som jag i alla fall ska titta på handling osv.

the great passage och the light shines only there ska jag definitivt ta och se också.
Citera
2015-04-23, 15:55
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Det blev inte att jag såg den igår heller, jag fastnade här och gick igenom ca: 80 sidor av den här tråden som jag missat. Idag ska jag dock verkligen se den, och jag hittade även en hel del tips när jag gick igenom dessa åttio sidor. Två av de mest intressanta jag hittade var två dokumentärer som du tipsat om. Seishin och August Without Him. Hade du sett dessa?

Jag har bara sett Koreeda-filmen av de två och har Seishin på min externa hårddisk i väntan på att ses, tror dock inte att den finns på Asiatorrents så kan slänga upp den åt dig på Dropbox sen!

Tänkte se Skin Trade som egentligen inte passar här i tråden fullt ut, Dolphans nya film där han spelar emot Tony Jaa i regi av en thailändsk regissör och verkar att utspela sig i Thailand till stora delar. Ser ju allt jag kommer över av Lundgren och sett en +45 filmer med honom nu, så det skall bli kul!
Citera
2015-04-23, 16:34
Medlem
Rakiis avatar
Ska även, kanske idag eller på lördag (upptagen hela dagen imorgon) se min första Ozu, blir Good Morning som ser ut att vara rätt bra och gillar japanska filmer om kulturkrockar mellan olika nationaliteter och nya kontra gamla, kejserliga Japan.
Citera
2015-04-23, 16:49
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ska även, kanske idag eller på lördag (upptagen hela dagen imorgon) se min första Ozu, blir Good Morning som ser ut att vara rätt bra och gillar japanska filmer om kulturkrockar mellan olika nationaliteter och nya kontra gamla, kejserliga Japan.
Alpra har skrivit gott om den och den ligger och väntar på min watchlist med på grund av det. Ozu jobbar en del med det nya vs gamla så man får hoppas den filmen ger mersmak.

Har själv inte sett en film jag inte tyckte om av Ozu än fast jag har mer eller mindre bara sett hans mest hyllade och välkända (Noriko-trilogin och An Autumn Afternoon).
Citera
2015-04-23, 16:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Har själv inte sett en film jag inte tyckte om av Ozu än fast jag har mer eller mindre bara sett hans mest hyllade och välkända (Noriko-trilogin och An Autumn Afternoon).

Jag har bara sett delar på SVT utav Föräldrarna tidigare och den föll mig i alla fall inte då i smaken så tänkte se ett par andra av Ozu innan jag ger mig i kast med den igen.
Citera
2015-04-23, 18:30
Medlem
aomames avatar
Citat:
the great passage

Störtskön film!
Citera
2015-04-23, 19:52
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Jag har bara sett delar på SVT utav Föräldrarna tidigare och den föll mig i alla fall inte då i smaken så tänkte se ett par andra av Ozu innan jag ger mig i kast med den igen.
Good Morning visade sig vara den sämsta Ozu-filmen jag sett hittills men när det är sämsta i hans fall pratar vi fortfarande om en trea. Den är som alltid väldigt rofylld och vacker att titta med väl vald musik och barnen lyckas med det ovanliga att inte vara irriterande utan snarare ganska roliga. Sedan är den lite väl övertydlig och stundvis småseg för att jag inte engageras tillräckligt av storyn vilket är vad som drar ner den.

Tokyo Story tycker jag fortfarande är hans bästa. Jag borde dock återbesöka den för det var också den första jag såg med honom så den kanske omvärderas när man har fått lite mer nyans på hans stil och inte imponeras av allt det stilmässiga som återfinns i alla hans filmer.
Citat:
Ursprungligen postat av aomame
Störtskön film!
Verkligen. En av 2013 års toppar.
Citera
2015-04-23, 20:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Good Morning visade sig vara den sämsta Ozu-filmen jag sett hittills men när det är sämsta i hans fall pratar vi fortfarande om en trea. Den är som alltid väldigt rofylld och vacker att titta med väl vald musik och barnen lyckas med det ovanliga att inte vara irriterande utan snarare ganska roliga. Sedan är den lite väl övertydlig och stundvis småseg för att jag inte engageras tillräckligt av storyn vilket är vad som drar ner den.

Såg den också sen och tyckte inte direkt om den, barnen med deras lekar å gnäll om att skaffa teve var väl egentligen själva höjdpunkten men den bjöd inte på någonting uppseendeväckande och bra, tyvärr, men har högre tankar om An Autumn Afternoon faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in