2011-05-21, 14:02
Medlem
Cincinnatis avatar
Kollade på Confessions igår. Den var riktigt bra, dock gillade jag inte alls slutet efter att filmen varit jävligt vacker och intressant fram till dess. Tyckte det var för mycket "asiatisk-hämndrulle-extravaganza" i slutet och det kändes långsökt på något sätt.
Citera
2011-05-21, 14:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetrarmegin
Jag har ännu inte sett någon av Kobayashis filmer. Tänkte först och främst kolla in Kaidan, och sen eventuellt mastodontverket i tre delar som på engelska kallas The Human Condition. Är det sistnämnda någonting du har sett och haft behållning av?

Jag har bara sett Kwaidan och Harakiri av Kobayashi om jag inte minns fel, men gillade den sistnämnda väldigt mycket. Kommer hyra hem lite andra samurajfilmer av honom sinom tid.
Citera
2011-05-27, 17:04
Medlem
Jag var sugen på att se en mysig ninja film, men nu finns det så mycket att välja mellan :S vet inte vars man ska börja haha.
Citera
2011-05-27, 17:31
Medlem
NirvanAs avatar
Shaolin var ganska OK men saknade riktigt djup mm, dock är Andy Lau alltid en fröjd att se

Någon som sett Founding of a republic från 2009 där mer eller mindre varenda känd skådespelare från kina&hong kong är med? Kommer även en del 2 senare i år.
Citera
2011-05-27, 18:31
Medlem
bobocrulls avatar
Borde ha kommit upp förut, och jag är för lat för att söka ( ) men jag slår ett slag för House of flying Daggers. Kan vara en av de bästa filmer jag har sett faktiskt, inte bara i den asiatiska genren. Såg den första gången på en kinesiskalektion i skolan men sen har det blivit att jag kollar på den flera gånger varje vecka Sjukt bra iaf, och den finns på TPB i Blu-ray TPB.
Citera
2011-05-27, 19:43
Medlem
Gameboy92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobocrull
Borde ha kommit upp förut, och jag är för lat för att söka ( ) men jag slår ett slag för House of flying Daggers. Kan vara en av de bästa filmer jag har sett faktiskt, inte bara i den asiatiska genren. Såg den första gången på en kinesiskalektion i skolan men sen har det blivit att jag kollar på den flera gånger varje vecka Sjukt bra iaf, och den finns på TPB i Blu-ray TPB.

En otrolig film minst sagt, förmodligen den vackraste film jag någonsin sett. Många brukar säga att den bara har ett visuellt värde, vilket jag inte förstår hur man kan tycka.
Att historian och dialogen är lite tunn, förändrar inte att man verkligen blir påverkad på ett djupare plan, främst slutet är otroligt mäktigt.

Önskar verkligen att jag hade sett den på bio, men jag gick och såg Zozo istället
Citera
2011-05-27, 19:47
Medlem
hubblabubblas avatar
Jag tycker riktigt mycket om House of the Flying Daggers också, sen har vi Hero och sist The Curse of the Golden Flower. Finns väldigt lite dialog i dessa filmer, men förstår man kinesiskan så älskar man det ännu mer för det är lite svårt att översätta innebörden av ett ord. I överlag älskar jag filmer från den kinesiska regissören Zhang Yimou. Det speciella är hans utnyttjande av färger och miljö.
Citera
2011-05-27, 20:03
Medlem
Gameboy92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubblabubbla
Jag tycker riktigt mycket om House of the Flying Daggers också, sen har vi Hero och sist The Curse of the Golden Flower. Finns väldigt lite dialog i dessa filmer, men förstår man kinesiskan så älskar man det ännu mer för det är lite svårt att översätta innebörden av ett ord. I överlag älskar jag filmer från den kinesiska regissören Zhang Yimou. Det speciella är hans utnyttjande av färger och miljö.

Det är sant. Mitt enda problem med honom är att han använder snubbeltråd på hästarna i hans filmer. Kineser kanske inte har samma mesiga syn på djur som vi, men jag tycker att sånt är obehagligt.
Citera
2011-05-28, 02:50
Medlem
Rakiis avatar
Tänkte hyra Shiri idag då jag såg DVD:n hos videobutiken men blev annat i stället, vet inte så mycket om filmen och skulle vilja ha ett utlåtande av någon, är den sevärd?

http://www.imdb.com/title/tt0192657/
Citera
2011-05-28, 06:07
Medlem
bobocrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameboy92
En otrolig film minst sagt, förmodligen den vackraste film jag någonsin sett. Många brukar säga att den bara har ett visuellt värde, vilket jag inte förstår hur man kan tycka.
Att historian och dialogen är lite tunn, förändrar inte att man verkligen blir påverkad på ett djupare plan, främst slutet är otroligt mäktigt.

Önskar verkligen att jag hade sett den på bio, men jag gick och såg Zozo istället

PRECIS, äntligen någon som delar samma tankar som mig Älskar även många av de nya krigsfilmer som kommer ut, och jag bor ju i kina så jag har turen att kunna se dem direkt på bio och hela köret Asiatisk film må vara lite speciell, men de är nog påväg att bli lika stora som hollywood om inte större.
Citera
2011-05-28, 12:49
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tänkte hyra Shiri idag då jag såg DVD:n hos videobutiken men blev annat i stället, vet inte så mycket om filmen och skulle vilja ha ett utlåtande av någon, är den sevärd?

http://www.imdb.com/title/tt0192657/

Jag gillade den inte. Det är tydligt att den är gjord enligt någon amerikansk actionmall och det blir trist i längden. Den känns väldigt riktad mot en amerikansk publik, om jag säger så.
Citera
2011-05-28, 12:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storbonden
Jag gillade den inte. Det är tydligt att den är gjord enligt någon amerikansk actionmall och det blir trist i längden. Den känns väldigt riktad mot en amerikansk publik, om jag säger så.

Okej. Fast jag gillar i och för sig amerikansk action så jag får väl ta och se den då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in