Citat:
Ursprungligen postat av Ondkvist
Knappast.
Antika Norton Ghost 2003 krävde helt klart standalone-läge, var lite vårdslös med "90-talet" i min jämförelse, men det gick ju att kicka igång backup-proceduren inifrån Windows-skalet samt att man naturligtvis skapar en bootbar CD med Ghost-filerna för att standalone-återställa utan att behöva en diskettläsare.
Innevarande version av Norton Ghost är 14, jag kan lova dig att det har hänt ett och annat med funktionerna de senaste åren...
Förstår precis hur du menar, har testat NG 14 jag med och vet att det går att fixa en ghost i Windows-läge. MEN - du kan bara skapa en ghost av exempelvis C:, D: osv.. En i taget alltså. Det jag är ute efter är att ghosta hela hårddisken, inklusive alla partitioner, så att det inför nästa formatering bara är att slänga in ghosten så har man allt fixat och klart. Och då är det
inte någon vidare idé att göra så som du säger.
Norton ghost f.ö används väl mestadels för att skapa backup efter en viss tid, för exempelvis "mina dokument" osv, det är jag inte alls intresserad av, utan vill helt enkelt ha en ghost innehållande operativsystem, uppdateringar och program SAMT min andra partition för lagring. Förstår du vart jag vill komma nu? Det går
inte att uppnå mitt önskemål i Windowsläge.