2008-08-31, 12:40
Bannlyst
OLLe Möller

Citat:
Ursprungligen postat av bolsjevik
Förum Möllers egen bok Jag är oskyldig. Finns det ingen mer bok om dessa fall? Sjöwall/Wallö som nämns i tråden är väl bara inspirerade av Möllers brott?
Jag skrev direkt när feffe15 skrev om olle möller. Berättade som ni sett att jag bodde en tid i fjugesta, har givetvis läst hans bok, men han har som jag skrivit, berättat om dom besvärande omständigheterna som folk fasnat för. Inte utan att det tog ett bra tag innan han sade något alls, fåordig var han. Men det han sade om en viss person, stämmer med mina efterforskningar, då hade han aldrig ens suttit inne. Men det sket polisen i då, dom falserade ihop allt möjligt den tiden. läs boken 2 varv så upptäcker ni något som inte stämmer. tyvärr kan jag inte säga mer, för ett sådant löfte är ett löfte för mig. Håller med feffe15 han ser tydligen det ni andra inte ser.
Citera
2008-08-31, 18:21
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Förum Möllers egen bok Jag är oskyldig. Finns det ingen mer bok om dessa fall? Sjöwall/Wallö som nämns i tråden är väl bara inspirerade av Möllers brott?
I Nordisk Kriminalkrönika 1989 finns det ett rätt uttömmande
reportage om Möller. Författarens uppfattning är där att Möller
var oskyldig.
Citera
2008-09-02, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
I Nordisk Kriminalkrönika 1989 finns det ett rätt uttömmande
reportage om Möller. Författarens uppfattning är där att Möller
var oskyldig.
Intressant att polisen tror att Möller var oskyldig. Säger en hel del faktiskt.
Citera
2008-09-04, 20:11
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Ja jag får nog hålla med att både da costa mordet oh olle Möllers dömmande är rättskandal, gjort i olika tidsepokar, vad olle berättade för mig och ett par andra lovade jag att aldrig berätta, och det kommer jag att hålla. Men skildringen är under all kritik, boken likaså, även om dom nu helst plötsligt står på olles sida många.

Så finns det en avgörande fråga i olles fall som absolut ej kommit fram
, för att då skulle det blir rättskandal av guds like. Samma gäller faktiskt da costa mordet!

När nu Olle Möller var så mån om att bli rentvådd så undrar man ju varför han berättade saker för er som inte får bli offentliga. Det skulle väl i så fall bara vara till fördel för honom. Ännu starkare visa på hans oskuld.

Eller är det du själv som bestämt att inte berätta vidare och i så fall varför ?.

Kan du om inte annat i alla fall tala om vad den "avgörande frågan som ej kommit fram" är för något ? ( markerat med fet stil i ditt inlägg).
Citera
2008-09-04, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
När nu Olle Möller var så mån om att bli rentvådd så undrar man ju varför han berättade saker för er som inte får bli offentliga. Det skulle väl i så fall bara vara till fördel för honom. Ännu starkare visa på hans oskuld.

Eller är det du själv som bestämt att inte berätta vidare och i så fall varför ?.

Kan du om inte annat i alla fall tala om vad den "avgörande frågan som ej kommit fram" är för något ? ( markerat med fet stil i ditt inlägg).

Hej! Olle hade redan suttit av sitt straff och drog sig undan, för den hemska behandlingen han fick i svedala rättsamhälle!
Han har säkert till flera sagt den springande punkten, men i och med att han efter ganska lång tid och surr, han var oxå mkt ovillig att prata om detta,
sade en mkt viktig sak, så förstod jag genast att det inte var han! Boken spädde på det oxå, även om en del fattas där, ett löfte som han fodrade finns ingen anledning att torgföra nu! inte för mig iallafall! det får någon annan isåfall göra, polien vet ju oxå mkt som inte stämde, vilket har framkommit. Jag håller mittt löfte! Olle är OSYLDIGT dömd av fabricerande galna historier av folk, polis, vittnen, m.m! En Rättskandal! som nu börjar segla upp äntligen även av Polisen själva!
Citera
2008-09-04, 22:01
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Hej! Olle hade redan suttit av sitt straff och drog sig undan, för den hemska behandlingen han fick i svedala rättsamhälle!
Han har säkert till flera sagt den springande punkten, men i och med att han efter ganska lång tid och surr, han var oxå mkt ovillig att prata om detta,
sade en mkt viktig sak, så förstod jag genast att det inte var han! Boken spädde på det oxå, även om en del fattas där, ett löfte som han fodrade finns ingen anledning att torgföra nu! inte för mig iallafall! det får någon annan isåfall göra, polien vet ju oxå mkt som inte stämde, vilket har framkommit. Jag håller mittt löfte! Olle är OSYLDIGT dömd av fabricerande galna historier av folk, polis, vittnen, m.m! En Rättskandal! som nu börjar segla upp äntligen även av Polisen själva!
Jag tror inte Olle skulle ha något emot om du berättade vad du påstår dig fått veta av honom. Innan du ens antyder om vad det var tror då inte jag ett dugg på vad du hävdar hur många stora bokstäver du än använder. Vad tycker du annars själv dina inlägg är värda om du inte ger oss mer substans än vad du hittills gjort? Såvida han gjorde något annat än mer bestialiskt än vad han blev anklagad för har jag svårt att förstå vad han så hett ville hålla hemligt och som skulle rentvå honom så otvivelaktigt som du låter antyda.

