Citat:
Ja det är vackert med regn, sånär tomma gammla mörka biografer...i vilken folk knappt yttrar ett ord. Den är precis påväg att stängas ner för gott (i verkligheten också).
Ursprungligen postat av Nume
HAHAHA! Slog ju på Good Bye, Dragon Inn mitt inne i den nu.....
Tog snubben man delvis följer 45 minuter och lyckas få tag på eld till sin cigarett!
Skum jävla film, stämningsfull.....långsam så in i helvete.
Nu ska jag se resterande 40+ minuter.
Tog snubben man delvis följer 45 minuter och lyckas få tag på eld till sin cigarett!
Skum jävla film, stämningsfull.....långsam så in i helvete.
Nu ska jag se resterande 40+ minuter.
En medelålders dam med ett ben som vandrar runt och städar och dylikt i biograflokalen funderar på hur stor del av en frukt hon skall skära upp åt sig själv och ge till han som sköter projektorn. Han röker en cigarett.
Många röker en cigarett. Hon kollar på en brinnande cigarett.
En snubbe letar efter eld till sin cigarett ...på unika udda sätt då han tydligen inte kan språket.
Gubbar som tänker på de goda tiderna. Röker en cigarett.
Finns inte mycket att spoilera här...
(Allt detta låter säkert enormt skumt. Filmen handlar inte om cigaretter så mycket!)
Enormt stämningsfull film. Ungefär som att lyssna på viss klassisk musik (eller detta, fast i mörker & regn) kanske är en bra metafor för denna konstiga film där inte så mycket händer men det ändå lyckas till min förvåning bli rätt bra!
Någon annan som gillar regniga höstnätter där ni kan avnjuta ett gulaktigt sken i distansen ifrån alla lampor längs en motorväg och ett kvarter hyreshus? Eller gillar ni kanske att smått betrakta folks ansikten på bussen medans ni njuter av det för tillfället närmast stämningsfulla vibrerandet ni känner ifrån bussen dendär annars lite gråa mörka dagen? Oj vad ni borde se denna film hehe.
En 7 av 10 får den.

Tog mig nog mer än 30 minuter innan jag kom in i den filmen dock. Blev faktiskt sömnigare och sömnigare hela tiden också trots att den blev bättre och bättre... Känner du dig tålmodig så (inte för att det finns någon slags slutklämm i filmen egentligen).