2008-06-25, 19:52
Medlem
johannes111s avatar
5 år sedan mitt senaste köp av dator med egna intjänade pengar, så behöver jag nu råd och hjälp för att stilla min oro att göra ett felköp.

Har kikat, kikat och åter igen kikat, och hittat en som jag kännt mig nöjd med. Varpå en nära datorintresserad kompis klämmer in att den datorn kanske inte är så bra ändå. Detta har då gett mig ännu mer huvudbry.

Nu äntligen har jag hittat en dator som jag anser vara okey, den är snygg (vafan de nu har för betydelse), den har bra prestanda (åtminstonde vad jag kan utläsa) och det är ett någorlunda bra pris.

Jag behöver erat kunnande, era tips. Är detta en bra laptop?
http://www.datorbutiken.com/se/defau...ct=SOVGN-FZ38M

Kanske bör skriva vad jag ska ha min dator till.
Största anledningen är att jag vill kunna sitta vid TV samtigt som jag sitter vid datorn, så en bärbar dator är ett måste. Jag surfar, tankar lite filmer och musik, vill även kunna bränna ut en och annan film/skiva. Vill även ha möjligheten att kunna börja spela CS så där lite för skoj skull igen. Dvs koppla in en mus, ett tangentbord och en skärm och spela lite halvhjärtat med rätt bra flyt.

Uppfyller denna Sony Vaio dessa krav?
Finns de annan dator i samma prisklass som uppfyller de bättre?
Kom med tips, råd och åsikter!

Tack på förhand!
Citera
2008-06-25, 19:58
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes111
5 år sedan mitt senaste köp av dator med egna intjänade pengar, så behöver jag nu råd och hjälp för att stilla min oro att göra ett felköp.

Har kikat, kikat och åter igen kikat, och hittat en som jag kännt mig nöjd med. Varpå en nära datorintresserad kompis klämmer in att den datorn kanske inte är så bra ändå. Detta har då gett mig ännu mer huvudbry.

Nu äntligen har jag hittat en dator som jag anser vara okey, den är snygg (vafan de nu har för betydelse), den har bra prestanda (åtminstonde vad jag kan utläsa) och det är ett någorlunda bra pris.

Jag behöver erat kunnande, era tips. Är detta en bra laptop?
http://www.datorbutiken.com/se/defau...ct=SOVGN-FZ38M

Kanske bör skriva vad jag ska ha min dator till.
Största anledningen är att jag vill kunna sitta vid TV samtigt som jag sitter vid datorn, så en bärbar dator är ett måste. Jag surfar, tankar lite filmer och musik, vill även kunna bränna ut en och annan film/skiva. Vill även ha möjligheten att kunna börja spela CS så där lite för skoj skull igen. Dvs koppla in en mus, ett tangentbord och en skärm och spela lite halvhjärtat med rätt bra flyt.

Uppfyller denna Sony Vaio dessa krav?
Finns de annan dator i samma prisklass som uppfyller de bättre?
Kom med tips, råd och åsikter!

Tack på förhand!

Det verkar vara en sjyst dator och den uppfyller dina krav med råge, men var beredd på att du betalar iaf 1500:- för att det är en Sony Vaio. Nöjer du dig med en fulare/tråkigare dator så kan du säkert hitta en med liknande prestanda för runt 8000:-
Citera
2008-06-25, 20:00
Medlem
fredricoss avatar
Jodå datorn är bra enligt mig.
Citera
2008-06-25, 20:06
Medlem
johannes111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinen
Det verkar vara en sjyst dator och den uppfyller dina krav med råge, men var beredd på att du betalar iaf 1500:- för att det är en Sony Vaio. Nöjer du dig med en fulare/tråkigare dator så kan du säkert hitta en med liknande prestanda för runt 8000:-

Jag har SonyEricsson aktier så det är därför!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in