2008-09-04, 10:20
Medlem
hooliganns avatar
ScratchBox

som sagt... ingen som vet man använder scratchbox i Foobar2000 elr?
Citera
2008-09-05, 16:06
Medlem
skulle behöva lite hjälp med att byta skins i foobar. laddar hem ett skin och får en rar fil, och sen så packar jag upp den får 3 mappar som heter components, Font, PanelsUI, Componenterna lägger jag in i mappen som heter samma sak, men vad ska jag göra med resterande filer? för i C:\Program\Foobar2000 så liggger det ju en mapp som heter themes, men jag har ju ingen .fth fil. så om ngn är hajj på det här så uppskattas hjälp.

Tack
Citera
2008-09-08, 21:33
Medlem
The Meatballs avatar
Finns det något sätt att få Foobar att svara på snabbtangenterna på tangentbordet (play, stopp etc) när man minimerat den till verktygsfältet?
Citera
2008-09-08, 21:58
Medlem
Anteuss avatar
Markera som Global Hotkey på dem du vill ha det som.
Citera
2008-09-08, 22:05
Medlem
koZmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricos
Okej, finns det något foobar kan göra som inte winamp kan? Eller är det bara att programmet är "enkelt" och inte tar upp onödigt minne som uppskattas så mycket?

Har extremt mycket funktioner och finns massor med "hemprogramerade" plug-ins för i princip allt du vill göra.
Citera
2008-09-08, 22:19
Medlem
The Meatballs avatar
En sista fråga. Laddade hem ett skin men vet inte riktigt hur jag ska få det att fungera. Fick tre mappar från .Rarfilen: components, font och panelsUI. Vad exakt skall jag göra med dessa mappar och dess innehåll för att få skinnet att fungera?
Citera
2008-09-10, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Meatball
En sista fråga. Laddade hem ett skin men vet inte riktigt hur jag ska få det att fungera. Fick tre mappar från .Rarfilen: components, font och panelsUI. Vad exakt skall jag göra med dessa mappar och dess innehåll för att få skinnet att fungera?

Har precis samma problem som dej, du får ta och hojta till om du löser det ska jag göra iaf..
Citera
2008-09-27, 14:29
Bannlyst
Jag vill göra ett blind-test för att se om jag hör skillnad på flac och mp3.

Jag vill använda: ABX Comparator. Jag har två filer i olika bitrates i foobar2000, markerar båda och högerklickar-->utils (enligt någon guide på internet).

Men vad ska jag göra sen? Hjälp tack.
Citera
2008-09-27, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHC
Jag vill göra ett blind-test för att se om jag hör skillnad på flac och mp3.

Jag vill använda: ABX Comparator. Jag har två filer i olika bitrates i foobar2000, markerar båda och högerklickar-->utils (enligt någon guide på internet).

Men vad ska jag göra sen? Hjälp tack.

Du har kanske inte installerat ABX comparator pluginet, när du installerar/uppgraderar foobar så kan du välja det.
Annars borde du ha ett "Abx two tracks" under utils menyn, och därifrån känns ju allt rätt självförklarande.
Play A = den översta låten i markeringen.
Play B = den undre låten i markeringen.
Play X och Y = random, man vet inte om X/Y är A eller B, men man vet att det är antingen eller. Smart lösning efterssom man då kan lyssna på båda alternativen innan man bestämmer sig för vad som är vad.
Allt annat är självförklarande.
Citera
2008-09-27, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mhe
Du har kanske inte installerat ABX comparator pluginet, när du installerar/uppgraderar foobar så kan du välja det.
Annars borde du ha ett "Abx two tracks" under utils menyn, och därifrån känns ju allt rätt självförklarande.
Play A = den översta låten i markeringen.
Play B = den undre låten i markeringen.
Play X och Y = random, man vet inte om X/Y är A eller B, men man vet att det är antingen eller. Smart lösning efterssom man då kan lyssna på båda alternativen innan man bestämmer sig för vad som är vad.
Allt annat är självförklarande.

Jag ominstallerade Foobar2000 och letade efter om jag kunde välja det. Men jag hittade ingenting om det.

Var kan jag ladda ner pluginet? Gärna med en steg-för-steg-guide för idioter som aldrig använt Foobar2000.

Vore extremt tacksam.
Citera
2008-09-27, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHC
Jag ominstallerade Foobar2000 och letade efter om jag kunde välja det. Men jag hittade ingenting om det.

Var kan jag ladda ner pluginet? Gärna med en steg-för-steg-guide för idioter som aldrig använt Foobar2000.

Vore extremt tacksam.

Det finns i standard installern..
Bild länkar verkar inte funka nå vidare.
http://www.mhe.mine.nu/img/forum_pic...comparator.png
Senast redigerad av mhe 2008-09-27 kl. 20:40.
Citera
2008-09-27, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mhe
Det finns i standard installern..
Bild länkar verkar inte funka nå vidare.
http://www.mhe.mine.nu/img/forum_pic...comparator.png

Tack för hjälpen, känner mig jävligt trög. Men jag var där och kollade, men råkade visst missa den...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in