2012-12-07, 16:46
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Deranged skulle jag ge 3.5 alternativt 4, blev mycket positivt överraskad, trodde den skulle vara medioker men var högst sevärd.

Alpra Fick du PMet?
Ah, ja jag fick det! Tackar så hemskt mycket! Mycket uppskattat och snällt av dig!

Ska se Deranged inom kort...
Citera
2012-12-07, 16:56
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ah, ja jag fick det! Tackar så hemskt mycket! Mycket uppskattat och snällt av dig!

Ska se Deranged inom kort...
Hur många på listan hade du sett? 90%?
Citera
2012-12-07, 18:00
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Hur många på listan hade du sett? 90%?
Det fanns faktiskt en del jag inte sett där, så jag är hemskt tacksam för att du tog dig tid att hjälpa mig!

Nu fick jag tag i en till Wakamatsu.

United Red Army
http://www.imdb.com/title/tt0923869/

Kul! Nu har jag fyra stycken som jag inte sett!
Citera
2012-12-07, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Hur bra var den, Deranged? Sätt gärna ett betyg mellan 1-5 är du snäll. Är det Wook-Park som gjort den?

Hittar inte på den där Masquerade någonstans. Lite hjälp skulle sitta fint.

Skulle även uppskatta om någon kunde hjälpa mig hitta nån box eller liknande så man kunde investera i fysiska exemplar av hans filmer. Grym regissör! Jag blev faktiskt lite ledsen av att han skulle gå och bli ihjälkörd i Korea. Jag vill gärna tänka att han redan hunnit göra alla sina riktiga guldkorn innan sin tragiska bortgång.

Btw så har du PM angående regioner och grejer, käre Kapten.

Om du menar mig så skrev jag ut mitt betyg i inlägget! 2 av 5. Stark tvåa, rekommenderas.

Masquerade har inte kommit ut än, tyvärr.
Citera
2012-12-08, 03:25
Medlem
NirvanAs avatar
Castaway on the Moon var väldigt bra. Jag gillade första halvan mest eftersom den var så rolig, många gapskratt, lite för mycket romance inslag för mig i andra halvan men inte dåligt på nåt sätt. Gillar även denna manliga skådis, har sett honom i flera koreanska filmer.
Citera
2012-12-08, 15:32
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Om du menar mig så skrev jag ut mitt betyg i inlägget! 2 av 5. Stark tvåa, rekommenderas.

Masquerade har inte kommit ut än, tyvärr.
Tackar!

Citat:
Castaway on the Moon var väldigt bra. Jag gillade första halvan mest eftersom den var så rolig, många gapskratt, lite för mycket romance inslag för mig i andra halvan men inte dåligt på nåt sätt. Gillar även denna manliga skådis, har sett honom i flera koreanska filmer.
Haha, ja den är riktigt kul i början! Ju mer frustrerad snubben blir desto mer garvar jag...

Riktigt bra film!
Citera
2012-12-08, 22:11
Medlem
Qaas avatar
Tjena grabbar, kan ni ge tips på flera koreanska romcom's(filmer, inte serier)? Tycker de är förjävligt grymma med balansen mellan kärlekdrama/komedi.

Ska helst vara i liknande anda och inte innan 2001.

Här är en lista på vad jag sett:

Haha...
Citera
2012-12-09, 20:48
Medlem
Rakiis avatar
Drog hem japanska River tidigare idag som verkar vara en bra och sevärd film utifrån ploten, ska även påminna lite om Himizu tydligen också.

Citat:
Hikari (Misako Renbutsu) lost her boyfriend after a random killing that took place in Akihabara. Afterwards, Hikari feels a great sense of loss and shuts herself off from the world. She doesn't leave her home. Finally, with the help of those around her, Hikari is able to regain stability in her life bit by bit. She then goes to Akihabara and roams around. Meeting people there, who are going through their own difficult situations, Hikari is able to begin moving her life forwards.

http://www.imdb.com/title/tt2089781/
Citera
2012-12-10, 01:29
Medlem
InternationalWOTs avatar
Miikes for loves sake har slutligen subbats färdigt så satte mig ner och tittade på denna ganska märkliga kreation på 135 minuter.

Grundstoryn är ganska simpel. First love hit, first love dit, pojke möter flicka, flickan kärar ner sig i pojken och sätter sig sedan i sinnet att förfölja nämnde tämligen våldsamma pojke i hans framhankande färd i samhället.

