2004-03-15, 00:40
Medlem
ToreSkogs avatar
Vi vill vi vill
Citera
2004-03-15, 00:46
Medlem
Ja jag bangar då inte.

Vi explorade lite idag, dock inte urban men ett hett flygfält
Citera
2004-03-15, 18:48
Medlem
Mazter_Ms avatar
finns bara ett i lund och va jag har för mig så är det inte så mycket att se,,,eller har jag fel?
Citera
2004-03-16, 11:59
Medlem
ToreSkogs avatar
Vi var inte där, vi var utanför sjöbo...

Var rätt mysigt, först stack vi dit på natten o tittade, då var det (som kanske bekant för de flesta) mörkt... dessutom tät dimma. Vi var bara två så stämningen var lagom spännande.
Dagen efter ville vi kolla lite bättre, så vi stack dit medans det fortfarande var ganska ljust. Platsen var stooor och vi konstaderade att det enda vi hade sett i dimman var taxibanan, dvs en brådel av området...
Bilder finns om ngn vill titta.
Området lämpar sig otroligt bra för nattliga airsoft battaljer.
Citera
2004-03-16, 12:21
Medlem
Mazter_Ms avatar
vill se bildern, posta dom
Citera
2004-03-16, 13:32
Medlem
frankensteins avatar
Vill bara påpeka att det området just nu håller på att byggas om till övningsområde för militären. De håller på att flytta dit gamla stridsvagnshinder och bygga huskullisser för stadskrig. Med andra ord. Det lämpar sig otroligt mycket för soft air bataljer.
Citera
2004-03-16, 20:37
Medlem
Alex3000s avatar
Rinnebäcksravinen

Jag är ganska säker på att det tunnelsystemet ni snackar om är det som börjar (mynnar) i Rinnebäcksravinen som ligger mellan Nova Lund och Nya Värpinge. Jag har hört historier om folk som gått in där och tagit sig hela vägen till just St:Hans...

Skulle aldrig våga prova själv dock. Sprang in där o lekte när jag var midre, men det blir jävligt nasty efter typ 100 m.

Men för all del. Vill ngn prova så : Be my guest!
Citera
2004-03-17, 11:46
Medlem
Mazter_Ms avatar
vet precis vart du menar men har aldrig gått in där, borde man ju göra,,,därimot så har jag i stort sett utforskat stora delar av tunnelsystemet vid s:t hans backar. Men det finns mycket roligt kvar som finns att utforska
Citera
2004-03-18, 15:46
Medlem
frankensteins avatar
Går inte röret i Rinnebäck ut i Höje å? Det går ju under gamla Värpinge, eller finns där fler rör?
Citera
2004-03-18, 23:50
Medlem
Mazter_Ms avatar
vet inte helt säkert men jag tror att du har rätt i vad du säger, något som ska kollas upp. Jag får återkomma
Citera
2004-05-26, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein
Går inte röret i Rinnebäck ut i Höje å? Det går ju under gamla Värpinge, eller finns där fler rör?

Rören i ravinen (det finns två i norra/östra änden) är som det tidigare sagts dagvattenrör. Man kan lätt ta sig så långt som till mobilia/nova i detta röret. De kommer från stan, mynnar ut i rinnebäcksravinen, sen rinner vattnet vidare i andra (södra/västra) ändan av ravinen, in i ett likadant rör, som inte kommer ut nån annanstans. Vattnet fortsätter under jord till dammarna vid höje å. Reningsdammarna. Efter stora regn så kan vattenmängden i ravinen vara helt sjuk. För övrigt så var killarna i SDS-artikeln som inledde den här tråden kids från min gård:-)
Citera
2004-05-31, 18:24
Medlem
clomps avatar
Citat:
st:hans projektet? isåfall kan jag berätta att det är utforskat av bl.a. mig o Master_M, det är ett skyddsrum, kanske är det fortfarande uppbrutet, ta o kolla läget.

Kan tillägga att bågfil funkade finfint på det låset...

Jag och Frans var och kollade på det, vid S:t Hans. Kunde också konstatera att det var en bunker. Men det verkar användas till ngt annat också, vi såg lite typ tele-grejor som sitter på väggen precis innanför dörren.

Kan bara tillägga att det var ju inte i själva låset ni hade sågat utan i den metallgrejen som låset satt fast i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in