Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Hitler sexualliv har aldrig riktigt intresserat mig men jag vill minnas att han var en tämligen social typ som hade relationer med flera kvinnor.
Att han inte gifte sig (bortsett från 10 minuter innan självmordet) och inte bildade familj kan ha fullt naturliga orsaker. Egocentrism, stigande ålder och trassliga ungdomsår är allesammans tänkbara förklaringar. Hitler spenderade de år då man normalt sett gifter sig som vagabond och i fält. Båda sakerna kan förhindra giftermål utan att homosexualitet ligger bakom.
Att säga att han var "gift med Tyskland" var förmodligen ett sätt att offentligt hantera den något obekväma frågan. Hitler var inte heller unik på den punkten. Jag läste t ex för ett tag sen en intervju där en supporter till den överlevande Kaczynskibrodern framställde det som en fördel att han kunde "ägna hela sig helhjärtat åt Polen eftersom han inte behövde dela henne med en kvinna". Precis som hos Hitler är det säkerligen ett sätt att försöka göra det bästa av en udda situation; jag förutsätter att en polsk politiker normalt sett är gift och har familj, precis som en tysk på 30-talet.
Vill man kan man ju dra det hela ännu längre och göra liknelser med helgon, präster och andra som ger upp familjelivet för Gud och mänskligheten. Det är i alla fall ingen ny tankefigur.
Hans sexuella liv är igentligen ointressant, tanke på resten av honom. Men man har läst om det ändå, för att kunna förstå, hur han tänkte som människa.
att han inte hade en fru, kan jag förstå. Vem har tid, med sådan stor uppgift som han hade? Han ladde all sin tid på planera sitt 3:e rike. Så hans fru var "tyskland".
Jag tror faktiskt han var homosexuell, men ville hålla skenet uppe, med att han var "normal", med umge sig med massa kvinnor runt om sig. Alla kvinnor har blivit litte "knäppa", för de förstod sig ej på han. Vilket Eva braun sade otaliga gånger.
Hitler's syster dotter som sades innan tog livet av sig, efter ett sammanbrott. Så jag tro kvinnorna vara bara var "skyltdockor".
Eva braun fick sin man några timmar innan döden. De var hennes stora önskan att bli fru Hitler. Eva braun var svartsjuk på en, det var på hitler's schäfer "blondie". Vilket Hitler öppet bådde kramade och pussade på nosen.
Eva Braun var den perfekte skyltdocka, för hon accepterade Hitler krav. Men ändå försökte hon ta livet av sig 2 gånger. Många sade hon var en dum blondin.
Finns myclet man har läst om, vilket man tro faktiskt Hitler var honmosexuell. Men det får vi nog aldrig veta sanning om.