2009-11-06, 13:15
Medlem
penol700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AelgenTheKung
Hitler var en " trängd hanne ".
Vi är ett grupporienterat djur och när vi trängs så går männen i krig mot grannen , detta gör schimpanserna också..... Och de utrotar männen i den andra gruppen om svår konflikt.
Schimpanser har även allt inom "medmänsklighet" ...

Lästips Nils Uddenberg "Biologisk utveckling och mänsklig gemenskap"

GU har en enkel korrespondens kurs i evolution , http://marindistans.tmbl.gu.se/EvolutionDist.htm

Haha! Vad gulligt att du har tagit en korrespondenskurs på 5 poäng för att kunna trycka på din älskade vattenapsteori i biologiforumet!

Angående Hitlers bajsätande satanistritualer så förstår jag verkligen inte meningen med att sprida såna rykten? Räcker det inte med att han är vida känd som den värsta människan som nånsin levt?
Citera
2009-11-06, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penol700
Angående Hitlers bajsätande satanistritualer så förstår jag verkligen inte meningen med att sprida såna rykten? Räcker det inte med att han är vida känd som den värsta människan som nånsin levt?

Poängen är att försöka vända alla grupper mot Hitler. Inte bara de stora massorna. Vi som skiter fullständigt i MR, demokrati, minoriteter, globalisering, kapitalism, mångkultur osv. tycker ju inte att den vanliga bilden som målas upp av Hitler är något att förfäras over. Men de som ogillar Hitler, vill ju att även vi ska ogilla Hitler. Hur gör man då, om vi inte blir berörda av "förintelser" och annat? Jo, man försöker givetvis utmåla Hitler som något som även vi ogillar, alltså som någon slags pervert t.ex. Bajsätande gillar ju inte vi heller. Och det där med satanismen gillar vi inte heller, men den vinkeln riktas nog allra mest för att nå de mer konservativt religiösa antisemiterna.

Vad dom tydligen inte fattar, är att vi genomskådar propagandan oavsett vad för dynga de försöker med. Vi bryr oss inte. Hitler var inte hemsk oavsett vad de säger, hans fiender däremot var hemska. Och ÄR hemska än idag. Genom hela världshistorien så har demokratin, minoriteter och allt som Hitler var mot, varit ett enda stort jävla skit och ett hot mot hela världen. Det ändras inte genom propaganda. Det är fakta.
Citera
2009-11-06, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av penol700
Haha! Vad gulligt att du har tagit en korrespondenskurs på 5 poäng för att kunna trycka på din älskade vattenapsteori i biologiforumet!

Jag nämner den för att såna nötter som du skall få en soft introduktion.
Citera
2009-11-13, 19:49
Medlem
Läst massor

Citat:
Ursprungligen postat av phoenix91
Hej flashback. Såg nyss filmen "the history of nazism" där de snackar en massa om att Hitler hade tt förbund med djävulen osv. Sånt förstår man ju att de bara lagt in för att typ förklara han uppförande, men de sa även att han bedrev incest, koprofili och att många av hans män gjorde underliga riter för att kunna prata med demoner osv.

Min fråga är nu om något av det är sant, eller om filmen är totalt skräp.

Jag har sett många filmer om andra världskriget och Hitler, har även läst mycket, men aldrig fåt information om det de påstår i filmen.

Diskutera fritt, skulle vara kul at få veta.

Ha det bra.

/////////////////////////////
Jag vill bara säga det att jag har läst massor av böcker som skildrar andra världskriget, tyskland, Naziledningen, Hitlers liv och karriär samt alla de män han hade runt omkring sig. Jag har aldrig hört eller sett något av detta, jag betvivlar det å det starkaste.
///////////////////////////////////
Citera
2010-08-05, 09:05
Bannlyst
Hitlers sexuella perversioner.

