• 1
  • 2
2008-07-07, 17:17
Medlem
Jag hörde en grej på "Ghost Whisperer" i torsdags (premiären) på TV4.
En tjej där skulle dejta en kille, men drog sig ur pga att hon kände sig skyldig och nästan otrogen mot sin före detta/ex. Hon kände precis som att bara för att hon gick vidare så betydde det att hon inte älskade honom mer. Nu kommer jag inte ihåg riktigt..det var kanske t.o.m så att han hade gått bort.

Nu vet jag att det är tv och fiktion, men tanken var inte så dum. Kanske är det någonstans så det också kan ligga till. För går jag vidare helt och hållet och släpper till 100% så känns det mer avlägset på någotvis, och det vill jag kanske inte rent omedvetet.

Ingen aning. Tänkte bara på det när jag såg det.....
Citera
2008-07-08, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gioacchino
Nu vet jag att det är tv och fiktion, men tanken var inte så dum. Kanske är det någonstans så det också kan ligga till. För går jag vidare helt och hållet och släpper till 100% så känns det mer avlägset på någotvis, och det vill jag kanske inte rent omedvetet.

Ingen aning. Tänkte bara på det när jag såg det.....

Vare sig det är medvetet eller omedvetet - ta kontrollen över det! Vill du släppa det? Gör det! Vill du behålla det? Gör det!

Det är inga konstigheter om man har tankar kvar om ex-flickvänner, dom brukar suddas ut mer och mer med åren dock. Men det viktigaste för dig tror jag är att bestämma dig vem du vill ha nu. Och när/om du redan gjort det så försök och fokusera på det tycker jag, fokusera på nuet. Jobba bort tankarna som tär på dig. Minnen är fint att ha och dom goda minnena ska vi givetvis inte stöta bort. Men se det inte som en börda, se det för vad det är - just goda minnen! Och som sagt, INGEN har att göra med vad vi tänker på. Jag läste en bok en gång skriven av Mia Thörnblom tror jag hon heter. Hon skrev nått i stil med "vi är ansvariga för våra tankar för dom leder till handlingar". Bullshit säger jag om det. Vi har friheten att tänka på precis vad vi vill, men våra HANDLINGAR däremot, DOM är vi ansvariga för.

Peace
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in