(Du behöver inte svara med att du skiter i om jag tror dig - det misstänker jag redan.)
Citera
2008-09-04, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Jag tror inte Olle skulle ha något emot om du berättade vad du påstår dig fått veta av honom. Innan du ens antyder om vad det var tror då inte jag ett dugg på vad du hävdar hur många stora bokstäver du än använder. Vad tycker du annars själv dina inlägg är värda om du inte ger oss mer substans än vad du hittills gjort? Såvida han gjorde något annat än mer bestialiskt än vad han blev anklagad för har jag svårt att förstå vad han så hett ville hålla hemligt och som skulle rentvå honom så otvivelaktigt som du låter antyda.

(Du behöver inte svara med att du skiter i om jag tror dig - det misstänker jag redan.)

Hej! Vad du tror är egalt för mig. Det är inte så hemligt att det inte tål dagsljuset, men ett löfte för mig är ett löfte, sedan får var och en tro vad dom vill om Olle Möller.

Du kan ju kika på redan refererade Nordisk Kriminalkrönika, finns mer matrial om du är intresserad. Finns många säkert som inte vill heller säga saker och ting, respektera det. Jag har hävdat att han är oskyldigt dömd, vilket går att
läsa i varje avhandlinga som gjorts om morden!
Citera
2008-09-04, 22:46
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Hej! Vad du tror är egalt för mig. Det är inte så hemligt att det inte tål dagsljuset, men ett löfte för mig är ett löfte, sedan får var och en tro vad dom vill om Olle Möller.

Du kan ju kika på redan refererade Nordisk Kriminalkrönika, finns mer matrial om du är intresserad. Finns många säkert som inte vill heller säga saker och ting, respektera det. Jag har hävdat att han är oskyldigt dömd, vilket går att
läsa i varje avhandlinga som gjorts om morden!
Jag har läst om Olle Möller nästan så länge jag kan minnas och tycker heller inte bevisen är i närheten av att räcka för fällande domar. Om han är skyldig eller oskyldig vet jag inte men håller det definitivt för mest troligt att han är oskyldig. Men det var inte vad jag skrev om. Jag tycker bara att om du som du påstår sitter på sådan ovedersäglig information som klart och tydligt och en gång för alla skulle rentvå Olle Möller så tror jag inte han skulle rotera en endaste liten grad i graven om du yppade vad han berättade för dig. Så, kom igen nu, spit it out!
Citera
2008-09-05, 23:17
Medlem
Celerons avatar
Citat:

Hej. Jag glömde en sak när jag skrev mitt förra inlägg. Det som jag undrar ytterligare är angående den "springande punkten" som du talar om . I vilket av fallen var det en avgörande sak ?. I Gerd-fallet eller i Ruth Lind-fallet ?.
Citera
2008-09-07, 14:12
Medlem
http://www.svenskamord.se/index.php

Svenska mord hade en del artiklar om Olle Möller men sidan verkar gått i graven. Någon som känner till något?
Citera
2008-09-07, 18:59
Medlem
Citat:
Svenska mord hade en del artiklar om Olle Möller men sidan verkar gått i graven. Någon som känner till något?
Personen eller personerna som driver sidan fick tydligen problem med databasen. Finns inga som helst planer på att skrota sajten som jag uppfattat det hela, men i värsta fall får man börja om från scratch...
Citera
2008-09-09, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blooddust
Personen eller personerna som driver sidan fick tydligen problem med databasen. Finns inga som helst planer på att skrota sajten som jag uppfattat det hela, men i värsta fall får man börja om från scratch...

Ok. Tack för info. Vore synd om det försvann då det fanns en del matnyttigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in