2008-06-25, 20:37
Medlem
Boffs avatar
Skulle uppskatta lite snabbhjälp

Fläkten på mitt grafikkort, Nvidia Geforce 6600, har kapsejsat helt. Jag skulle behöva tips på en fläkt som funkar och håller, det behöver inte vara något extraordinärt, utan den ska bara klara av att kyla den tillräckligt. Sen vet jag inte hur stor prisskillnaden är om man kanske köper ett helt nytt grafikkort istället för det gamla, det kanske inte blir så mycket dyrare?

Tack på förhand
Citera
2008-06-25, 21:01
Medlem
phiXs avatar
jag köpte den här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=319310 för några dagar sen och jag är mycket nöjd.

den låter nästan inget och nu ligger min GPU temp på ca 41 -45 grader
Citera
2008-06-25, 21:16
Medlem
doktor.peppars avatar
Skulle det måntro funka att dra en vattenslang genom dator och låta vattnet kyla datorn?
Citera
2008-06-25, 21:27
Medlem
phiXs avatar
njaa tror det är bättre att köra på riktig vattenkyling isåfall, vet inte hur det blir med kondens om man bara drar en vanlig vatten slang runt omkring i datorn
Citera
2008-06-25, 21:41
Medlem
doktor.peppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phiX
njaa tror det är bättre att köra på riktig vattenkyling isåfall, vet inte hur det blir med kondens om man bara drar en vanlig vatten slang runt omkring i datorn
Allting är värt ett försök
Senast redigerad av doktor.peppar 2008-06-25 kl. 21:45.
Citera
2008-06-25, 21:50
Medlem
hotwires avatar
nej det är det inte
Citera
2008-06-25, 21:54
Medlem
phiXs avatar
heheh :P

men för att svara på Boff's fråga så skulle jag tippsa på att du köper: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku...ks#ProductTabs och om du läser lite längre ner så ser du att andra också tycker den kylaren är bra.

och den har stödjer din kylare 6600. (om det inte är AGP)
NVIDIA Geforce 6600 Series (except 6600 AGP Series)
Citera
2008-06-25, 22:58
Medlem
darcodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor.peppar
Allting är värt ett försök
Trying is the first step to failure...
Citera
2008-06-26, 01:23
Medlem
Hej_tjos avatar
Om du inte orkar slösa massa pengar på en ny fläkt så kan du alltid köpa en kylfläns och nån liten fläkt (50kr) om du har tur, då får den bra kylning om du monterar rätt :P Annars så kan du alltid modda en egen kylfläns eller bara så kör du vatten kylning i datorn, för det är billigt, det är billigt för den kylan du får i datorn.
Citera
2008-06-26, 02:32
Medlem
fotbollsplans avatar
Köp vilken liten fläkt som helst och montera på kylflänsen på lämpligt vis. Buntband, superlim, ..., det mesta fungerar. Fläkten måste inte passa kylflänsen perfekt; bara något blåser på den.
Citera
2008-06-27, 13:04
Medlem
Boffs avatar
Tackar för hjälpen då
Jag tror jag kör på
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku...ks#ProductTabs

Ska se om jag kan få komplett att bjuda på den, det har tagit mig 3 månader att få igång min dator jag köpte från dom (den funkar fortfarande inte). Nu har dom tillslut upptäckt ett kompabilitetsproblem med moderkortet, så jag ska få ett annat. Riktigt konstigt, borde dom inte ha koll på kompabilitet i färdiga paket liksom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in