Ja, alpra, Intruders ska du spana in! Samma regissör som till Daytime Drinking med sköna koreanska vintermiljöer i båda!
Har du sett No Tears for the Dead också?
Offtopic men är det bara vi kvar i den här tråden som diskuterar numera, förut var det ju alltid fullt utav liv i denna och dök ju upp en ny användare, men alla verkar ha flytt från forumet helt nu... mycket tråkig utveckling i alla fall.
Har slagit på den nu, verkar bra hittills. Känns som om jag har nåt bra flow med filmerna just nu. verkar vara supersoft atmosfär och mysiga miljöer i denna. Daytime Drinking har jag ännu inte heller sett, det staplas ännu en film i mitt berg av filmer som jag vill se.
Jo, det är lite sämre fart, men får hoppas trenden vänder.
Ja, No Tears for the Dead såg jag häromdagen. Den var bra!
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
No Man's Land, Oshin och R100 är förvisso inte så nya som det du är ute efter, men det är många som har missat dessa. Riktigt bra alla tre och framförallt Oshin är ett måste tack vare flickan som spelar huvudrollen, hon är den överlägset bästa barnskådisen jag någonsin sett.
Tackar! Inte sett någon av dem, och inga filmer som tok-tipsats om tidigare heller enligt min vetskap i alla fall...
asdurN - The Great Hypnotist är ingen som jag känner igen sedan tidigare, och i övrigt så skadar det aldrig ifall det upprepas lite titlar ibland. Tråden är ju så lång att jag antar att många inte ids att gå igenom hela.
Tråden är ju så lång att jag antar att många inte ids att gå igenom hela.
Visst kände jag på mig att filmerna jag rekommenderade skulle ha blivit rekommenderade sen tidigare, men det var dom som jag kom på som inte var uppenbara (Typ Vengeance trilogin, Musa, The Good, the Bad, the Weird) att dom blivit rekommenderade innan
Efter en snabb sökning i tråden finns det ju faktiskt filmer som inte nämnts (Förutsatt att jag sökte rätt osv) Da bing xiao jiang Duo fo sin
Tillexempel!
Visst kände jag på mig att filmerna jag rekommenderade skulle ha blivit rekommenderade sen tidigare, men det var dom som jag kom på som inte var uppenbara (Typ Vengeance trilogin, Musa, The Good, the Bad, the Weird) att dom blivit rekommenderade innan
Efter en snabb sökning i tråden finns det ju faktiskt filmer som inte nämnts (Förutsatt att jag sökte rätt osv) Da bing xiao jiang Duo fo sin
Tillexempel!
Kör hårt! Bara rekommendera det du tycker är bra!
Duo fo sin vad heter den på engelska? Den hittar jag inte alls någonstans. Är det en riktigt ovanlig film eller kan du råkat stava fel? Jo nu hittade jag den, måste vara jag som stavade fel...
Flashpoint är riktigt bra, lite av en personlig favorit. Den skadar inte att nämnas ibland...
Har du sett Kung Fu Jungle? Har inte sett den ännu, men det är Donnie Yen's nya film. En annan flitig skrivare i tråden här rekommenderade den till mig nyligen.
Duo fo sin vad heter den på engelska? Den hittar jag inte alls någonstans. Är det en riktigt ovanlig film eller kan du råkat stava fel? Jo nu hittade jag den, måste vara jag som stavade fel...
Flashpoint är riktigt bra, lite av en personlig favorit. Den skadar inte att nämnas ibland...
Har du sett Kung Fu Jungle? Har inte sett den ännu, men det är Donnie Yen's nya film. En annan flitig skrivare i tråden här rekommenderade den till mig nyligen.
Visst var Duo fo sin flashpoint, och då har den säkert nämnts tusen gånger.. Har inte sett kung fu jungle men verkar intressant ska kolla in.
Asiatisk eller inte, det var ett bra tips!
Filmen nämndes i samband med att Fargo blev serie men sedan glömde jag bort att den var på gång.
Ska bli spännande att se vad de gjort med den.
Flashpoint här jag som en fyra, den är värd att nämnas fler gånger imo!
Rakii - På tal om kung fu / fightingfilmer, jag hade missat att betygsätta Fatal Move och gjorde det nyss, har du sett den? Den är ganska bra vill jag minnas, en trea av fem enligt mig i alla fall.
