Citat:
Ursprungligen postat av MyMars
Har du inte sett shi mian mai fu (house of the flying daggers) eller wo hu cang long (crouching tiger hidden dragon) då? Dessa är väl de som de flesta i min ålder har sett men man vill ju upptäcka lite mer.
Jag håller dock också på att upptäcka kinesisk film och försöker leta reda på guldbitar. Verkar dock vara ganska svårt att få tag i som torrents.
Dock får man ju alltid bra tips i den här tråden.

Om du vill se något drama så är
Not One Less och
The King of Masks bra.
Emperor and the Assassin är grym den med. Känner du för att se lite gore eller skräck så finns
Dream Home och
Ab-normal Beauty. Action så är det mesta av Johnnie To bra.
Election 1&2,
Exiled, Mad Detective, Vengeance, Breaking News, etc. Thrillers så har du alltid
Infernal affairs trilogin,
Beast Stalker, Stool Pidgeon
Ja, och sen som InternationalWOT skriver så kan även jag rekommendera Wong kar wai´s filmer.
Happy Together är riktigt jäkla bra!
Håll dig dock borta från Curse of the Golden Flower som nämns. Brutalt tråkig film. Skitkass om du frågar mig. Om du ska se ett storslaget kostymdrama så är
Emperor and the Assassin att föredra...
Säkert nån som du inte sett av dessa iaf.
Igår kväll så såg jag
Cruel Winter Blues. Tyckte att den var riktigt bra. Bra skådespeleri med starka karaktärer. Trodde att det skulle vara en thriller, men det var mer ett gangsterdrama. Den hade även några riktigt komiska inslag. Riktigt gripande faktiskt! Bästa koreanska filmen jag sett på ett tag! Men som sagt, förvänta er ingen actionfilm även om den är lite våldsam på vissa ställen...
4/5
http://www.imdb.com/title/tt0969367/