• 1
  • 2
2008-06-25, 23:52
Medlem
Satt och funderade ltt p just vad mnga tjejer kan skriva i mail, p fb eller dyl som avslutande hlsning och vissa skriver i stil med

"kram kram" / sitt namn.

Har detta ngon kulturell betydelse i datingsammanhang som jag nnu inte fattat, d.v.s. frhller sig uttrycket positivt, neutral eller negativt ?

Sjlv tolkar jag det ibland som ngorlunda neutralt, "kram kram" blir mindre knslosamt n enbart "kram", just fr att det upprepas.

Bryr mig inte enormt ver det men det vore kul att veta hur andra tolkar det eller om det r ngot sjlvklart jag nnu inte frsttt :-)
Citera
2008-06-25, 23:55
Medlem
"hej d hej hej" om en tjej skriver det
om det r mellan 2 killar r dom antagligen goda vnner och betyder "zieg heil vi hrs sen GUBBE"
Citera
2008-06-25, 23:57
Medlem
boks avatar
Det r nog bara en fras man frknippar med gullighet. Indirekt brjar man ju tnka p fjortisar och deras repliker som r i stil med denna fast vldigt mycket frvrngd och vldtagen sprkligt.
Citera
2008-06-26, 00:10
Medlem
olskis avatar
Ser det bara som hej/hej d. 2x kram knns konstigt nog inte lika formellt som 1x kram
Citera
2008-06-26, 00:22
Bannlyst
De vill vl hlla dig p avstnd och inte skriva puss???
Citera
2008-06-26, 00:31
Medlem
ber_menschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatorn
De vill vl hlla dig p avstnd och inte skriva puss???
Exakt, representerar kompisstatus. Men det kan skert frndras om du vill
Citera
2008-06-26, 02:15
Medlem
Rick Derriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mr.
Sjlv tolkar jag det ibland som ngorlunda neutralt, "kram kram" blir mindre knslosamt n enbart "kram", just fr att det upprepas.
Jag hller med. Helt.

Jag upplever det som lite nonchalant. Upprepningen allts. Jag gillar inte "puss puss" just fr att jag upplever det som nonchalant (och avstndstagande). Varfr vet jag inte riktigt. "puss" eller ett trefaldigt sdant gr emellertid bra. Allts ett: "puss puss puss".

Detta har min flickvn ftt klara instruktioner om.
Citera
2008-06-26, 02:23
Medlem
Psyko Dads avatar
Mina vnner skriver ofta puss, kram eller dyl & det finns knappast ngon gmd krleksfrklaring i det.
Citera
2008-06-26, 02:25
Moderator
NewDeers avatar
Ja, "kram kram" och "puss puss" r ytliga fraser.
Ett enkelt "puss" menar allvar - tv "puss" och "kram" sger "du r kul, jag gillar dig - men f inte fr dig nt!"
Citera
2008-06-26, 02:27
Medlem
S_o_Ns avatar
jag tycker nd "kram kram" knns mer intimt n enkel"kram".. precis som "puss puss" r mer pussar n bara en "puss"
Citera
2008-06-26, 03:42
Medlem
MycketBras avatar
Allts skall man krama ngon fysiskt tv gnger s blir det ju ganska snabba kramar, drav blir "kram kram" tv ganska snabba kramar, mer som tv klappar p axeln medans man redan r p vg bort. En "kram" kan istllet var en lng kram. En "kraaaaam" r nnu lngre. Intressant det dr.
Citera
2008-06-26, 04:02
Medlem
claymanns avatar
kram o puss ses vl som samma sak, det r egentligen bara ngot som man sger.. dremot nr tjejen avslutar med "kyss" s brukar det betyda ngot..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in