Jag har alltid trott att det var myter tidigare men jag såg en intressant dokumentär nyligen som handlade om CIA:s psykologiska analys profil om just Hitler som gjordes under kriget där expert-psykologer kollade upp exakt allt i Hitlers liv och även intervjuade människor som stod Hitler nära och den intressantaste var en intervju med en man som tidigare var med i SA innan och som dejtade Hitlers systerdotter Geli Raubal som Hitler var väldigt överbeskyddande av osv. Men mannen i SA sade att Geli en dag kom hem till hans hus gråtandes för att hon inte orkade med Hitlers sexuella krav på henne, SA mannen undrade vad han ville men Geli ville ej berätta men efter att han frågat om och om igen så svarade hon tillslut och berättade att Hitler gillade att lägga sig på golvet och tvinga henne att pissa över hans ansikte. Hur pålitliga ser ni dessa uppgifter? Jag finner det intressant och man undrar hur Hitlers inre sexuella demoner påverkade hans mentala hälsa i övrigt.
Citera
2010-08-05, 09:26
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturos
Jag har alltid trott att det var myter tidigare men jag såg en intressant dokumentär nyligen som handlade om CIA:s psykologiska analys profil om just Hitler som gjordes under kriget där expert-psykologer kollade upp exakt allt i Hitlers liv och även intervjuade människor som stod Hitler nära och den intressantaste var en intervju med en man som tidigare var med i SA innan och som dejtade Hitlers systerdotter Geli Raubal som Hitler var väldigt överbeskyddande av osv. Men mannen i SA sade att Geli en dag kom hem till hans hus gråtandes för att hon inte orkade med Hitlers sexuella krav på henne, SA mannen undrade vad han ville men Geli ville ej berätta men efter att han frågat om och om igen så svarade hon tillslut och berättade att Hitler gillade att lägga sig på golvet och tvinga henne att pissa över hans ansikte. Hur pålitliga ser ni dessa uppgifter? Jag finner det intressant och man undrar hur Hitlers inre sexuella demoner påverkade hans mentala hälsa i övrigt.

Men alla som cia undersöker har alltid varit perversa Slår hårt i den djupt religiösa USA. Så för mig är det osannolikt, fast man vet aldrig.

Hitler är/var homosexuell också, på sin tid tillbringade han mycket tid med en kompis August Kubizek, de var mycket omkring ställen som var kännt för homosexuella förbindelser i österike...

Så vad som är sanning eller inte, får vi nog aldrig veta...
Citera
2010-08-05, 10:06
Medlem
Ankdammsmans avatar
"Hitler hade gått i Pridetåget idag" - se där ett uppslag till en kulturartikel.

I sakfrågan bör det påpekas att

1. det finns ett stort intresse av att utmåla Hitler och andra historiska personer som sexuellt och mentalt avvikande

2. källan är minst sagt tveksam. Hade den här SA-mannen flytt från Tyskland, eller hur fick de tag på honom? Kan han ha velat göra sina intervjuare till lags? Hur populär var Hitler inom SA efter de långa knivarnas natt? Och så vidare.

Normal källkritik måste tillämpas även på Hitler. Och då håller det här inte långt.

Dessutom, spelar det någon roll om Hitler gillade våtsex? Spelar det i så fall roll om Gandhi, Einstein eller Churchill också gjorde det?
Citera
2010-08-05, 10:23
Medlem
Herkulesbigs avatar
Något som är också välkännt. Är att Eva braun klagade på Hilers's intresse av henne, de hade aldrig sexuella förbindelser enligt henne.

Han hade bara EN relation, det var tyskland. Han kunde ej lägga energi på något annat. Var det för pågrund han ville dölja sin homosexuella sexuella känslor?

Till svar till en påstående,"eva braun! du är världens mest avundas kvinna i tyskland" sade hon "Åh, jag är bara en fånge i en gyllene bur"
Citera
2010-08-05, 10:51
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Hitler hade bara EN relation, det var Tyskland. Han kunde ej lägga energi på något annat. Var det för pågrund han ville dölja sin homosexuella sexuella känslor?

Hitler sexualliv har aldrig riktigt intresserat mig men jag vill minnas att han var en tämligen social typ som hade relationer med flera kvinnor.

Att han inte gifte sig (bortsett från 10 minuter innan självmordet) och inte bildade familj kan ha fullt naturliga orsaker. Egocentrism, stigande ålder och trassliga ungdomsår är allesammans tänkbara förklaringar. Hitler spenderade de år då man normalt sett gifter sig som vagabond och i fält. Båda sakerna kan förhindra giftermål utan att homosexualitet ligger bakom.