Den där Kumiko The Treasure Hunter verkar ju awesome! Jag såg den häromdagen på nätet och den verkar kunna bli hur bra som helst!
Det är en av de filmer jag ser mest fram mot just nu. Egentligen är inte förväntningarna superhöga men storyn känns bara så rätt.
Ja, storyn verkar bra. Gillar ju Fargo dessutom, men det gör väl de flesta kanske. Sen ser den jäkligt snygg ut i trailern också. Gillar dessutom tjejen i huvudrollen, det är hon som är med i Babel va? Kollade aldrig upp det, men det såg ut som henne i alla fall.
Ja, storyn verkar bra. Gillar ju Fargo dessutom, men det gör väl de flesta kanske. Sen ser den jäkligt snygg ut i trailern också. Gillar dessutom tjejen i huvudrollen, det är hon som är med i Babel va? Kollade aldrig upp det, men det såg ut som henne i alla fall.
Tänkte väl det. Ska förresten kolla vad för med filmer hon spelat i.
Aha, hon verkar lagt någon röst i Skycrawlers bland annat. Jag har inte sett särskilt mycket anime, men den har jag faktiskt sett. Satte en trea på den nu, ty det verkar jag missat att göra.
När jag ännu är inne på anime så får jag ju lov att lyfta frågan, hur var Det Blåser Upp En Vind?
Rinko Kikuchi har i alla fall medverkat i en mängd filmer ser jag. Till de kändaste hör väl Mikael Håfström's Shanghai, 47 Ronin och Norwegian Wood. Utöver det så har hon spelat i några Japanska filmer också, men inga jag direkt tycker mig känna igen när jag skummar igenom dem.
Jo, men se där! Hon är tydligen med i The Insects Unlisted in the Encyclopedia. Intressant, då det är en favoritfilm. Den passar jag på att rekommendera då! En knasig komedi av Satoshi Miki, en regissör vars filmer jag starkt uppskattar. Tilläggas kan väl dock, att inte alla har samma förkärlek till dennes filmer som undertecknad...
Jodå, nu när jag tittar nogrannare så ser jag att hon spelat ihop med Asano i någon film som heter Tori som jag visserligen inte känner till, men även Survive Style 5+ som är en riktigt bra film, ett par filmer av Kaneto Shindô, Shinji Aoyama'sA Forest With No Name och så vidare.
Jag hittade även en del filmer som jag inte sett som jag tyckte verkade lite intressanta. Det fanns ett gäng som hade hyfsade betyg på IMDb som jag inte tycker mig känna igen sedan tidigare. Hon tycks ha några roller i dessa, vet dock ej hur stora, men det spelar mig mindre roll.
Paradice, verkar inte gå att hitta, men Hole in the Sky tar jag hem och ger en chans. Hittade även en Japansk version av filmen Sideways, som heter Saidoweizu, där hon har en roll.
Haha, jag vet inte av hur stort intresse detta egentligen är för folk, kom jag just på. Men strunt samma, det hör ju hemma i tråden i alla fall.
Edit: Fick nästan lust och se Saidoweizu nu, bara för det. Är det någon här som sett den och vet om den var bra? Jag har ändå originalfilmen på dvd, och även om jag inte tyckte den var jättebra så tyckte jag den var okej.
Nu har jag även sett klart Intruders. Den kammade hem hem 3/5 elefanter i min bok. Den var ganska rolig faktiskt, med sköna karaktärer och en sympatiskt huvudroll. Tyckte genuint synd om karln till och från, och han såg ganska förvånad ut mellan varven. Det var ganska tvära kast kast där ibland och snurrigt, men på ett skönt sätt. Gillade miljöerna i en snöklädd skog och det var allmänt mysig atmosfär. Den lyckades också kännas ganska oseriös till och från och gick från att inte vara det minsta spännande, till att plötsligt bli spännande och mer allvarsam. Inte jättebra på nåt sätt, men bra tyckte jag ändå att den var.
Älskar han som suttit i fängelse! Skön lirare!
Senast redigerad av alprazolam_ 2015-03-24 kl. 14:10.
Slår igång The Terror Live då jag fått påtalat för mig vid flera olika tillfällen att den ska vara bra! Den ligger ju på stadiga 7,2 av 10 för närvarande på IMDb också, så jag har förväntningarna uppe faktiskt. Började se den när den var nyutkommen, men såg aldrig klart den.