Hej!
Just avslutat en lyckad resa till USA och man känner sig bra löjlig nu i efterhand. Tycker det var både spännande och läskigt under starterna särskilt med dom stora planen, sen hade man ju fjärilar i magen när man flög över Appalacherna. Kanske bara var tillfällighet men just där var det mycket turbulens både dit och hem.
Läste också ett inlägg här att någon hade stirrat sig blind på ett par "terrorister" på sitt plan och ja lite fördomsfull är man ju, på min rad hade jag 2 grabbar med turban på huvudet, kan säga att jag var skapligt nervös dom första timmarna. En av dom stod också misstänksamt länge vid toaletterna, trots att dom var lediga! Jag blev bra sugen på att gå fram och fråga vad han sysslade med. Haha gud vad löjlig man är
Måste också säga att underhållningen på KLM flygen inte var någon höjdare precis, generellt för att filmerna var så usla, barnfilmer från 7 år och någon sportfilm med mycket dialog, man hör ju knappt något i lurarna så man kan tycka att actionfilm vore ett alternativ

Hört att det är bättre på dom amerikanska flygbolagen. Det blir nog att åka med dom nästa gång. KLM hade dock riktigt fräscha plan och det var inga problem med själva flygningen.
Två snabba frågor, när vi flög över atlanten så tyckte jag mig se ett flertal "blinkande lampor" där ute, alltså inte på våran vinge utan längre bort, fick känslan av att det var en 3-4 flygplan till där ute? Är det så tätt på dom stora "flygmotorvägarna" över atlanten att man titt som tätt ser flygplan där ute? Eller var det bara stjärnor jag såg?
När vi skulle starta från Amsterdam till USA så rapporterar co-piloten efter en tjugo minuters väntan att kaptenen är sjuk och att dom ringt in en ersättare, och det lät som dom just fått reda på det. Hur blir detta med förberedelser och så för den nya kaptenen som fick skynda till flygplatsen (antar jag)? Detta gjorde mig jävligt nervös och det blev inte bättre när den nya kaptenen snackar riktigt kass engelska, men flyga kunde han ju uppenbarligen