Flashback bygger pepparkakshus!
2011-05-11, 18:08
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Någon som har sett True Legend?

http://www.imdb.com/title/tt1425257/
Såg den för bra precis ett år sen och kan rekommendera den
Citera
2011-05-11, 21:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Såg den för bra precis ett år sen och kan rekommendera den

Tack för din input, då ska jag kika på den!
Citera
2011-05-11, 21:22
Medlem
Seungris avatar
Citat:
Någon som har sett True Legend?

http://www.imdb.com/title/tt1425257/

Jag tyckte den var bra men kändes lite utdragen/lång om jag kmr ihåg rätt. Men jag tyckte den var bra iaf. 6.5-7/10
Citera
2011-05-11, 21:24
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seungri
Jag tyckte den var bra men kändes lite utdragen/lång om jag kmr ihåg rätt. Men jag tyckte den var bra iaf. 6.5-7/10

Okej. Jag har egentligen inga höga förväntningar på den, fast det är roligt ändå att den är regisserad av Woo-ping Yuen, gillar hans koreografi.
Citera
2011-05-11, 21:49
Medlem
Seungris avatar
Citat:
Okej. Jag har egentligen inga höga förväntningar på den, fast det är roligt ändå att den är regisserad av Woo-ping Yuen, gillar hans koreografi.

Ja actionscenerna är det inget fel på iaf
Citera
2011-05-11, 22:12
Bannlyst
Någon som har sett I saw the devil ännu? Fan att man inte såg den istället på filmfestivalen.
Senast redigerad av kekerosa 2011-05-11 kl. 22:17.
Citera
2011-05-11, 22:49
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekerosa
Någon som har sett I saw the devil ännu? Fan att man inte såg den istället på filmfestivalen.

En totalt överskattad och förutsägbar film enligt mig. Men det är få i tråden som delar min uppfattning, så du kommer säkert att gilla den.
Citera
2011-05-11, 23:50
Medlem
Seungris avatar
Citat:

Jag tyckte den var lite kass i början, blev lite löjligt..

Men filmen blir rätt bra sen. 7/10 får den av mig
Citera
2011-05-12, 01:21
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Har sett Ditto, The Host, Returner och Akira av dem. Ditto är verkligen inte en sci-fi-film i den bemärkelsen jag tror du söker, det är framförallt en romantisk rulle. Akira är ju en klassisk anime som jag personligen inte uppskattar särskilt mycket, kan deh ha åldrats dåligt?

The Host tycker jag är skräp likt det mesta Bong gör utöver Madeo. Returner är en "riktig" sci-fi som funkar men osar lågbudget (vilket jag dock inte tror att det är). Att Kaneshiro är huvudroll gör det ju lättare att uppskatta den.

Tackar för dina synpunkter! Såg det när jag sökte runt lite grann att Donggam (Ditto) inte direkt är någon sci-fi, bara i vissa avseenden, men den kan ändå vara intressant. Gwoemul (The Host) kan fungera ändå men lär inte vara speciellt bra, verkar påminna om Godzilla.

Ritana (Returner) verkar helt klart intressant som actionspäckad sci-fi, visst det verkade lite si och sådär med specialeffekterna men som du påpekar, "riktig" sci-fi.

Trailer till Ritana (Returner):
http://www.youtube.com/watch?v=2v4pWshsQ1U

Citat:
Ursprungligen postat av crashed
Yesterday tycker jag du ska skippa helt och hållet. Ingen bra film. The Host tycker jag var helt ok. Väldigt lättsedd och underhållande för stunden men långt ifrån ett mästerverk.

Vad är det som är så dåligt med Yesterday?
Efter att ha sett trailern till Gwoemul (The Host) verkar så påminner den rätt mycket om Godzilla (har endast sett den amerikanska varianten).

Trailer till Gwoemul (The Host):
http://www.youtube.com/watch?v=FCsBMwK40hw

Citat:
Ursprungligen postat av Gameboy92
Gillade den mycket förut, nu när jag läst mangan framstår filmen som ett misslyckande.

Har alltid haft svårt för animé så jag tror jag struntar i den till en början. Hade en kompis som gillade manga och animé; jag upplevde det som mycket tramsigt. Fast det kan ha mycket att göra med att just den sortens animé som han kollade som jag upplevde som tramsig.
Citera
2011-05-12, 03:02
Medlem
kaxerus avatar
Citat:

2/5 film. I mitt tycke en fantastiskt löjlig film som offrar all form av substans för att trycka in lite larvigt våld som helt saknar tyngd. Packad med små plot holes och logiska fel är den också vad jag vill minnas, men det kanske bara var jag som inbillade mig det när jag såg den. Den duger att se på, men det är knappt.
Citera
2011-05-12, 11:57
Medlem
NirvanAs avatar
Jag kommer ihåg jag diggade Returner, såg den för 10 år sen ungefär, och då var det jävligt coolt och "inne" med max payne/matrix slow-mo pangpang
Citera
2011-05-13, 14:33
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som sett koreanska "The Housemaid" bra/skit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in