Citat:
Ja, helt klart! Den är så extremt snyggt filmad och med mycket färger och så, från början till slut! Jag tycker nog att Mr Vengeance är den bästa och sen Oldboy efter den, men det känns fel att säga att Lady Vengeance är den sämsta utav dem, eftersom den inte är dålig på något sätt. Säger då hellre att de 2 första filmerna är bättre. Kommer ihåg att jag första gången tyckte att den var något svårare att ta till sig, men ja se den! Är faktiskt lite avundsjuk på att du har den kvar!
Ursprungligen postat av GetARep
Gillar koreanska filmer. Någon användare beskrev dem klockrent, intelligenta utan att bli pretentiösa.
Är Sympathy for Lady Vengeance något att ta och se? Även om den inte är det gör jag nog det ändå, har sett Oldboy och Mr.Vengeance så vill avsluta trilogin men tänkte ändå fråga.
Är Sympathy for Lady Vengeance något att ta och se? Även om den inte är det gör jag nog det ändå, har sett Oldboy och Mr.Vengeance så vill avsluta trilogin men tänkte ändå fråga.
Sen tycker jag att du borde se Thirst också, om du inte sett den. Helt klart en av de bästa vampyrfilmerna jag sett, och den är också väldigt väldigt snygg och vacker; samtidigt som den är ganska makaber på sina ställen.
Såg en lite äldre film av honom för inte alls så längesen. The Humanist heter den, och det var en cool film som man säkert uppskattar om man gillar hans andra filmer. Jag gjorde det i vilket fall som helst. Läste en recension av den på IMDB och där liknades den vid en koreansk version av Fargo.
Har faktiskt ett par kortfilmer av honom också som jag dock inte hunnit se ännu. Night Fishing heter den ena, och den är från förra året. Den är helt och hållet filmad med en I-Phone 4 och tror den finns textad nu. Ett litet tips bara.