Miike sätter som vanligt sin egen prägel på gamla klyschor, filmen har många likheter med Crows Zero filmerna både till handling och stil. Det är gott om fighter, men i For loves sake har Miike låtit byta ut alla dockliknande pojkvaskar som slåss mot skolflickor som slåss. Resultatet är minst sagt underhållande måste jag säga. Något som också kom som en överraskning är de over the top koreograferade dans och sånginslagen. Om jag inte missminner mig helt var den ena låten misstänkt lik Urami Bushi av Meiko Kaji. Musikinslagen står i vart fall i mina ögon som ett tydligt hån mot all den överdrivna dans och musik som råder inom J-popen. Musikinslagen försvinner efter drygt halva filmen och får ge plats åt en jäkla massa fightingscener mellan huvudpersonen och skolflickor.

Storymässigt fanns det kanske inte någon superklar röd tråd, det hela gick mest ut på att man visar hur huvudpersonen surmulet traskar gatan fram alternativt klår upp lite bus. Störde mig ganska ordentligt på "kärleksobjektet" i filmen. Oerhört gnällig men söt kreation.

Blev i vart fall glatt överraskad av filmen och tycker Miike har kommit in i ett stabilt flow i sina filmer på senare år. Har tyckt att alla hans lite senare rullar har hållt genomgående hög kvalité. Hantycks numera tycks röra sig på lite större budgetar med kameror, setting osv, är trots sin "fulhet" riktigt behaglig att titta på. Han har genomgående lyckats behålla sin "B-aktiga" stil och referenser till filmhistoria i sina filmer trots den uppenbara ekonomiska uppgraderingen.

3 av 5. Tycker man kan ge filmen en chans, den är inte för alla ska dock sägas

http://www.imdb.com/title/tt1980033/
Citera
2012-12-10, 09:20
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Drog hem japanska River tidigare idag som verkar vara en bra och sevärd film utifrån ploten, ska även påminna lite om Himizu tydligen också.

http://www.imdb.com/title/tt2089781/
Tackar för tipset!

InternationalWOT - Verkar ju ganska lovande ändå. Jag skulle sett den i vilket fall som helst eftersom det är Miike, men alltid kul om den är bra också!

Edit: Alltid när jag får tips om en film som heter River tex, så hittar jag en massa andra filmer som heter nåt liknande. Så även denna gång... Har någon här sett någon av dessa filmer:

The River Fuefuki
http://www.imdb.com/title/tt0053842/

Muddy River
http://www.imdb.com/title/tt0082280/

Frog River
http://www.imdb.com/title/tt0784141/

Black River av Kobayashi har jag faktiskt inte sett heller...
http://www.imdb.com/title/tt0134771/
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-12-10 kl. 09:52.
Citera
2012-12-10, 13:07
Medlem
alprazolam_s avatar
Sett första halvtimmen av The Woman Who Wanted to Die, men blev brutalt trött. Blir att ta lite siesta innan jag ser färdigt den. Men som vanligt rör det sig om en visuellt vacker och poetisk pinku när det gäller Wakamatsu.
Vackra settings i bländande vinterlandskap, snötäckta berg och skogar. Fokus på självmord och självmordspakter denna gång.

Gillar man så gillar man, gör man det inte så gör man det inte...
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-12-10 kl. 13:09.
Citera
2012-12-10, 20:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Miikes for loves sake har slutligen subbats färdigt så satte mig ner och tittade på denna ganska märkliga kreation på 135 minuter.

3 av 5. Tycker man kan ge filmen en chans, den är inte för alla ska dock sägas

Såg den själv tidigare idag och tyckte om den i samma utsträckning som du skriver i din text, påminner ju som sagt en del om Crows Zero och Young Thugs: Nostalghia av Miike. Var i början lite skeptisk till sångnumren då jag läste att den skulle delvis vara lagd åt musikalhållet men låtarna gick lätt ned och i sina bästa stunder var dom sköna att lyssna på. Ger den också en trea i betyg av fem.

Igår såg jag även River ifrån 2011 som också var en bra film, väldigt lågmäld, långsam och sorgsen i sin berättarstil och historien som kretsar kring en kvinna som förlorade sin pojkvän i skjutningen i Akihabara 2008. Filmen följer den unga kvinnans (huvudpersonen) dag då hon ett par år efter skjutningen åker in till Akihabara och ska försonas med sina demoner. Hade hoppats på lite mera återblickar till huvudpersonens liv som isolerad hikikomori och livet med pojkvännen som dog. Nu blev det mest att filmen handlar om hur hon möter människor under en dag i stadsdelen och delger händelser ur sitt liv för folk.

Sevärd var den och bra, ger den också en trea av fem i betyg.

(Ni får ursäkta för eventuella stavfel eller konstiga formuleringar, sitter här framför datorn med hög feber och hjärnan går på högvarv hela tiden).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in