2013-01-27, 23:03
Medlem
Seungris avatar
Såg Traffikers(2012) häromdagen. Mycket bra thriller, lite seg början, men sen blev den riktigt bra. Gilla den som fan.

http://www.imdb.com/title/tt2308860/?ref_=fn_al_tt_5

Värd mer än imdb betyget, 8/10 får den av mig.
Citera
2013-01-28, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seungri
Såg Traffikers(2012) häromdagen. Mycket bra thriller, lite seg början, men sen blev den riktigt bra. Gilla den som fan.

http://www.imdb.com/title/tt2308860/?ref_=fn_al_tt_5

Värd mer än imdb betyget, 8/10 får den av mig.

Ser intressant ut, ger den en chans.

Trist att Masquerade inte kommit än, vill ju se filmen som vann 15(!) koreanska "Oscars".
Senast redigerad av KaptenFantastisk 2013-01-28 kl. 00:41.
Citera
2013-01-28, 11:35
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Ser intressant ut, ger den en chans.

Trist att Masquerade inte kommit än, vill ju se filmen som vann 15(!) koreanska "Oscars".
Tror jag ger Traffikers en chans jag med. Tror säkert det kan vara nåt spännande.
Citera
2013-01-28, 16:13
Medlem
alprazolam_s avatar
Såg Aftershock som jag tänkt se länge lite tidigare idag. Hade fått för mig att det skulle vara någon slags katastroffiilm med massor av action och effekter, och även om det var lite av detta i början så utvecklades det till ett drama. Gillade denna film faktiskt. Ska smälta den lite mer innan jag eventuellt sätter ett betyg, men den var stundtals gripande och bra!

http://www.imdb.com/title/tt1393746/?ref_=fn_al_tt_2

Har även sett Deranged för ett tag sen men glömt att skriva här tror jag. Detta var mer av en katastroffilm med en epidemi som sprider sig som en löpeld. Denna typ av filmer är väl inte min absoluta favoritgenre direkt, men den här filmen var faktiskt ganska spännande och bra. Jag har för mig att NirvanA gillade den och gav den 3/5. Jag är böjd att hålla med, den var bra och får även 3/5 av mig.

http://www.imdb.com/title/tt2173024/?ref_=sr_1
Senast redigerad av alprazolam_ 2013-01-28 kl. 16:19.
Citera
2013-01-29, 00:36
Medlem
Såg precis färdigt Joint Security Area. Varför har jag väntat så länge med att se denna? De engelskspråkiga scenerna är stundtals horribla men utöver det var detta väldigt intressant och spännande. Song Kang-ho äger stora delar av filmen, vilken stjärna. Även Lee Byun-hun innehar en av huvudrollerna.

Klar trea!
Citera
2013-01-29, 00:54
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Varför har jag väntat så länge med att se denna?
Kanske för att du fortfarande gick i mellanstadiet när den hade premiär...
Citera
2013-01-29, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kanske för att du fortfarande gick i mellanstadiet när den hade premiär...

Suck, vissa människor.

Det är inte för att jag är bög då? Det brukar ju vara viktigt för dig.
Citera
2013-01-29, 01:27
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Såg precis färdigt Joint Security Area. Varför har jag väntat så länge med att se denna? De engelskspråkiga scenerna är stundtals horribla men utöver det var detta väldigt intressant och spännande. Song Kang-ho äger stora delar av filmen, vilken stjärna. Även Lee Byun-hun innehar en av huvudrollerna.

Klar trea!
Jag garvade faktiskt till lite där efter jag läst de senaste posterna, haha...

Skitsamma, jag håller med dig om betyget där. Tyckte också det var jobbigt att uthärda när det snackades engelska, och tala inte om svensken, hahaha. Längesedan jag såg den nu och hade rökt nån sån där rökmix. Bonzai Winterboost hette den för att vara exakt, men jag kommer ihåg att jag skämdes lite å svenskens vägnar och tyckte han var väldigt pinsam...

I övrigt en bra film som sagt!
Citera
2013-01-29, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Jag garvade faktiskt till lite där efter jag läst de senaste posterna, haha...

Skitsamma, jag håller med dig om betyget där. Tyckte också det var jobbigt att uthärda när det snackades engelska, och tala inte om svensken, hahaha. Längesedan jag såg den nu och hade rökt nån sån där rökmix. Bonzai Winterboost hette den för att vara exakt, men jag kommer ihåg att jag skämdes lite å svenskens vägnar och tyckte han var väldigt pinsam...

I övrigt en bra film som sagt!

Det hade jag redan förträngt, svensken är ju pinsam. För att spela den svenske Persson sätter man alltså en tysk man med det nästintill overkligt tyska namnet Herbert Ulrich som på det har rena rama Scharzeneggeraccenten. Spännande val.
Citera
2013-01-29, 02:41
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Det hade jag redan förträngt, svensken är ju pinsam. För att spela den svenske Persson sätter man alltså en tysk man med det nästintill overkligt tyska namnet Herbert Ulrich som på det har rena rama Scharzeneggeraccenten. Spännande val.
Hahaha, ja han drog fan ner betyget lite för min del... Det var ju inte direkt nån fantastisk skådis heller. Sen att han såg ut som man kan tänka sig alla amerikaner föreställer sig svenska män gjorde ju inte saken bättre heller... Bedrövligt. Men annars bra!

Har mr. Wook Park nå nytt projekt på gång förresten?
Citera
2013-01-29, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Hahaha, ja han drog fan ner betyget lite för min del... Det var ju inte direkt nån fantastisk skådis heller. Sen att han såg ut som man kan tänka sig alla amerikaner föreställer sig svenska män gjorde ju inte saken bättre heller... Bedrövligt. Men annars bra!

Har mr. Wook Park nå nytt projekt på gång förresten?

Både han och Bong gör ju USA-debut i år. De båda projekten verkar bra men Bongs är den film jag längtar mest efter 2013. Parks Stoker har precis släppts och har han har fått strålande recensioner. Wenworth Millers manus däremot har fått kritik.

Bong är även den filmmakaren jag föredrar av de båda. Han skriver sitt eget manus till sin film Snowpiercer.
Citera
2013-01-29, 12:50
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Både han och Bong gör ju USA-debut i år. De båda projekten verkar bra men Bongs är den film jag längtar mest efter 2013. Parks Stoker har precis släppts och har han har fått strålande recensioner. Wenworth Millers manus däremot har fått kritik.

Bong är även den filmmakaren jag föredrar av de båda. Han skriver sitt eget manus till sin film Snowpiercer.
Okej, det låter ju väldigt spännande måste jag erkänna! Gillar bägge regissörerna och det ska bli kul att se dessa filmer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in