Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-06-25, 23:52
  #1
Medlem
Satt och funderade lätt på just vad många tjejer kan skriva i mail, på fb eller dyl som avslutande hälsning och vissa skriver i stil med

"kram kram" / sitt namn.

Har detta någon kulturell betydelse i datingsammanhang som jag ännu inte fattat, d.v.s. förhåller sig uttrycket positivt, neutral eller negativt ?

Själv tolkar jag det ibland som någorlunda neutralt, "kram kram" blir mindre känslosamt än enbart "kram", just för att det upprepas.

Bryr mig inte enormt över det men det vore kul att veta hur andra tolkar det eller om det är något självklart jag ännu inte förstått :-)
Citera
2008-06-25, 23:55
  #2
Medlem
"hej då hej hej" om en tjej skriver det
om det är mellan 2 killar är dom antagligen goda vänner och betyder "zieg heil vi hörs sen GUBBE"
Citera
2008-06-25, 23:57
  #3
Medlem
boks avatar
Det är nog bara en fras man förknippar med gullighet. Indirekt börjar man ju tänka på fjortisar och deras repliker som är i stil med denna fast väldigt mycket förvrängd och våldtagen språkligt.
Citera
2008-06-26, 00:10
  #4
Medlem
olskis avatar
Ser det bara som hej/hej då. 2x kram känns konstigt nog inte lika formellt som 1x kram
Citera
2008-06-26, 00:22
  #5
Avstängd
Provokatorns avatar
De vill väl hålla dig på avstånd och inte skriva puss???
Citera
2008-06-26, 00:31
  #6
Medlem
Über_menschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatorn
De vill väl hålla dig på avstånd och inte skriva puss???
Exakt, representerar kompisstatus. Men det kan säkert förändras om du vill
Citera
2008-06-26, 02:15
  #7
Medlem
Rick Derriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mr.
Själv tolkar jag det ibland som någorlunda neutralt, "kram kram" blir mindre känslosamt än enbart "kram", just för att det upprepas.
Jag håller med. Helt.

Jag upplever det som lite nonchalant. Upprepningen alltså. Jag gillar inte "puss puss" just för att jag upplever det som nonchalant (och avståndstagande). Varför vet jag inte riktigt. "puss" eller ett trefaldigt sådant går emellertid bra. Alltså ett: "puss puss puss".

Detta har min flickvän fått klara instruktioner om.
Citera
2008-06-26, 02:23
  #8
Medlem
Psyko Dads avatar
Mina vänner skriver ofta puss, kram eller dyl & det finns knappast någon gömd kärleksförklaring i det.
Citera
2008-06-26, 02:25
  #9
Moderator
NewDeers avatar
Ja, "kram kram" och "puss puss" är ytliga fraser.
Ett enkelt "puss" menar allvar - två "puss" och "kram" säger "du är kul, jag gillar dig - men få inte för dig nåt!"
Citera
2008-06-26, 02:27
  #10
Medlem
S_o_Ns avatar
jag tycker ändå "kram kram" känns mer intimt än enkel"kram".. precis som "puss puss" är mer pussar än bara en "puss"
Citera
2008-06-26, 03:42
  #11
Medlem
MycketBras avatar
Alltså skall man krama någon fysiskt två gånger så blir det ju ganska snabba kramar, därav blir "kram kram" två ganska snabba kramar, mer som två klappar på axeln medans man redan är på väg bort. En "kram" kan istället var en lång kram. En "kraaaaam" är ännu längre. Intressant det där.
Citera
2008-06-26, 04:02
  #12
Medlem
claymanns avatar
kram o puss ses väl som samma sak, det är egentligen bara något som man säger.. däremot när tjejen avslutar med "kyss" så brukar det betyda något..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback