• 1
  • 2
2008-06-26, 23:08
Medlem
Ådis avatar
Kanske en väldigt enkel sak för några av er. Men på nått sätt har internet blivit kursiverat, när jag söker på google, eller liknande.. Aftonbladet är dock som vanligt...

Jag kör explorer, den senaste versionen..

hur får jag bort den kursiverade stilen.. har fan letat överallt men inte fått bort den...

snälla hjälp!!!
Senast redigerad av Ådi 2008-06-26 kl. 23:30.
Citera
2008-06-26, 23:20
Medlem
Ådis avatar
nja.. trivs bra med explorer...

har även upptäckt andra sidor som blir kursiverade t ex wikipedia..

är ganska störigt
Citera
2008-06-26, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådi
Kanske en väldigt enkel sak för några av er. Men på nått sätt har internet blivit kursiverat, när jag söker på google, eller liknande.. Aftonbladet är dock som vanligt...

Jag kör explorer, den senaste versionen..

hur får jag bort den kursiverade stilen.. har fan letat överallt men inte fått bort den...

snälla hjälp!!!

Nej, internet har inte blivit kursivt... däremot så kan mycket väl applikationen Internet Explorer visa texten kursivt...

Verktyg > Internetalternativ > Teckensniitt kanske fungerar att pilla på??
Senast redigerad av Thiesen 2008-06-26 kl. 23:40.
Citera
2008-06-26, 23:43
Medlem
Goosks avatar
Nu är du ändå lite fel ute. Internet är inte kursiverat. Det är din dator problemet ligger i. Edit: Thiesen var aningen snabbare.

En snabb sökning med allas vår hjälpreda google fick fram flera som hade samma problem. Problemet verkar vara att fonten Arial av någon anledning blir avinstallerad. Då byter explorer till den kursiva varianten av arial. Installera om denna font och återkom med resultat. Kan vara detta som kruxar.
Citera
2008-06-26, 23:46
Medlem
Ådis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goosk
Nu är du ändå lite fel ute. Internet är inte kursiverat. Det är din dator problemet ligger i. Edit: Thiesen var aningen snabbare.

En snabb sökning med allas vår hjälpreda google fick fram flera som hade samma problem. Problemet verkar vara att fonten Arial av någon anledning blir avinstallerad. Då byter explorer till den kursiva varianten av arial. Installera om denna font och återkom med resultat. Kan vara detta som kruxar.

nä, jag vet.. visste inte hur jag skulle förklara det..
men va fan sökte du på google??

jag tyckte jag sökte, men jag hade väll en dåliga sökningsord....

ska testa att installera fonten...
Citera
2008-06-26, 23:49
Medlem
Goosks avatar
Använde den eminenta sökfrasen internet explorer all text italic.

Värt att notera är även att google använder sig av fonten arial, i andra hand sans-serif, Wikipedia använder sans-serif, medan aftonbladet använder verdana. Kolla därför även om sans-serif är avinstallerat av någon anledning.
Citera
2008-06-27, 00:01
Medlem
Ådis avatar
Citat:
Använde den eminenta sökfrasen internet explorer all text italic.

Värt att notera är även att google använder sig av fonten arial, i andra hand sans-serif, Wikipedia använder sans-serif, medan aftonbladet använder verdana. Kolla därför även om sans-serif är avinstallerat av någon anledning.

jag körde en systemåterställare istället.. nu funkar det....

men tack för hjälpen.. jag har blivit lite klokare nu...
Citera
2008-06-27, 00:04
Medlem
Goosks avatar
Var det fonterna som var problemet? Lite kuriosa bara.

Skönt att det löste sig i vilket fall som, och det är ju alltid bra att bli lite klokare .
Citera
2008-06-27, 00:09
Medlem
th3vils avatar
Citat:

Sans serif kan inte vara avinstallerat. Sans serif betyder utan chattering och alltså alla teckensnitt som inte har någon sådan. Dvs inte teckensnitt som exempelvis Times. Arial och Verdana är båda sans serif teckensnitt.
Citera
2008-06-27, 00:20
Medlem
Goosks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av th3vil
Sans serif kan inte vara avinstallerat. Sans serif betyder utan chattering och alltså alla teckensnitt som inte har någon sådan. Dvs inte teckensnitt som exempelvis Times. Arial och Verdana är båda sans serif teckensnitt.

En snabb titt på med css-viewer på de sidor ts beskrivit som problematiska, samt en problemfri gav mig de resultaten. De mest relevanta resultaten efter sökningen visade lösningar som hade med avinstallerade textsnitt att göra. Därav min slutsats och tes. Det är mycket möjligt att du har rätt angående sans serif. Visa gärna källor om du har tid.
Citera
2008-06-27, 00:26
Medlem
Maxwell Edisons avatar
Citat:
En snabb titt på med css-viewer på de sidor ts beskrivit som problematiska, samt en problemfri gav mig de resultaten. De mest relevanta resultaten efter sökningen visade lösningar som hade med avinstallerade textsnitt att göra. Därav min slutsats och tes. Det är mycket möjligt att du har rätt angående sans serif. Visa gärna källor om du har tid.

Sans: utan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Serif
Citera
2008-06-27, 00:34
Medlem
Goosks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxwell Edison
Sans: utan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Serif

Nu är jag med på vad sans serif är. Tackar för detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in