Budget (kr) Spelar egentligen ingen roll, känns dock som att 18.000 är ungefär max vad jag vill lägga på en bärbar.:
Hur snart behöver du datorn: Tanken är att jag ska ha den senast oktober i år
Användandet av datorn Det är tänkt att denna dator ska ersätta min nuvarande stationära nu när jag flyttar. Jag har tänkt att ha den bredvid min TV, detta ska alltså bli som en mediaspelare.
Jag kommer ladda ner en hel del filmer och musik på denna, därför bör den ha hdmi utgång som man kan koppla till TVn samt någon form av utgång till surround systemet.
Samt så vill jag kunna bränna ut DVD R DL spel till Xboxen.
Typ av spel kommer att spelas: Inga.
Ska operativsystem ingå (Ja/Nej):Ja
Ska skärm ingå (Ja/Nej):Bärbar, så svar ja.
Kommer du att bygga datorn själv (Ja/Nej):Nej
Är överklockning aktuellt (Ja/Nej):???
Är du villig att betala extra för att få en riktigt tyst dator (Ja/Nej):Ja
Andra speciella krav/önskemål: Vill helst ha en liten smidig dator, gärna 15 tums skärm, inte större. Valmöjlighet på utseendet är intressant då den gärna får vara vit.
Bra batteri tid är helt klart väldigt viktigt.
Hårddisken behöver inte vara allt för stor, men gärna väldigt snabb., musik, spel och film kommer lagras på en extern hårddisk.
Budget (kr) Spelar egentligen ingen roll, känns dock som att 18.000 är ungefär max vad jag vill lägga på en bärbar.:
Hur snart behöver du datorn: Tanken är att jag ska ha den senast oktober i år
Användandet av datorn Det är tänkt att denna dator ska ersätta min nuvarande stationära nu när jag flyttar. Jag har tänkt att ha den bredvid min TV, detta ska alltså bli som en mediaspelare.
Jag kommer ladda ner en hel del filmer och musik på denna, därför bör den ha hdmi utgång som man kan koppla till TVn samt någon form av utgång till surround systemet.
Samt så vill jag kunna bränna ut DVD R DL spel till Xboxen.
Typ av spel kommer att spelas: Inga.
Ska operativsystem ingå (Ja/Nej):Ja
Ska skärm ingå (Ja/Nej):Bärbar, så svar ja.
Kommer du att bygga datorn själv (Ja/Nej):Nej
Är överklockning aktuellt (Ja/Nej):???
Är du villig att betala extra för att få en riktigt tyst dator (Ja/Nej):Ja
Andra speciella krav/önskemål: Vill helst ha en liten smidig dator, gärna 15 tums skärm, inte större. Valmöjlighet på utseendet är intressant då den gärna får vara vit.
Bra batteri tid är helt klart väldigt viktigt.
Hårddisken behöver inte vara allt för stor, men gärna väldigt snabb., musik, spel och film kommer lagras på en extern hårddisk.
Ska du ha en dator i oktober så känns det mer aktuellt att du frågar då istället, för utvecklingen går jättefort och det kan finnas klart mycket mer prisvärda alternativ i oktober än vad det finns nu.
Jag ska ha den senast i oktober.
Men att gå och köpa den i dagsläget är inte uteslutet, gäller egentligen bara att hitta någon som är och känns bra och prisvärd!
Tycker du skall fixa en Mac, du kan ju köra både mac os o pyttemjuks fönster om du inte vill köra mac os, men när du har provat så vill du inte veta av pyttemjuk o fönster mer
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!