2008-06-25, 22:31
Medlem
Jag kan inte öppna min cd-läsare. Jag ser den i enhetshanteraren men och i den här datorn men jag kan inte mata ut den varken genom att trycka på knappen eller trycka på mata ut i ngt program eller den här datorn.

vad ska jag göra. den verkar livlös?
Citera
2008-06-25, 22:34
Medlem
hotwires avatar
pröva att ta loss den och se om den försvinner i enhetshanteraren om den gör det sätt i den igen och då borde det funka har hänt mig en gång
Citera
2008-06-25, 22:35
Medlem
Doktor_Blys avatar
Kollat så alla kablar är på plats? Du kan testa trycka in en bit ståltråd, eller ett utvecklat gem, i det lilla hålet strax under knappen för att mata ut släden manuellt, eventuellt kan någon skiva ha fastnat eller liknande som gör att automatiken blockeras.

Din cdrom kan även vara trasig.

EDIT: Rättade till några stavfel
Senast redigerad av Doktor_Bly 2008-06-25 kl. 22:37.
Citera
2008-06-26, 16:29
Medlem
jag ska testa att öppna den och ta ut dem. Det konstiga är att jag har två men nu när jag tänker efter syns endast en i den här datorn. Har redan petat ut den med ett gem och ingen skiva i. Återkommer
Citera
2008-08-19, 13:18
Medlem
BoyyyBoys avatar
Hur gick det för dig tillslut med din CD-rom?

Jag undrar eftersom farsan har fått en ny dator och jag är "fixar'n" inom familjen när det gäller datorer. Och CD-romen är stendöd. Jag klickar på knappen men det händer inte ett skit. Jag har öppnat burken och kikat på sladdar och allt verkar okej där åtminstone.

Alternativt får jag väl ringa upp dem vi köpte datorn av och snacka lite.
Citera
2008-09-02, 16:24
Medlem
Har ett liknande problem.
Jag kan oppna min men den finns inte om jag går in på "Dator"
Datorn i fåga är en Dell inspiron 6400.

//Jens
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto