2012-01-14, 15:26
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full.Throttle
Jag har hört det att TUIfly Nordic nyss har fått nya flygplan, har hört att det ska röra sig om 737-800NG, stämmer detta? Isåfall hur många rör det sig om och vart brukar dessa nya flygplan flygas? Jag ska till Gran Canaria nu i februari och undrar om det finns nån chans att få åka med dessa nya plan, hade vart lite roligt.

Tror det är cirka 3 plan som TUIfly Nordic tagit emot.
Det är mycket troligt att du får åka i en 737-800NG. Förvänta dig dock inget speciellt, 737an är hemskt trång i charter/lågpriskonfiguration. På sin höjd är det kanske lite skönare säten än äldre 737or i TUI's flotta.
Citera
2012-01-14, 17:45
Medlem
Varför kan man bli röd i ansiktet/om kinderna när man flyger? När jag flög till London i somras så blev jag det och kände mig även varm.

En annan sak avr att när jag kollade ut genom fönstret och sedan vände tillbaka huvudet mot stolen framför så blev jag jätteyr. Vet inte om det hade med min rädsla att göra eller om det var av någon annan orsak? Är lite paranoid, hehe.
Citera
2012-01-14, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vilketnamneledigt
Varför kan man bli röd i ansiktet/om kinderna när man flyger? När jag flög till London i somras så blev jag det och kände mig även varm.

En annan sak avr att när jag kollade ut genom fönstret och sedan vände tillbaka huvudet mot stolen framför så blev jag jätteyr. Vet inte om det hade med min rädsla att göra eller om det var av någon annan orsak? Är lite paranoid, hehe.
Vad flög du med, BAe-146a?
Citera
2012-01-14, 18:17
Medlem
Cliffaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vilketnamneledigt
Varför kan man bli röd i ansiktet/om kinderna när man flyger? När jag flög till London i somras så blev jag det och kände mig även varm. .

Det är ju bara ca 10% luftfuktighet ombord och du kanske har känslig hy?
Citera
2012-01-14, 19:23
Medlem
Full.Throttles avatar
Citat:
Tror det är cirka 3 plan som TUIfly Nordic tagit emot.
Det är mycket troligt att du får åka i en 737-800NG. Förvänta dig dock inget speciellt, 737an är hemskt trång i charter/lågpriskonfiguration. På sin höjd är det kanske lite skönare säten än äldre 737or i TUI's flotta.

Ja, ok. Får hoppas på att det är lite mer plats då eftersom charterkonfigurationen var lite väl trång sist gång jag flög till Gran Canaria, det var nog den förra generationens 737 då.
Citera
2012-01-14, 20:03
Medlem
Citat:
Ja, ok. Får hoppas på att det är lite mer plats då eftersom charterkonfigurationen var lite väl trång sist gång jag flög till Gran Canaria, det var nog den förra generationens 737 då.
Dom kommer inte att ändra på sätesstorleken, utan det enda du kan hoppas på är bättre säten.
Citera
2012-01-14, 21:03
Medlem
-viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Dom kommer inte att ändra på sätesstorleken, utan det enda du kan hoppas på är bättre säten.

Det verkar ju vara ett steg i rätt riktning i alla fall.
Citera
2012-01-14, 21:04
Medlem
Full.Throttles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -viking-
Det verkar ju vara ett steg i rätt riktning i alla fall.

Ja verkligen.
Citera
2012-01-14, 22:42
Medlem
Blorkums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliffak
Det är ju bara ca 10% luftfuktighet ombord och du kanske har känslig hy?
Jag är inte särskilt bevandrad alls på medicin, men kan det inte vara så att det låga lufttrycket får huden att svullna?

Lufttrycket motsvarar lufttrycket på 2500m (gäller då även syrehalten), det borde ju kunna påverka kroppen någorlunda. Förslutna mjölförpackningar och dylikt ser man ju tydligt tryckskillnaden på.
Citera
2012-01-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blorkum
Jag är inte särskilt bevandrad alls på medicin, men kan det inte vara så att det låga lufttrycket får huden att svullna?

Lufttrycket motsvarar lufttrycket på 2500m (gäller då även syrehalten), det borde ju kunna påverka kroppen någorlunda. Förslutna mjölförpackningar och dylikt ser man ju tydligt tryckskillnaden på.
Olika på olika flygplansmodeller, lufttrycket i tryckkabinen. Svårt att säga något utan att veta flygplansmodell.
Citera
2012-01-15, 16:50
Medlem
Full.Throttles avatar
Hur mycket bränsle förbrukar en 737-800 på en timma?
Citera
2012-01-15, 17:56
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Hur mycket bränsle förbrukar en 737-800 på en timma?
Under taxi, takeoff, climb, cruise, descent? Maxlast eller minlast? Det varierar ganska friskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in