Nu har jag sett thailändska Zee Oui som handlar om en kinesisk invandrare som kommer till Bangkok kring 1946, som av omständigheterna blir barnamördare. Trodde först att denna skulle kunna räknas till skräckfilmsfacket efter att ha läst synopsisen, men inte. Hade nog fungerat bättre om man fokuserat på att ta bort dramaturgin i vissa delar som kändes överdriven och krystad, enbart för att väcka sympati för mördaren och gjorde hela filmen till någon slags variant på Främlingen av Camus till slut.
Inte det bästa som jag har sett ifrån Thailand, men inte det sämsta heller. Rekommenderas om man vill se annat än kampsportsfilmer.
Självklart är den sevärd, det är fortfarande en bra film, men i jämförelse med ettan är den relativt blek. Jag kan ge mina kommentarer om filmen, efter du har sett den.
Såg nyss Crossing efter tips i denna tråd och det var mig en jävligt deprimerande film men väldigt välgjord och fin, ärliga o äkta skådespelarinsatser och intressant story, alltid fascinerat mig för allt kring nord korea.
Såg nyss Crossing efter tips i denna tråd och det var mig en jävligt deprimerande film men väldigt välgjord och fin, ärliga o äkta skådespelarinsatser och intressant story, alltid fascinerat mig för allt kring nord korea.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!