Att säga att han var "gift med Tyskland" var förmodligen ett sätt att offentligt hantera den något obekväma frågan. Hitler var inte heller unik på den punkten. Jag läste t ex för ett tag sen en intervju där en supporter till den överlevande Kaczynskibrodern framställde det som en fördel att han kunde "ägna hela sig helhjärtat åt Polen eftersom han inte behövde dela henne med en kvinna". Precis som hos Hitler är det säkerligen ett sätt att försöka göra det bästa av en udda situation; jag förutsätter att en polsk politiker normalt sett är gift och har familj, precis som en tysk på 30-talet.

Vill man kan man ju dra det hela ännu längre och göra liknelser med helgon, präster och andra som ger upp familjelivet för Gud och mänskligheten. Det är i alla fall ingen ny tankefigur.
Senast redigerad av Ankdammsman 2010-08-05 kl. 11:45.
Citera
2010-08-05, 11:25
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Hitler sexualliv har aldrig riktigt intresserat mig men jag vill minnas att han var en tämligen social typ som hade relationer med flera kvinnor.

Att han inte gifte sig (bortsett från 10 minuter innan självmordet) och inte bildade familj kan ha fullt naturliga orsaker. Egocentrism, stigande ålder och trassliga ungdomsår är allesammans tänkbara förklaringar. Hitler spenderade de år då man normalt sett gifter sig som vagabond och i fält. Båda sakerna kan förhindra giftermål utan att homosexualitet ligger bakom.

Att säga att han var "gift med Tyskland" var förmodligen ett sätt att offentligt hantera den något obekväma frågan. Hitler var inte heller unik på den punkten. Jag läste t ex för ett tag sen en intervju där en supporter till den överlevande Kaczynskibrodern framställde det som en fördel att han kunde "ägna hela sig helhjärtat åt Polen eftersom han inte behövde dela henne med en kvinna". Precis som hos Hitler är det säkerligen ett sätt att försöka göra det bästa av en udda situation; jag förutsätter att en polsk politiker normalt sett är gift och har familj, precis som en tysk på 30-talet.

Vill man kan man ju dra det hela ännu längre och göra liknelser med helgon, präster och andra som ger upp familjelivet för Gud och mänskligheten. Det är i alla fall ingen ny tankefigur.

Hans sexuella liv är igentligen ointressant, tanke på resten av honom. Men man har läst om det ändå, för att kunna förstå, hur han tänkte som människa.

att han inte hade en fru, kan jag förstå. Vem har tid, med sådan stor uppgift som han hade? Han ladde all sin tid på planera sitt 3:e rike. Så hans fru var "tyskland".
Jag tror faktiskt han var homosexuell, men ville hålla skenet uppe, med att han var "normal", med umge sig med massa kvinnor runt om sig. Alla kvinnor har blivit litte "knäppa", för de förstod sig ej på han. Vilket Eva braun sade otaliga gånger.
Hitler's syster dotter som sades innan tog livet av sig, efter ett sammanbrott. Så jag tro kvinnorna vara bara var "skyltdockor".

Eva braun fick sin man några timmar innan döden. De var hennes stora önskan att bli fru Hitler. Eva braun var svartsjuk på en, det var på hitler's schäfer "blondie". Vilket Hitler öppet bådde kramade och pussade på nosen.

Eva Braun var den perfekte skyltdocka, för hon accepterade Hitler krav. Men ändå försökte hon ta livet av sig 2 gånger. Många sade hon var en dum blondin.

Finns myclet man har läst om, vilket man tro faktiskt Hitler var honmosexuell. Men det får vi nog aldrig veta sanning om.
Citera
2010-08-05, 12:20
Medlem
Självklart försöker, och uppenbarligen lyckas, judarna dra Hitler i smutsen och förnedra hans minne. Riktigt vidrigt.
Citera
2010-08-05, 12:35
Medlem
Redundants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
2. källan är minst sagt tveksam. Hade den här SA-mannen flytt från Tyskland, eller hur fick de tag på honom? Kan han ha velat göra sina intervjuare till lags? Hur populär var Hitler inom SA efter de långa knivarnas natt? Och så vidare.

SA-mannen, Otto Strasser that is, fördrevs ur tyskland och hans bror Gregor mördades -34 av Hitler. Man kan möjligen ana att den källan är partisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in